انواع نوشیدنی با قهوه و بستنی + طرز تهیه

ترکیب قهوه با بستنی یکی از شگفت انگیز ترین مزه ها را در دنیای طعم ها به ارمغان می آورد که از گذشته تا کنون طرفداران بسیاری داشته است. انواع نوشیدنی با قهوه و بستنی را می توان با این دو ماده شگفت انگیز تهیه کرد که هر یک طعم دل پذیری دارند. ما در این مقاله سعی کردیم چندین نوشیدنی با قهوه و بستنی خوشمزه را که با این دو ماده تهیه می شوند به شما معرفی و طرز تهیه آنها را نیز آموزش دهیم .

طرز تهیه انواع نوشیدنی با قهوه و بستنی

آفوگاتو 

آفوگاتو چیست ؟  آفوگاتو یک دسر ایتالیایی خوشمزه از انواع نوشیدنی با قهوه و بستنی است که در ایتالیایی معنی غرق شده را داده و از مواد ساده ای تهیه می شود. ما طرز تهیه ی این نوشیدنی را به صورت ساده و مرحله به مرحله به شما آموزش داده ایم تا بتوانید در خانه و به آسانی از نوشیدن آن لذت ببرید .

مواد لازم آفوگاتو :

  1. بستنی وانیلی با کیفیت خوب
  2. اسپرسو یا قهوه تازه دم شده (حتی در صورت تمایل می توانید از قهوه بدون کافئین استفاده کنید!)

طرز تهیه آفوگاتو 

  • ابتدا لیوان دسر را خنک کنید .
  • مطمئن شوید که بستنی خیلی سرد است .
  • قاشق های بستنی را به یک لیوان سرد اضافه کنید.
  • اسپرسو را درست قبل از سرو دم کنید.
  • می توانید اسپرسو را روی بستنی بریزید و بلافاصله سرو کنید یا اسپرسو را در کنار ظرف دسر سرو کنید و بگذارید مهمانانتان خود آن را روی بستنی بریزند.
  • می توانید آن را به روش سنتی در لیوان شیشه ای سرو کنید یا می توانید آن را در لیوان دسر مخصوص سرو کنید.
  • اگر نمی خواهید دسرتان زود آب شود ابتدا قهوه را خنک کنید .
  • تزیین اختیاری است، اما سعی کنید بادام برش داده شده ، سایر مغزها و شکلات را به نوشیدنی خود اضافه کنید .
  • برای تهیه ی آفوگاتو  که یکی از انواع نوشیدنی با قهوه و بستنی  است شما لزوما به دستگاه اسپرسو ساز نیازی ندارید و می توانید از قهوه دم کرده و پودر اسپرسو فوری نیز استفاده کنید .
  •  هر زمان در روز می توانید بنا بر سلیقه خود از نوشیدن این نوشیدنی لذت ببرید . حتی اگر کافئین شما را در شب بیدار نگه می دارد،می توانید در شب از قهوه بدون کافئین استفاده کنید . این نوشیدنی با ترکیب قهوه و بستنی (مخلوط بستنی و قهوه) می تواند در یک شب سرد زمستانی به اندازه یک عصر گرم تابستانی مورد استقبال قرار بگیرد .

اگر برای کافه خود به آسیاب قهوه نیاز دارید، صفحه خرید آسیاب قهوه صنعتی را از دست ندهید.

ترکیب قهوه و بستنی

اگر به انواع روشهای تهیه قهوه علاقه مند هستید، مقاله طرز تهیه قهوه سرد را از دست ندهید.

آیس کافی استرالیایی نوشیدنی برای کودکان

آیس کافی استرالیایی یکی از انواع نوشیدنی با قهوه و بستنی می باشد و می توان گفت که شبیه به آفوگاتو است، اما به جای اسپرسو داغ با قهوه سرد تهیه می شود. هم چنین کاملاً مشابه فراپه یا شیک قهوه نیست، زیرا مخلوط نشده است و به دلیل طعم خوشمزه و ملایم خود مورد استقبال کودکان نیز قرار میگیرد.

می‌توانید از دستور این ترکیب بستنی با قهوه با بستنی ساده استفاده کنید یا با خامه فرم گرفته و شکلات به آن طعم اضافه ای ببخشید . این نوشیدنی یک نوشیدنی تابستانی عالی است که برای صبحانه کمی سنگین است اما برای دسر بسیار عالی است . تهیه این نوشیدنی بسیار ساده است. در ادامه طرز تهیه آن را ببینید:

اگر به انواع روشهای طرز تهیه قهوه علاقه دارید، مقاله طرز تهیه قهوه سرد تایلندی را از دست ندهید.

نوشیدنی با قهوه و بستنی

اگر به قهوه با کیفیت نیاز دارید، صفحه خرید قهوه را از دست ندهید.

مواد لازم آیس کافی:

  1. قهوه سرد
  2. شیر یا خامه
  3. سیروپ شکلات
  4. بستنی وانیلی
  5. خامه زده شده (اختیاری)
  6. شکلات ریز شده  (اختیاری)

طرز تهیه آیس کافی از انواع نوشیدنی با قهوه و بستنی :

  • مانند تمام قهوه های سرد، این دستور تهیه با قهوه سرد شروع می شود. می توانید قهوه را زودتر درست کنید و آن را خنک کنید یا می توانید از قهوه سرد یا حتی قهوه یخی فوری استفاده کنید که این به سلیقه شما بستگی دارد.
  • قهوه را با شیر ترکیب کنید .
  • اگر می خواهید قهوه یخی استرالیایی را با طعم موکا درست کنید، یک قاشق غذاخوری سیروپ شکلات را به آن اضافه کنید  .این سیروپ به اندازه کافی طعم و شیرینی را به نوشیدنی اضافه می کند بدون اینکه آن را بیش از حد شیرین و قندی کند.
  • نوشیدنی را با بستنی وانیلی و یا شکلاتی پر کنید.
  • نکته پایانی پاشیدن تکه های ریز شکلات بر روی نوشیدنی است که می توان ای تکه ها را به وسیله یک رنده پنیر معمولی تهیه کرد .
  • در صورت تمایل می توانید خامه فرم گرفته را نیز اضافه کنید .
  • اضافه کردن طعم متفاوت از بستنی مانند شکلات به این نوشیدنی می توانند آن را خوشمزه تر کند .
  • می توانید سیروپ شکلات را با طعم دهنده دیگری عوض کنید و سیروپ فندق یا کارامل را امتحان کنید و یا حتی در صورت دل خواه از سیروپ استفاده نکنید .
  • می توان در صورت دل خواه این دستور را با استفاده از شیر و بستنی غیر لبنی مانند شیر نارگیل وگان کرد که خوشمزه خواهد بود .

اگر به طعم قهوه و شکلات علاقه دارید، مقاله انواع نوشیدنی قهوه با طعم شکلات را از دست ندهید.

ترکیب بستنی و قهوه

برای اشنایی با یک نوشیدنی تابستانی جذاب مقاله نوشیدنی سان شاین را بخوانید.

میلک شیک قهوه

میلک شیک یک نوشیدنی خوشمزه و خوش طعم در روزهای گرم تابستانی و از نوشیدنی‌های محبوب کافه محسوب می‌شود. مواد اصلی آن دو چیز بیشتر نیست ترکیب بستنی و قهوه. بنابراین اگر مقداری قهوه باقی مانده از امروز صبح و کمی بستنی وانیلی در فریزر دارید می‌توانید ظرف 5 دقیقه این نوشیدنی خوشمزه را تهیه نمایید.

مواد لازم میلک شیک قهوه:

  1. بستنی: می توانید از بستنی وانیلی یا بستنی قهوه استفاده کنید . بستنی قهوه بیشترین طعم قهوه را به شما می دهد و بهترین نوع بستنی است که می توانید برای درست کردن بهترین میلک شیک از آن استفاده کنید . بستنی با طعم قهوه گاهی اوقات به سختی پیدا می شود، بنابراین میتوانید از بستنی وانیلی نیز استفاده کنید که همچنان طعم عالی دارد.
  2. قهوه دم کرده: همیشه از قهوه سرد استفاده کرده و هیچ گاه از قهوه داغ استفاده نکنید. می توانید از باقی مانده قهوه سرد شده، اسپرسو سرد یا قهوه سرد معمولی استفاده کنید. می توانید مقداری از قهوه دم کرده خود را از روز قبل در یخچال نگه دارید و روز بعد از آن برای تهیه میلک شیک خود استفاده کنید.
  3. شیر: برای تهیه میلک شیک غلیظ و خوش طعم در این دستور فقط به کمی شیر نیاز دارید و نباید بیش از حد از شیر استفاده کنید چون در نهایت یک میلک شیک رقیق شده خواهید داشت. هم چنین از هر نوع شیری، چه لبنی و چه گیاهی می توانید استفاده کنید .
  4. تزئینات : از سس شکلات ،تکه های شکلات و خامه زده شده می توانید به عنوان تزئین استفاده کنید.

طرز تهیه میلک شیک قهوه:

  • ابتدا شیر و قهوه سرد و سپس بستنی را به مخلوط کن اضافه کنید.
  • مواد را با سرعت بالا و به مدت 30 ثانیه با یکدیگر مخلوط کنید سپس قوام میلک شیک را بررسی کنید و در صورت تمایل 10 ثانیه به هم زدن ادامه دهید. در صورت نیاز می توانید، از یک کاردک برای هدایت کردن مواد از کناره مخلوط کن به سمت تیغه استفاده کنید.
  • مخلوط را داخل لیوان بریزید و بلافاصله سرو کنید.
  • میلک شیک را بیش از حد مخلوط نکنید زیرا اگر برای مدت طولانی آن را مخلوط کنید، بستنی ذوب‌ تر می‌شود و به جای تبدیل به میلک شیک غلیظ، نوشیدنی شما رقیق می‌شود.
  • از شیر زیاد استفاده نکنید. فقط با یک قاشق غذاخوری شروع کنید. پس از مخلوط شدن، فقط در صورتی که میلک شیک دلخواه شما غلیظ است، یک قاشق غذاخوری دیگر اضافه کنید.
  • برای داشتن یک میلک شیک قهوه با طعم فوق العاده، از بستنی قهوه استفاده کنید و  برای طعم ملایم تر از بستنی وانیلی استفاده کنید .
  • از قهوه یخ زده استفاده کنید و اگر در بدست آوردن قوام غلیظ و مناسب که برای میلک شیک مناسب است مشکل دارید سعی کنید قهوه را یک شب فریز کنید.

برای تزئین این دسر می توانید روی آن سس شکلات ریخته یا در صورت تمایل با خامه فرم گرفته و یک گیلاس آن را زیباتر و خوش طعم تر کنید .

مخلوط بستنی و قهوه

انواع میلک شیک قهوه

میلک شیک قهوه شکلاتی: برای تهیه آن یک قاشق غذاخوری سیروپ شکلات یا پودر کاکائو را به سایر مواد در مخلوط کن اضافه کنید. میتوانید این دستور را با بستنی شکلاتی نیز امتحان کنید.

میلک شیک قهوه وانیلی: از بستنی وانیلی در تهیه میلک شیک استفاده کنید.

میلک شیک بدون لبنیات حیوانی : از شیر و بستنی غیر لبنی و گیاهی استفاده کنید.

در این مقاله با جذابترین نوشیدنیهایی که میتوان با ترکیب قهوه و بستنی درست کرد آشنا شدید. امیدواریم آنها را درست کنید و از خوردنشان لذت ببرید.

برخی سوالات رایج

انواع نوشیدنی با قهوه و بستنی کدامند؟

آفوگاتو/ آیس کافی استرالیایی/ میلک شیک قهوه

بهترین ترکیب قهوه و بستنی برای کودکان چیست؟

آیس کافی استرالیایی

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *