لاوازا (Lavazza) و تاریخچه اش

لاوازا (Lavazza) :

لاوازا نام یک شرکت ایتالیایی تولید محصولات قهوه است، این شرکت در سال 1895 توسط لوئیجی لاوازا در شهر تورین ایتالیا تأسیس شد.

تاریخچه شرکت لاوازا (Lavazza) :

لاوازا

در سال 1895 ، یک کارآفرین جوان به نام لوئیجی لاوازا یک فروشگاه مواد غذایی کوچک در تورین ایتالیا افتتاح کرد و به فروش کالاهای خشک و مواد مصرفی پرداخت. لوئیجی به دلیل مخلوط کردن قهوه های مختلف با توجه به سلیقه مشتریان شروع به معروف شدن کرد و همین امر او را بسیار محبوب کرد. با گذشت زمان، آنچه در گذشته یک فروشگاه مواد غذایی کوچک بود به یک کافی شاپ تبدیل شد. لوئیجی لاوازا مردی با ابتکار عمل و اشتیاق برای کار خود بود. وی ریشه ها و ویژگی های مختلف گیاهان ، قهوه را کشف کرد و برای برآورده کردن سلیقه مشتریان ، به مطالعه مخلوط کردن آنها و ساخت‌ترکیبی برای رضایت مشتریان پرداخت. سفرش به برزیل به او آگاهی بیشتری از پتانسیل این نوشیدنی داد.

لاوازا

قهوه های لاوازا که امروز می نوشیم نتیجه ایده او برای ترکیب قهوه از نقاط مختلف جهان است.

لاوازا در سال 1927 :

تخصص در طعم دادن دانه های قهوه و فروش مخلوط های قهوه خانگی آنقدر شهرت زیادی به این نهاد داده بود که سرانجام  لوئیجی لاوازا SpA (Luigi Lavazza SpA ) در سال 1927 تاسیس شد دفتر مرکزی آن در کورسو ژولیوس سزار 65 بود و به این ترتیب مقدمات تجارت رسمی قهوه آغاز شد. این شرکت شامل لوئیجی لاوازا ، همسرش امیلیا و فرزندانش ماریا ، ماریو و جوزپه معروف به بپه ( Beppe ) بود. آنها شرکت لوئیجی لاوازا را با سرمایه 1.5 میلیون لیر افتتاح کردند. پس از آن لاوازا به لطف ناوگان خودرو و شبکه فروشش شروع به تسخیر تورین کرد. (دو تن از پنج موسس شرکت زن بودند، املیا و ماریا.)

در همین زمان لاوازا ، پرگامین ( Lavazza Pergamin ) را پیاده سازی کرد : ( بسته بندی شامل دو لایه کاغذ است که تمام طعم قهوه را حفظ می کند.) این امر به خانواده ها این امکان را می داد تا مقادیر بیشتری از مخلوط قهوه را خریداری کرده و آن را برای چند روز در خانه ذخیره کنند.

لاوازا

این اولین قدم به سمت بسته بندی لاوازا که امروزه در فروشگاه ها مشاهده می کنیم بود.

لاوازا

لاوازا در سال 1947 :

سالهای تولد دوباره پس از جنگ جهانی دوم. ایتالیا در سال 1946 به جمهوری تبدیل شد. جنگ و سالهای تحریم قهوه به پایان رسید. ماریو و بپه که از بینش لازم برخوردار بودند تصمیم گرفتند بدون هیچ سستی روی فروش قهوه بسته بندی شده ، تمرکز کنند.

در سال 1947 اولین لوگوی لاوازا ، توسط Aerostudio Borghi در میلان طراحی شد. حرف اصلی و مرکزی “A” که از حروف دیگر بزرگتر است ، هنوز مشخصه لاوازا است.

سال 1950 :

دو سال بعد ، لاوازا یک ظرف استوانه ای با پوشش فشار ( بسته بندی وکیوم قلع) ارائه کرد :

قهوه ای که امروز می خریم همچنان در بسته بندی وکیوم ارائه داده می شود. از بسته بندی وکیوم قلع تحت فشار برای اولین بار در سال 1950 برای حفظ رایحه قهوه و حفظ عطر و طعم آن استفاده شد. این یک ایده خلاقانه بود که کل صنعت بازار قهوه را تغییر داد بسته بندی وکیوم قلع برای حفظ رایحه قهوه و تمام عطر و طعم آن استفاده شد. این کار باعث حفظ طولانی مدت، توسط مشتریان و همچنین امکان توزیع بسیار گسترده‌تر را فراهم کرد.

لاوازا

در سال 1950 (Miscela Lavazza) تولید شد.

سال 1955 :

امیلیو لاوازا، پسر بپه، در 1955 به شرکت پیوست و ایده‌های فوق العاده و نو آورانه‌ اش را ارائه داد.

کارخانه بزرگ روست لاوازا در دفتر مرکزی در کورسو نوارا ( Corso Novara ) ساخته شد و چرخه پردازش نوآورانه این شرکت را قادر ساخت تا بیش از 40،000 کیلوگرم قهوه در روز را با استفاده از فرآیند تولید فراوری عمودی موثرتر پردازش کند. این یک نوآوری واقعی در ایتالیا بود.

دو سال بعد ، در سال 1959 ، اولین قهوه بدون کافئین لاوازا تولید شد.

 

رشد صنعتی لاوازا با افتتاح بزرگترین کارخانه تولید روست قهوه در اروپا در سال 1965 ، در ستیمو تورینزه  ( Settimo Torinese ) ادامه یافت.

دهه 70 :

دهه 70 دوره اقتصادی دشوار برای ایتالیا بود ، و این کشور دچار بحران بود برای پشت سر گذاشتن بحران نیاز به نوآوری ،تحقیق و پژوهش بود. مخلوط Qualità Rossa در بسته های وکیوم ؛ جدید با حفظ یکپارچگی طعم و عطر قهوه وارد قفسه ها شد.

نینو مانفردی در سال 1977 چهره تبلیغاتی لاوازا شد. وی 16 سال سفیر لاوازا ماند.

نینو مانفردی

نینو مانفردی

نینو مانفردی

در سال 1979 ، مرکز لوئیجی لاوازا ( Luigi Lavazza ) برای مطالعه و تحقیق در مورد قهوه تأسیس شد. فعالیتهای اصلی آن یادگیری در مورد مصرف قهوه ، تحقیقات در مورد نوشیدنی ، تأثیرات و تبلیغ آن بود

لاوازا

دهه 80 :

در سال 1982 ، لاوازا اولین دفتر مرکزی خود را در خارج از ایتالیا ، در وینسنس ، پاریس افتتاح کرد.

در نیمه دوم سال 1980 ، اولین تبلیغات در مطبوعات و تلویزیون های خارجی راه اندازی شد :

لاوازا

لاوازا

با اولین دستگاه قهوه با دوز کپسول ، اسپرسو به مکان های کاری ، ادارات ، و خانه ها در سراسر جهان راه پیدا کرد. بخش توزیع خودکار در سال 1989 با سیستم Espresso Point Lavazza ، تشکیل شد ، یک دستگاه اسپرسو  که از کپسول های قهوه از پیش بسته بندی شده استفاده می کرد. این شرکت همچنین مارک های Bourbon و Suerte را به دست آورد.

لاوازا

دهه 90 :

پس از تأسیس اولین شرکت تابعه خارجی ، قهوه لاوازا  Ltd در سال 1990 در لندن تاسیس شد تا قهوه ایتالیایی را در انگلیس محبوب کند. امیلیو لاوازا ریاست فدراسیون اروپا انجمن های قهوه رست شده (EUCA) را بر عهده داشت. این شرکت شروع به در نظر گرفتن کل اروپا به عنوان یک بازار داخلی کرد.

لاوازا

 

در سال 1992 لاوازا ترکیب Gualtiero Marchesi را راه اندازی کرد. این اولین قدم در همکاری با سرآشپزهای بزرگ بود ، که مارشی یکی از چراغهای پیشرو در آن زمان بود.

لاوازا

Claudio Caramel گرافیکی را برای محدوده نوار Lavazza Segno تهیه کرد و یک لیوان از طراحی خود را که تا امروز مورد استفاده قرار می گیرد ، ثبت اختراع کرد.

لاوازا

اولین تقویم لاوازا از نشستی بین جوزپه لاوازا و هلموت نیوتن در سال 1993 ایجاد شد. سیاه و سفید بود ، در پاریس و مونت کارلو تنظیم شد و پیوند عمیق بین لاوازا و قهوه را نمایش می داد.

سال 2004 :

تعهد ؛ مسئولیتی است که شرکت لاوازا همیشه آن را گرامی داشته و به آن پایبند بوده است لاوازا پروژه های مسئولیت اجتماعی که خانواده لاوازا همواره بصورت خصوصی انجام داده اند را به تعهداتش اضافه کرد. موسسه جوزپه و پریسله لاوازا  – NPO با هدف بهبود شرایط زندگی در کشورهای تولید کننده قهوه – در سال 2004 تاسیس شد.

– ¡Tierra! پروژه مهم لاوازا  است که در سال 2004 راه اندازی شد و تا به امروز ادامه دارد.

از طریق این ابتکار مهم ، لاوازا به تدریج شرایط زندگی بیش از 3000 کشاورز در هشت کشور را بهبود بخشید ، و باعث رشد اقتصادی ، افزایش سطح زندگی آنها و معرفی روشهای جدید و پایدارتر و سودآور کشاورزی شد.

پروژه ¡Tierra! :

استیو مک کوری یک رپورتاژ عکاسی در مورد پروژه ¡Tierra! ( یک ابتکار پایدار) را انجام داد که هدف آن ترویج توسعه اجتماعی و رشد اقتصادی جوامع در مقیاس کوچک است. در هندوراس ، کلمبیا و پرو آغاز شد و هم اکنون در شش کشور گسترش یافته است.

سال 2012 :

در سال 2012 لاوازا گزارش نتایج پایداری را ارائه داد. بر این اساس  ،لاوازا به کار خود ادامه می دهد تا در هر سطح فرآیند تولید ، اثرات زیست محیطی خود را کاهش دهد. در این گزارش لاوازا تعهدش را در زمینه پایداری نشان داده است.

طی این سال ها  لاوازا برنامه هایی برای ارزیابی عملکرد زیست محیطی برخی از محصولات اصلی خود ارائه کرده است : این برنامه ها شامل روش شناختی – ارزیابی چرخه زندگی – مطالعه مواد اولیه ، قهوه سبز ، روش های پردازش در کشورهای مبدا قهوه و کارخانه های تولیدی ، بسته بندی ، دستگاه های قهوه ساز ، حمل مواد اولیه و محصولات نهایی استفاده شده (ضایعات ) می شود.

پروژه ¡Tierra! : این پروژه همچنین به برزیل ، هند، پرو و ​​تانزانیا گسترش می یابد و شامل تعداد فزاینده ای از کشاورزان و جوامع روستایی می شود.

سال 2015 :

لاوازا با جهشی به سمت آینده 120 سالگرد خود را جشن گرفت.

 ! اولین اسپرسو در فضا !

چشم انداز لاوازا همیشه به آینده بوده است. در سال 2004 تقویم ایجاد شده توسط تیری له گوس، و ایجاد تصویرهای علمی ‌تخیلی ده شصت و هفتاد میلادی قهوه را در فضا نمایش می داد.

این رویا فقط ده سال بعد هنگامی که اسپرسو ایتالیایی سوار ایستگاه فضایی بین المللی شد ، تحقق یافت. لاوازا ، با همکاری آرگوت و سازمان فضایی ایتالیا (ASI) ، اسپرسو ایتالیایی را به فضا بردند.

(اولین دستگاه قهوه در فضا)

لاوازا

لاوازا

لاوازا همچنین بودجه تحقیق در مورد ژنوم قهوه Arabica را تأمین کرد.

تقویم 2015 ، طراحی شده توسط استیو مک کاری، به نام مدافعان زمین :

بیش از 120 سال بعد نام تجاری لاوازا  هنوز هم به کیفیت و اعتبار در قهوه و به نمادی از تعالی ایتالیا تبدیل شده است. لاوازا با بیش از 120 سال با کیفیت و تعالی ، پیگیری های نوآوری و کشف را ادامه داده است. با تمرکز بر پایداری با پروژه های مختلف خود ، در تلاش است تا آینده ای را در پی داشته باشد که به تبع آن و در سنت بنا شده باشد.

جهانی شدن لاوازا :

سالها تجربه و توجه بی امان به جزئیات ، لاوازا را به عنوان رهبر بازار در ایتالیا ساخته و با حضور در بیش از 60 کشور جهان ، آنها هم اکنون در غلاف های قهوه نیز در رده های جهانی قرار دارند. بیش از 20 میلیون غلاف قهوه لاوازا هر روز به همراه طیف کاملی از مخلوط ها و محصولات مبتنی بر قهوه برای هر نوع سلیقه تولید و مصرف می شوند. در ایتالیا و خارج از کشور ، شرکت لاوازا شهرت دارد که همیشه یک قدم جلوتر از روند مصرف کننده در خانه ، محل کار و در محیط های تجاری متنوع است.

امروز قهوه لاوازا :

لاوازا

امروزه لاوازا با داشتن شبکه گسترده و پخش گسترده آن، در بیش از 90 کشور از سوئد به نیوزیلند، با عبور از آفریقای جنوبی و بولیوی، می تواند بهترین انواع قهوه را از سراسر جهان به کشورهای مختلف و فرهنگ های مختلف ارائه دهد. سالانه ، (Lavazza) تخمین می زند حدود 2 میلیارد کپسول قهوه و 14 میلیارد فنجان قهوه بفروشد ، یعنی حدود 38 میلیارد کیلوگرم قهوه (84 میلیارد پوند). و جای تعجب نیست که 60٪ از درآمد 1.2 میلیارد سالیانه از بازار ملی آن ، ایتالیا ناشی می شود … جایی که نوشیدن قهوه نه تنها یک مراسم روزمره بلکه یک روش زندگی است.

لاوازا

لاوازا قطعاً در مقابل تاریخ موفقیت قرار دارد اما همچنین در مقابل تاریخچه خانواده ای زحمتکش و متعهد است که در طی چهار نسل مستقیم با اشتیاق کار کرده است تا بتواند نه تنها یک استاندارد با کیفیت بالا روی قهوه خود به دست آورد بلکه در حفظ سنت خاص و گرانبهای خود نیز مؤثر باشد. طعم و اصالت مشخصه به شکلی که همه در سراسر جهان آن را بشناسند علاوه بر این ، لاوازا به ایجاد یک فرهنگ اصیل و قانونی از اسپرسو کمک کرد و این لذت معمولی ایتالیایی را به مردمی که لباس های مختلف داشتند ،منتقل می کند ، اما از آن زمان تاکنون ، به طور مثبت پذیرای تعالی نه تنها قهوه لاوازا بلکه همه مارک های قهوه ایتالیایی نیز بوده است.

نمونه ای از محصولات لاوازا :

کوالیتا اورو (Qualita Oro)، کوالیتا روسو (Qualita Rosso)،

کلاب (Club)، کافه اسپرسو (Caffe Espresso)،

ایل پرفتو اسپرسو (Il Perfetto Espresso)، کافه کرما (Caffe Crema)،

گرن آروما بار (Gran Aroma Bar)، سوپر کرما (Super Crema)،

کرما ای گوستو (Crema e Gusto)، کرما ای آروما (Crema e Aroma)،

تاپ کلس (Top Class)، گرند اسپرسو (Grand’Espresso)،

دک (Dek، قهوه دکافئین) و قهوه‌های کپسولیِ اَ مودو میو (A Modo Mio)،

اسپرسو پوینت (Espresso Point) و بلو (Blue).

ارزش های لاوازا :

لاوازا

تاریخچه لاوازا از مشاغلی است که بیش از 120 سال است که بر اساس اشتیاق به کار ، برای محصول و زمینی که در آن فعالیت دارد ، چشم انداز شرکت را دنبال کرده است. این ارزش ها از زمان تأسیس در سال 1895 در DNA لاوازا ریخته شده و توسط چهار نسل کارآفرین تأیید شده است. هر یک از اعضای خانواده که در این شرکت کار کرده است ، به رشد آن کمک کرده است و آن را به شرکتی تبدیل کرده است که امروز است ، اما هنوز هم در مورد خصوصیات شور و نوآوری که از لوئیجی لاوازا به ارث رسیده است صادق است.

لاوازا حتی در توسعه کشورهایی که در آن فعالیت می کنند سرمایه گذاری می کند. بیش از ده سال است که لاوازا به طور مستقیم با پروژه های پایداری در حمایت از جوامع محلی در آمریکای مرکزی و جنوبی ، آفریقا و آسیا همکاری می کند و به تولیدکنندگان کوچک قهوه با برنامه هایی برای بهبود اقتصاد محلی ، زندگی جامعه (مدرسه ، کار) و حفاظت از محیط زیست. کمک می کند. اینها ویژگی ها و خصوصیاتی هستند که هر روز بر ارزش شرکت تأکید می کنند و این امکان را می دهند تا در سراسر جهان به عنوان یک گروه عالی شناخته شود ، نه فقط برای تولید قهوه پریمیوم بلکه برای رویکرد لاوازا به کار و تعهدات اجتماعی.

درباره لازاوا :

لاوازا

لازاوا در سال 1895 در تورین به عنوان یک تجارت خانوادگی کوچک تأسیس شد ، امروز ، بیش از 120 سال و چهار نسل کارآفرین بعد ، لاوازا یک گروه بین المللی با بیش از 3000 کارمند است . همچنان به صادرات هنر ترکیب قهوه در سراسر جهان با مارک های مختلف بین المللی می پردازد. لاوازا به ارزش تعالی اعتقاد دارد. به تحقیق به عنوان ابزاری و نوآوری در خدمت مردم ایمان دارد. به پیشرفت اعتقاد دارد که به سرزمینها و کسانی که در آنجا زندگی می کنند احترام می گذارد. پیوستن به لاوازا به معنای تجارت با اشتیاق است ، دانستن اینکه تأثیر کار لاوازا فراتر از کیفیت زنجیره تولید است. لاوازا یک خانواده بزرگ است و دائما در جستجوی استعدادهای جدیدی هست که ارزشهای خود را با لاوازا در میان می گذارند و می توانند تیم را غنی سازند.

ساختار لاوازا :

در سالهای اخیر ، گروه (Lavazza) روند توسعه بین المللی را با هدف تقویت استقلال و توانایی رقابت در سطح جهانی آغاز کرده است.

شرکتهای تابعه :

دانمارک .. امریکا.. برزیل.. آرژانتین..فرانسه..استرالیا..هند..آلمان..سوئد..اتریش..بریتانیا

+90
کشورهایی که (Lavazza) در آن حضور دارند

+4000
همکاران

+50
مرکز آموزش در سراسر جهان

64٪
از درآمد حاصل از بازارهای خارج از ایتالیا

37٪
رهبر بازار خرده فروشی در ایتالیا با سهم بازار از نظر ارزش

1،87 میلیارد یورو
درآمد خالص: در مقایسه با 1.71 میلیارد یورو در سال 2017 ، 9.3٪ رشد داشته است

شماره 38
در رتبه بندی موسسه اعتبار جهانی Global RepTrak® 2019 از 100 مارک برتر جهان است

کارخانه های تولیدی لاوازا :

سیستم صنعتی لاوازا به شش کارخانه تولیدی تقسیم می شود :

سه مورد در ایتالیا مستقر هستند ، یکی در فرانسه ، دیگری در هند و دیگری در برزیل.

محصولات ساخته شده در سایت های ایتالیایی برای بازار بین المللی در نظر گرفته شده است ، در حالی که محصولات سایت های خارجی برای بازار محلی است.

کارخانه تولیدی در تورین :

رست کردن و بسته بندی محصولات دانه ای و زمینی .

تورین یکی از بزرگترین و مدرن ترین  جهان برای رست کردن و تولید قهوه است.

هر مرحله از فرآیند توسط یک سیستم رایانه ای به صورت خودکار کنترل می شود.

کارخانه تولیدی در گاتینارا :

جایی که توزیع خودکار متولد شد کپسول های سیستم های : Lavazza Espresso Point ، Lavazza BLUE و Lavazza A Modo Mio در گاتینارا ساخته شده اند. این شرکت اخیراً سرمایه گذاری های مهمی را برای افزایش فعالیت تولید و برای ارتقاء فن آوری کارخانه انجام داده است

کارخانه تولیدی در پوتزیلی :

کارخانه تولیدی پوتزیلی که در سال 1991 تأسیس شده است با استفاده از دی اکسید کربن به ترکیب کافی قهوه سبز اختصاص داده شده است.

کارخانه تولیدی در فرانسه :

در بازار فرانسه با Carte Noire در سال 2016 ، لاوازا کارخانه تولید فرانسوی در Lavérune ، در منطقه Languedoc-Roussillon ، را در ساختار صنعتی خود ادغام کرد. به این ترتیب ، خود را در یکی از پنج بازار برتر قهوه جهان قرار داد که امروزه از نظر اهمیت برای این شرکت دوم است.

کارخانه تولیدی در هند :

لاوازا

محصولاتی برای بازار فروش محلی در سال 2007 ، لاوازا نهمین شرکت تابعه این گروه را در هند افتتاح کرد. کارخانه تولید هند در شهر سری ، در ایالت آندرا پرادش نیازهای بازار فروش محلی را پوشش می دهد و تولید قهوه را برای بازار داخلی فراهم می کند.

کارخانه تولیدی در برزیل :

از Bemposta ، قهوه برای برزیل در سال 2008 ، لاوازا دو شرکت : Café Grão Nobre و Café Terra Brasil را به دست آورد. کارخانه تولید برشته برزیل در تفرجگاه ترس ریوس ، در ایالت ریو دوژانیرو ، در خدمت کانال خدمات محلی غذا است.

برای مشاهده مقاله ایلی (Illy) و تاریخچه اش کلیک کنید

منبع :

https://www.lavazza.com/en/about-us/company/manufacturing-plants.html

https://www.lavazza.com/en/about-us/history.html

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *