اشتباهات رایج در دم آوری با فرنچ پرس

اشتباهات رایج در دم آوری با فرنچ پرس :

دم آوری با فرنچ پرس

دم آوری با فرنچ پرس یکی از راحت ترین و راضی کننده ترین روش های تهیه قهوه است. در صورت مراقبت ، می توان به راحتی از برخی از اشتباهات رایج دم آوری با فرنچ پرس جلوگیری کرد. بنابراین دم آوری با فرنچ پرس می تواند خوشمزه باشد اگر به سادگی از اشتباهات هنگام استفاده از آن جلوگیری کنید. با حداقل تغییرات ، متوجه خواهید شد که فنجان قهوه شما طعم خالص تر و خوش طعم تری خواهد داشت.

زیبایی این سبک دم در ساده بودن آن است شما فقط باید قهوه را آسیاب کنید ، آب گرم اضافه کنید، صبر کنید ، و سپس پیستون آن را فشار دهید و کارتان تمام است. با این حال ، حتی با یک ابزار ساده و تکنیک آسان ، ممکن است همه چیز اشتباه پیش برود. این یکی از کلاسیک ترین روش های دم قهوه است و اگر آن را به درستی انجام دهید ، می تواند یک فنجان عالی تولید کنید.

برای مشاهده مقاله اشتباهات رایج در تهیه قهوه کلیک کنید

دانه های قهوه بی کیفیت :

اگرچه دم آوری با فرنچ پرس یک روش عالی و ارزان قیمت برای تهیه یک فنجان قهوه شگفت انگیز است. اما به دانه های قهوه با کیفیت بالا نیاز دارد. وقتی دانه های ارزان یا بیات استفاده می کنید ، بدون توجه به تکنیک ، فنجانی با کیفیت پایین خواهید داشت برای تصحیح این مسئله ، باید مطمئن شوید که دانه های قهوه با بهترین کیفیت را خریداری می کنید.

 آسیاب نامناسب دانه های قهوه :

دم آوری با فرنچ پرس

فیلتر موجود در فرنچ پرس به گونه ای طراحی شده است که قهوه را گرفته و از نفوذ آن به فنجان شما جلوگیری می کند ، اما فیلتر به اندازه روش های دیگر خوب نیست. برای دم آوری با فرنچ پرس ، مطمئن شوید که درجه آسیاب دانه های قهوه شما درشت باشد. حفظ  سازگاری صحیح آسیاب کردن مهم است و ممکن است بسته به سبک های مختلف دم ، متفاوت باشد.

برای تهیه بهترین طعم قهوه فرنچ پرس ، باید دانه ها را به یک قوام یکدست و درشت آسیاب کنید. راهی که وجود دارد تا میزان خوب بودن اندازه آسیاب شدن قهوه را متوجه شوید زمانی است که فیلتر را به سمت پایین حرکت می‌ دهید اگر به راحتی فیلتر را فشار دادید و تا انتها به راحتی رفت بدین معنی است که بسیار درشت آسیاب شده پس یعنی مناسب نیست، اگر هم به سختی و سنگینی به سمت پایین حرکت کد یعنی بی اندازه آسیاب شده است.

نسبت اشتباه آب و قهوه :

دم آوری با فرنچ پرس

برای داشتن بهترین طعم قهوه فرنچ پرس ، باید نسبت مناسب آب و قهوه را حفظ کنید. نسبت مناسب برای یک قهوه پرس فرانسه 1:13 است ، به معنی 1 گرم قهوه برای هر 13 گرم آب می باشد. گرچه ممکن است بسته به سلیقه دلخواه خود در تغییرات نسبت کمی تغییر دهید، اما نسبت 1:13 بهترین عملکرد را دارد.

زمان ناسازگار :

وقتی نوبت به قهوه می رسد ، زمان بندی مهم است. دم کردن کوتاه باعث ایجاد یک فنجان ضعیف می شود. دم کرده بیش از حد نیز باعث تلخ شدن فنجان قهوه خواهد شد هیچکدام ایده آل نیستند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، باید زمان تولید دم خود را تنظیم کنید هر بار که از فرنچ پرس برای تهیه قهوه  استفاده می کنید ، برای آن مقدار زمان دم تنظیم کنید.

گذاشتن قهوه در فرنچ پرس پس از دم :

پس از اتمام مراحل دم آوری با فرنچ پرس ، مطمئن شوید که قهوه خود را در فرنچ پرس نمی گذارید. این یکی از رایج ترین اشتباهات است ، که دلیل این مسئله است چرا فنجان های بعدی به خوبی فنجان اول نیستند. گذاشتن قهوه در فرنچ پرس باعث استخراج بیش از حد و مزه تلخ می شود.

اگر قهوه خود را پس از پایان دم در فرنچ پرس بگذارید ، احتمالاً قهوه تلخ بیش از حد استخراج شده خواهید نوشید. بهترین راه حل شما تهیه دقیق مقدار قهوه ای است که می خواهید بنوشید بنابراین ، مطمئن شوید که فقط به اندازه مورد نیاز دم می کنید در غیر این صورت اگر می خواهید تا دوباره دم نکشید ، باید تمام قهوه ها را داخل یک کارافه جداگانه بریزید تا از تلخ شدن آن جلوگیری کنید.

استفاده از آب خیلی گرم :

برای تهیه بهترین طعم قهوه فرنچ پرس ، باید مراقب استفاده نکردن از آب خیلی داغ یا جوش باشید. شما باید اطمینان حاصل کنید که دمای آب از حد جوش ، حدود 200F (حدوداً 95 درجه سانتی‌گراد) باشد. اشتباه رایجی که در دم آوری با فرنچ پرس مرتکب می شوند این است که آب را بلافاصله پس از جوش آمدن اضافه می کنند تا روند تولید آب را تسریع کنند. این امر منجر به استخراج مناسب زمین های قهوه نمی شود و به جای آن اسیدهایی استخراج می شود. که بر عطر و طعم کلی تأثیر می گذارد. برای لذت بردن از خالص ترین طعم ، اجازه دهید آب تقریباً 30 ثانیه تا یک دقیقه بماند تا خنک شود بعد از اینکه کمی خنک شد ، اکنون می توانید آب را اضافه کنید.

زمان دم کشیدن کاملاً مهم است :

دم آوری با فرنچ پرس به صورت طولانی مدت در نهایت به یک دم نوش تلخ تبدیل می شود. بنابراین اگر شما یک فنجان نهایی قهوه را بخواهید ، زمان تولید مهم است. قهوه پرس فرانسه نباید بیش از چهار تا پنج دقیقه دم بکشد .

فرنچ پرس را گرم  کنید :

شما در تلاش برای صرفه جویی در وقت هستید اما عدم گرم کردن فرنچ پرس می تواند اشتباهی باشد که شما انجام می دهید و باعث می شود یک فنجان قهوه عالی نباشد. چرا لازم است فرنچ پرس خود را از قبل گرم کنید؟ برای اینکه قهوه خود را در دم جوش در دمای ثابت نگه دارید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که قبل از تهیه دم کرده آب کافی بجوشانید تا در فرنچ پرس بریزد بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس آب را بیرون بریزید. در حالی که ما در مورد بحث پیش گرم کردن هستیم ، یک قدم جلوتر بروید و فنجان یا لیوان خود را از قبل گرم کنید این کار قهوه شما را برای مدت طولانی تری گرم نگه می دارد.

شما در همان ابتدا قهوه و آب را مخلوط می‌ کنید :

برای اطمینان از بهترین فنجان قهوه فرنچ پرس، باید اجازه دهید قهوه بدون هم زدن بنشیند. اگر تصمیم دارید که مخلوط دم را در ابتدای کار ترکیب کنید، نمی‌توانید به همان اندازه طعم استخراج کنید. هنگامی‌ که آب می‌ریزید، مطمئن شوید که همه آن را رها کرده و سپس به آن دست نزنید. وقتی اجازه دهید که دم‌آوری مسیر طبیعی خود را طی کنید، طعم قهوه شما تازه خواهد بود.

فرنچ پرس را هر بار تمیز کنید :

دم آوری با فرنچ پرس

آیا پس از هر بار استفاده فرنچ پرس خود را تمیز می کنید؟ در غیر اینصورت ، شما در حال اشتباه هستید و ممکن است فنجان قهوه بعدی شما طعم چندان خوبی نداشته باشد. پس از دم آوری با فرنچ پرس در پایان روز خوب آبکشی و تمیز کنید همه آثار قهوه را از بین ببرید. حتماً فیلتر را نیز تمیز کنید این جایی است که در آن بیشتر قسمت های قهوه می چسبند.

منبع : https://www.thekitchn.com/3-mistakes-people-make-when-brewing-french-press-coffee-207337

https://coffeemakingworld.com/29-common-mistakes-when-brewing-coffee-at-home/

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *