اشتباهات رایج در تهیه قهوه

اشتباهات رایج در تهیه قهوه :

اشتباهات رایج در درست کردن قهوه

اشتباهات رایج در تهیه قهوه که در این مقاله به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم از عواملی است که روی طعم و کیفیت قهوه تاثیر مستقیم دارد. متأسفانه بسیاری از افراد هنگام تهیه قهوه به درستی عمل نمی کنند و در نهایت قهوه بی کیفیت تهیه می شود. اگر می خواهید قهوه با مزه عالی داشته باشید ، باید آن را به روش صحیح تهیه کنید.

خرید قهوه ارزان و بی کیفیت :

ممکن است شما از بهترین دستگاه قهوه ساز استفاده کنید ، اما در نهایت قهوه از کیفیت و طعم خوبی بهره مند نباشد، دانه های قهوه ارزان بالاترین کیفیت طعم و مزه را در بازار نخواهند داشت. در واقع همه انواع قهوه ها یکسان نیستند و به نحوه تهیه آن بستگی دارد. قیمت به طور مستقیم با کیفیت در ارتباط است بنابراین یک قهوه عالی نمی‌تواند فوق العاده ارزان باشد.

آسیاب قهوه :

اشتباهات رایج در درست کردن قهوه

بعضی از افراد از قهوه آسیاب شده آماده در فروشگاه‌ ها استفاده می‌ کنند، اما این کار اشتباه است. دانه‌های قهوه آسیاب شده ممکن است مدت زمانی طولانی داخل فروشگاه مانده باشد، بنابر این طعم و مزه واقعی خود را از دست می‌دهند. صرف نظر از اینکه شما چه نوع قهوه‌ای دوست دارید بهتر است دانه‌ های قهوه را بخرید و در خانه آن را آسیاب کنید.

نگهداری قهوه داخل یخچال :

ممکن است راحت تر باشد که قهوه را از قبل آسیاب کنید و آن را در یخچال نگهداری کنید تا هر وقت قهوه تهیه می کنید از آن استفاده کنید ، اما این یک دستور العمل فاجعه است. دانه های قهوه به محض آسیاب کردن ، عطر و طعم را آزاد می کنند و اگر آنها را برای مدت طولانی نگهداری کنید ، عطر عالی خود را از دست می دهند علاوه بر این ، اگر قهوه آسیاب شده را در یخچال نگه دارید ، مانند مسموم کردن قهوه است. زیرا می تواند تحت تأثیر سایر طعم دهنده ها قرار گیرد. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، دقیقاً قبل از تهیه قهوه ،دانه ها را آسیاب کرده و فقط در حد مورد نیاز تهیه کنید تا نیازی به ذخیره آن نداشته باشید.

روش نگهداری دانه‌ های قهوه :

دانه‌های قهوه 3 دشمن نابود کننده دارند : هوا، نور و گرما. بسته بندی قهوه باید به گونه‌ ای باشد که اجازه ورود هوا را به داخل ندهد. می‌ توانید دانه‌های قهوه را درون ظرف شیشه‌ای یا فلزی در بسته نگه داری کنید. در صورت اضافی آمدن پودر آسیاب شده ، آنها را در ظرف در بسته و بسته بندی شده نگه دارید و در طی یک هفته پس از آسیاب استفاده کنید.

استفاده از آب بیش از حد گرم یا سرد :

اشتباهات رایج در تهیه قهوه

یکی دیگر از جنبه های مهم تهیه خوب قهوه استفاده از دمای مناسب آب است. اگر از آب بیش از حد گرم استفاده کنید ، طعم قهوه شما را تلخ می کند. از طرف دیگر ، اگر از آبی استفاده کنید که به اندازه کافی گرم نباشد ، این امر باعث می شود که قهوه نتواند به خوبی استخراج و مخلوط شود. دمای مطلوب آب برای تهیه بهترین طعم و مزه روی قهوه 91 تا 96 درجه سانتی گراد است.

از دیگر اشتباهات رایج در تهیه قهوه توجه نداشتن به میزان دمای آب است! درست کردن دمای آب برای تهیه قهوه بسیار مهم است در حقیقت ، دمای مناسب دقیقاً زیر جوش است ، استفاده از آب جوش ، طعم عالی قهوه را می گیرد. همانطور که گفته شد ، مهم است که دمای آب شما خیلی گرم نباشد ، اما مهم است که خیلی سرد هم نباشد. زیرا این امر مشکلاتی را نیز ایجاد می کند. آب خیلی سرد به این معنی است که قهوه نمی تواند به درستی مخلوط شود. و در نهایت با یک تجربه نوشیدن وحشتناک و با کیفیت پایین روبرو خواهید شد.

برای مشاهده محصولات پودر قهوه کلیک کنید

استفاده از آسیاب یکسان برای تمام شیوه‌های دم‌آوری قهوه :

اشتباهات رایج در تهیه قهوه

 

آسیاب دانه های قهوه باید سازگاری مناسبی داشته باشد زیرا خیلی ریز یا درشت می تواند اثر را خراب کند. برای هر دستگاه قهوه‌‌ سازی٬ قهوه را با درجه‌ ای خاص باید آسیاب کرد. یکی از مهم‌ترین نکات در نحوه درست کردن انواع قهوه به روش‌های مختلف اندازه تنظیم درجه آسیاب دانه‌های قهوه است. لذا دانه های قهوه را برای همه شیوه های دم کردن به یک اندازه آسیاب نکنید. اگر آنها را خیلی ریز آسیاب کنید ، ذرات ریز از فیلتر عبور کرده و درون فنجان می ریزند و قهوه شما را تلخ می کند. آسیاب زیاد درشت نیز صحیح نیست ، زیرا این امر مانع از استخراج کامل می شود.

 به قهوه ضربه بزنید :

پس از قرار دادن زمین های اندازه گیری شده در فیلتر ، باید روی آن ضربه بزنید تا زمین به طور یکنواخت بنشیند. بعضی افراد این قدم کوچک و در عین حال قابل توجه را در عجله فراموش می کنند با ضربه زدن روی فیلتر این اطمینان حاصل می شود که وقتی آب را روی آن می ریزید ، همه زمین ها به طور یکنواخت نشسته و کاملاً استخراج می شوند.

عدم خیس کردن فیلتر کاغذی :

اشتباهات رایج در تهیه قهوه

قرار دادن مستقیم قهوه روی فیلتر کاغذ روش صحیحی نیست. برای تهیه قهوه با طعم عالی ، باید فیلتر کاغذ را با آب گرم خیس کنید این کار باعث می شود فیلتر عملکرد بهتری داشته باشد. گذاشتن یک فیلتر کثیف در داخل دستگاه برای دم کردن قهوه ، چه فیلتر کاغذی باشد چه فلزی کار اشتباهی می باشد . فیلتر کثیف باعث تغییر عطر و طعم قهوه در هنگام دم آوری می شود.

 نسبت نادرست قهوه به آب :

از دیگر اشتباهات رایج در تهیه قهوه می توان به نسبت نادرست قهوه به آب اشاره کرد. دقت کنید موقع درست کردن قهوه بیش از حد آب نریزید، زیرا کیفیت قهوه شما را خراب می‌ کند. توصیه می‌شود براساس استاندارد اتحادیه قهوه اروپا، برای هر لیتر آب، به 50 تا 65 گرم پودر قهوه نیاز دارید. بسته به اینکه دوست دارید متوسط ​​باشد یا قوی ، ممکن است این نسبت را براساس ترجیحات شخصی و سلیقه خود تغییر دهید. با این حال ، به یاد داشته باشید که قهوه خود را بیش از حد استخراج نکنید در غیر این صورت تلخ می شود.

استفاده از آب نامرغوب :

آزمایش های انجام گرفته بر روی انواع آب نشان می دهد که کیفیت آب در تغییر طعم قهوه بسیار تأثیرگذار است عده ای بر این باور هستند که آب لوله کشی، بهترین گزینه برای تهیه قهوه است این درحالی است که درون آب شیر لوله کشی، مواد معدنی ای وجود دارد که باعث تغییر طعم قهوه می شود. برای بدست آوردن نتیجه بهتر، می توانید از آب تصفیه شده از دستگاه تصفیه خانگی و یا آب معدنی استفاده کنید.

ریختن آب هر بار یکبار :

در حالت ایده آل ، باید مقداری آب بریزید تا پودر قهوه خیس شود و بگذارید 30 ثانیه بماند. سپس ، مجدداً آب باقیمانده را بریزید تا بهترین قهوه را استخراج کنید. این قدم کوچک می تواند جهانی از تفاوت را در عطر و طعم قهوه شما ایجاد کند

اضافه کردن بیش از حد مواد افزودنی به قهوه :

تحقیقات نشان داده است که مقدار آنتی اکسیدان‌ در قهوه با شیر یا بدون شیر تفاوتی ندارد. از این رو، هر دو گزینه برای سلامت ما مناسب است. بدون شک، شیر به نوشیدنی قهوه طعم خاصی می‌بخشد و کمی آن را سرد می‌ کند و خطر ابتلا به سرطان مری را کاهش می‌دهد. اما افزودن مقدار بیش از حد شیر یا شکر می‌ تواند طعم حتی تازه‌ترین قهوه را خراب کند

استفاده مجدد از دم کرده :

اگر فکر می کردید بدون اینکه دوباره مراحل را طی کنید ، می توانید از زمین قهوه  برای استفاده سریع یک فنجان دیگر استفاده کنید ، اشتباه می کنید. پس از آنکه قهوه کاملاً دم کشید ، همه عطر و طعم آن از بین می رود. اگر دوباره سعی کنید روی آن آب بریزید ، فقط آبی خواهید داشت که کمی بوی قهوه می دهد. پس از اتمام مراحل دم آوری ، روش صحیح بازیافت محلول قهوه است.

 استفاده از فنجان نامناسب :

اگر مایع داغ را در ظرفی با دمای پایین بریزید ، برای مدت طولانی داغ نخواهد ماند ،با گرم كردن فنجان ، لذت نوشیدن خود را طولانی كنید. بهترین قسمت این است که قبل از ریختن قهوه در فنجان، فنجان را گرم کنید.

استفاده از فنجان مناسب :

برای لذت بردن از طعم قهوه باید از نوع فنجان‌های مناسب استفاده کنید. بهترین گزینه استفاده از فنجان‌های چینی یا سرامیکی با بدنه ضخیم است، زیرا این نوع فنجان‌ها طعم قهوه را برای مدت طولانی تری مرغوب نگه می‌دارد.

تمیز نکردن مناسب دستگاه قهوه ساز :

دستگاه قهوه مانند هر نوع تجهیزات دیگر نیاز به تمیز کردن منظم دارد. تمیز کردن دستگاه قهوه ساز کمک می‌کند. تا عطر قهوه حفظ شود و باعث جلوگیری از ورود باکتری‌ها به قهوه شما خواهد شد.

منبع : https://coffeeabode.com/mistakes-in-brewing-coffee/

https://www.tasteofhome.com/collection/12-mistakes-everyone-makes-when-brewing-coffee/

https://coffeemakingworld.com/29-common-mistakes-when-brewing-coffee-at-home/

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *