کافه کن لچه چیست + طرز تهیه قهوه کن لچه

همانطور که میدانید قهوه به روشهای مختلفی سرو میشود که یکی از آنها کافه کن لچه است. Cafe con Leche یا همان قهوه کن لچه یک نوشیدنی اسپانیایی است. در این مقاله به شما طرز تهیه قهوه کن لچه که بسیار هم ساده است را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

کافه کن لچه چیست ؟

کافه کن لچه نوشیدنی محبوبی است که معمولاً در کشورهای اسپانیایی‌ زبان تهیه می‌شود و به معنای قهوه با شیر است. این نوشیدنی از ترکیب برابر قهوه دم‌ کرده و شیر گرم تهیه می‌شود. در برخی نقاط، شیر را ممکن است با شکر یا شیرین‌کننده دیگری مخلوط کنند تا طعم دلپذیرتری داشته باشد. کافه کن لچه مشابه لاته است که در کافه‌های آمریکایی و اروپایی محبوب است، اما معمولاً با تمرکز بیشتری بر تعادل بین قهوه و شیر تهیه می‌شود.

در اسپانیا، قهوه کن لچه را در هر زمانی از روز مناسب می دانند و این نوشیدنی می تواند با طیف گسترده ای از غذاها همراه شود. علاوه بر اسپانیا کن لچه در آمریکای لاتین و سایر قسمت های آمریکا نیز طرفداران بسیاری دارد . می توانید آن را برای صبحانه با یک تکه نان تورتیلا اسپانیایی یا یک شیرینی شیرین میل کنید . همچنین می توان از آن به عنوان جایگزینی برای دسر به همراه یک تکه کیک یا یک ساندویچ خوش طعم به عنوان میان وعده بعد از ظهر استفاده کرد . این نوشیدنی اغلب به صورت گرم تهیه می شود اما در صورت دلخواه می توان آن را به صورت سرد نیز تهیه و میل کرد .

انواع آسیاب دستی را در صفحه خرید آسیاب دستی قهوه ببینید.

طرز تهیه قهوه کن لچه

اگر به قهوه و شکلات علاقه دارید، مقاله نوشیدنی قهوه با طعم شکلات را از دست ندهید.

طرز تهیه قهوه کن لچه

همان طور که اشاره کردیم طرز تهیه قهوه کن لچه بسیار ساده است و زمان تهیه کوتاهی نیز دارد. برای تهیه این نوشیدنی خوش طعم به هیچ وسیله پیشرفته ای نیاز ندارید و می توانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید.

مواد لازم :

  • 1 اونس یا 30 میلی لیتر اسپرسو یا قهوه دم کرده بسیار قوی
  • 1 اونس یا 30 میلی لیتر شیر کامل
  • شکر ( به صورت اختیاری )

دستورالعمل :

ابتدا اگر اسپرسوساز یا دستگاه نسپرسو دارید قهوه خود را به وسیله آن آماده کنید . در غیر این صورت می توانید مقداری قهوه بسیار قوی را به وسیه موکاپات روی اجاق گاز و یا قهوه ساز فرنچ پرس دم کنید. سپس شیر خود را بخار پز یا گرم کنید. شیر باید تا جایی که ممکن است داغ شود بدون اینکه آن را به جوش بیاورید.

شیر را روی قهوه بریزید و شکر را به میزان دلخواه خود به آن بیفزایید . در صورت دل خواه می توانید چند عدد کوکی را نیز برای کنار آن آماده کنید .

با قهوه سرد آشنایی دارید؟ برای آشنایی با روش تهیه این قهوه مقاله چگونه قهوه سرد درست کنیم را بخوانید.

کافه کن لچه

کارامل ماکیاتو نیز یکی از نوشیدنیهای پرطرفدار است. اگر می خواهید روش درست کردن آن را یاد بگیرید، مقاله طرز تهیه کارامل ماکیاتو را از دست ندهید.

نکات طرز تهیه کافه کن لچه

  1. از یک موکاپات بزرگتر برای تهیه چند نوشیدنی به طور همزمان استفاده کنید و مقدار شیر بخارپز را به نسبت زیاد کنید.
  2. قهوه و شیر را همزمان حرارت دهید چون همزمان آماده می شوند.
  3. اگر دستگاه اسپرسو ساز ندارید، می توانید از قهوه دم شده در فرنچ پرس و یا از دستگاه موکاپات استفاده کنید .
  4. در صورت دلخواه می توانید از شیر های غیر لبنی و گیاهی مثل شیر بادام و یا سویا استفاده کنید اما باید انتظار آن را داشته باشید که طعم نوشیدنی تان کمی متفاوت شود .
  5. می توانید شیر را روی اجاق گاز، در یک تابه کوچک روی حرارت کم بخارپز کنید یا اگر وقتتان کم است، می توانید آن را در مایکروویو نیز گرم نمایید اما باید بدانید که دقیقا بخارپز نخواهد شد و شبیه به آن می شود .
  6. کافه کن لچه را بهتر است همانند اسپانیایی ها در لیوان های کوچک سرو کنید .

اگر برای کافه خود به بویلر نیاز دارید، صفحه بویلر آب جوش را ببینید.

مقایسه کافه کن لچه با کاپوچینو و لاته

در حالی که کافه کان لچه، کاپوچینو و لاته همگی از اسپرسو و شیر ساخته می شوند، با این حال تفاوت های اندکی نیز با یکدیگر دارند . یکی از این تفاوت ها این است که در حالی که کافه کن لچه با شیر بخارپز درست می شود، کاپوچینو و لاته با شیر کف کرده تهیه می شوند .

تفاوت دیگر این است که نسبت قهوه به شیر در این سه نوشیدنی با یکدیگر متفاوت است . در دستور تهیه کافه کن لچه به نسبت مساوی از اسپرسو تازه دم شده و شیر بخارپز استفاده می شود اما در کاپوچینو نسبت شیر به قهوه 2 به 1 و در لاته ها معمولاً 3 به 1 است.

جمع‌بندی

کافه کن لچه یک نوشیدنی سنتی و محبوب در اسپانیا است که با ترکیبی ساده اما خوشمزه از قهوه و شیر تهیه می‌شود. این طرز تهیه قهوه کن لچه، شما را قادر می‌سازد تا در منزل این نوشیدنی را به راحتی تهیه کنید و از طعم دلنشین آن لذت ببرید. کافه کن لچه انتخابی عالی برای دوست‌داران قهوه در تمام روز است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *