راهنمای خرید بهترین قهوه برای موکاپات

اگر به دنبال دانستن ویژگی های بهترین قهوه برای موکاپات می گردید خواندن این مقاله بسیار به شما کمک خواهد کرد.

استفاده از موکاپات یکی از بهترین و آسان ترین روش های تهیه قهوه است و برای مصارف خانگی کاربرد بسیاری دارد . استفاده از این دستگاه باعث می شود بدون دردسر و هزینه های اضافی دستگاه اسپرسو ساز، قهوه خود را تهیه کنید . در این مقاله سعی کرده ایم باید ها و نباید های قهوه مناسب برای این دستگاه را بررسی کنیم تا بتوانید به بهترین شکل قهوه دلخواه خود را تهیه کنید .

قهوه مناسب برای موکاپات

قهوه مناسب برای موکاپات

آیا با قهوه گانودرما آشنایی دارید؟ برای آشنایی با این قهوه و خواص آن مقاله قهوه گانودرما چیست را مطالعه کنید.

موکاپات چیست ؟

موکاپات در سال 1933 توسط آلفونسو بیالتی اختراع شد . در واقع این دستگاه به نام شهر موخا در یمن،جایی که تجارت قهوه در دهه 1300 شروع شد،نامگذاری شده است . موکاپات ها قهوه را با استفاده از عبور بخار آب جوش به وسیله فشار آب از قهوه آسیاب شده دم می کنند . همچنین در سایزهای مختلف با ظرفیت های 1 فنجانی تا ظرفیت 9 فنجانی موجود هستند. این دستگاه کوچک از سه محفظه تشکیل شده که شامل یک محفظه پایین برای آب، یک محفظه فیلتر برای قهوه آسیاب شده و یک محفظه بالایی برای قهوه دم کرده است .

موکاپات به شما این امکان را می دهد که فقط با استفاده از یک اجاق گاز در چند دقیقه قهوه درست کنید . استفاده از دستگاه نیز بسیار ساده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که محفظه فیلتر را با قهوه آسیاب شده و محفظه پایینی را با آب پر کنید . سپس، موکاپات را روی اجاق گاز قرار دهید و حرارت دهید تا آب بجوشد و فشار آب ، آب را به داخل محفظه بالایی انتقال دهد و در نهایت قهوه ای غنی و خوش طعم تولید شود .

ویژگی بهترین قهوه برای موکاپات

این روش خاص دم کردن قهوه به نوع خاصی از قهوه ها نیز احتیاج دارد . ممکن است اغلب اوقات وقتی قهوه را به وسیله موکاپات درست می کنید، نتیجه خیلی تلخ یا خیلی ترش شود . این به این دلیل بوده که قهوه ای که انتخاب می کنید خیلی اسیدی است.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه پیشنهاد می کنیم از قهوه روست متوسط ​​تا تیره با آسیاب متوسط ​​استفاده کنید. موکاپات ها ساخته  ایتالیایی  ها هستند، بنابراین بهترین قهوه برای این دستگاه قهوه ایتالیایی است. ایتالیا به خاطر قهوه‌اش معروف است، بنابراین برندهای ایتالیایی مانند Illy یا Lavazza واقعاً می‌دانند که چگونه قهوه‌ای درست کنند که برای موکاپات عالی باشد . اگر مطمئن نیستید برای موکاپات خود چه نوع قهوه ای بخرید، مطمئناً استفاده از یک برند ایتالیایی می تواند گزینه خوبی باشد.

مقدار آسیاب قهوه مناسب برای موکاپات

اگرچه دم کردن قهوه با یک موکاپات با درجه های متفاوتی از آسیاب امکان پذیر است، با این حال هنوز هم درجه آسیاب قهوه یک فاکتور بزرگ محسوب می شود. در هنگام استفاده از موکاپات ها ، اگر آسیاب خیلی زیاد باشد ، احتمال زیادی وجود دارد که قهوه به دست آمده بیش از حد سوخته و تلخ شود . هم چنین ، اگر آسیاب بیش از حد ناهموار و درشت باشد ، قهوه شما اصلاً طعمی نخواهد داشت و در نهایت قهوه‌ای ضعیف و ترش خواهید داشت که برای لذت بردن از آن بسیار اسیدی است.

بنابراین اگر قصد دارید برای دستگاه موکاپات خود قهوه آسیاب شده بخرید ، قهوه آسیاب شده با درجه متوسط می تواند مناسب باشد. این به شما کمک می‌کند تا بهترین قهوه را با موکاپات خود تهیه کنید .

اگر به نوشیدنیهای سرد با قهوه علاقه دارید، مقاله انواع نوشیدنی با قهوه و بستنی را از دست ندهید.

قهوه مناسب برای موکاپات

قهوه مناسب برای موکاپات

اگر نمیدانید بهتر است از موکاپات برای درست کردن قهوه استفاده کنید یا اسپرسوساز، مقاله تفاوت اسپرسوساز و موکاپات را بخوانید.

درجه برشتگی مناسب قهوه برای موکاپات

یک موکاپات می تواند یک فنجان قهوه قوی با طعم های بسیار شدید همانند اسپرسو تولید کند.به همین دلیل است که به موکاپات ، اسپرسوساز اجاق گاز نیز می گویند. برای انطباق قهوه با روش استفاده از این دستگاه،باید قهوه ای با طعم غنی با اسیدیته کم تهیه کنید که این به معنای قهوه برشته شده متوسط ​​تا تیره است.

هر چه رست تیره تر باشد، طعم قهوه قوی تر است و هم چنین بو دادن قهوه سطح اسیدی قهوه را کاهش می دهد و از ترش شدن طعم قهوه جلوگیری می کند. قهوه‌های رست تیره نیز طعم‌های غنی‌تر و کامل‌تری تولید می‌کنند که برای موکاپات عالی هستند .

قهوه مناسب برای موکاپات

قهوه مناسب برای موکاپات

ویژگی های قهوه عربیکا برای موکاپات

معمولاً  قهوه ها از 100% عربیکا یا مخلوط عربیکا و روبوستا تهیه می شوند . اما آیا می دانید تفاوت این دو نوع دانه قهوه چیست؟ دانه های قهوه عربیکا یکی از محبوب ترین انواع دانه های قهوه در جهان هستند و در اکثر قهوه ها استفاده می شوند . این دانه ها از نظر طعم نسبت به سایر انواع دانه های قهوه برتری داشته و طرفداران زیادی دارند . یکی از دلایل این امر این است که دانه های عربیکا حاوی کافئین کمتری نسبت به سایر انواع دانه های قهوه است. این بدان معنی است که آنها را می توان برای مدت طولانی تری بدون از دست دادن طعم خود تفت داد . علاوه بر این، دانه های عربیکا اسیدیته بالاتری نسبت به سایر انواع دانه های قهوه دارند که طعم پیچیده تری به آن ها می دهد.

دانه های عربیکا به دلیل طعم ملایم و شیرین خود با نت های طعمی شکلات و شکر شناخته می شوند . و آنها اغلب نت هایی از میوه ها یا انواع توت ها نیز دارند. دلیل این امر این است که این دانه ها معمولاً در ارتفاعات بالا و بین 3000 تا 6000 فوت بالاتر از سطح دریا رشد می کنند . ارتفاع زیاد و دمای گرم باعث کاهش سرعت بلوغ گیاه می شود که به دانه قهوه زمان بیشتری برای ایجاد طعم می دهد. قهوه عربیکا به دلیل شرایط سخت رشد مورد نیاز برای تولید دانه معمولاً گرانتر از سایر انواع قهوه است. با این حال، بسیاری از طرفداران قهوه بر این باورند که دانه‌ های عربیکا به دلیل طعم و مزه منحصر به‌ فردشان ارزش این قیمت را دارند.

ویژگی های قهوه روبوستا برای موکاپات

دانه های قهوه روبوستا کیفیت پایین تری نسبت به دانه های عربیکا داشته و در نتیجه قیمت کمتری دارند. با این حال، دانه‌های روبوستا هنوز در تهیه اسپرسو محبوب هستند، زیرا کافئین بیشتری دارند و کرم غلیظ و بهتری تولید می‌کنند. بنابراین وقتی قهوه درست دم شود کف مناسبی بر روی سطح اسپرسو تشکیل خواهد شد . به همین دلیل است که یک فنجان قهوه عالی معمولاً ترکیبی از عربیکا و روبوستا است که این می تواند یک فنجان دارای کافئین زیاد با طعم های زیبا و کرمی غلیظ  تولید کند .

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *