فواید قهوه سبز در چربی سوزی

فهرست مطالب

قهوه سبز :

قهوه سبز

فواید قهوه سبز برای سلامتی بسیار ویژه است قهوه سبز در واقع برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد به غیر از کاهش وزن ، حتی می تواند به تنظیم قند خون و بهبود حافظه در بزرگسالان نیز کمک کند.

عصاره قهوه سبز و نحوه عملکرد ؟

دانه های قهوه سبز دانه های قهوه هنوز برشته نشده است برای تهیه عصاره دانه های قهوه سبز از دانه های خنک نشده استفاده می شود. دانه های قهوه حاوی ترکیبی به نام اسیدهای کلروژنیک است این اسیدها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند که باعث می شود  برای کاهش وزن و کاهش فشار خون مفید باشد اسیدهای کلروژنیک سرشار از آنتی اکسیدان می توانند تولید سلولهای چربی جدید بدن را مسدود کرده و چربی های موجود را بسوزانند. نوشیدن قهوه سبز با تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند از آسیب دیدن رادیکال های آزاد به بدن جلوگیری کند حتی تجمع چربی های موجود در بدن را متوقف می کند و میزان قند موجود در خون را پایین می آورد.

فواید قهوه سبز در چربی سوزی :

فواید قهوه سبز در چربی سوزی

بدن چربی را به عنوان منبع انرژی و کاهش وزن می سوزاند دو ماده شیمیایی اصلی طبیعی (اسیدهای کلروژنیک و کافئیک) که مسئول کاهش وزن هستند در دانه های قهوه وجود دارد. اسید کافئیک مسئول از بین بردن اسیدهای چرب موجود در بدن است در حالی که مسئولیت اسیدهای کلروژنیک کمک به کبد برای پردازش اسیدهای چرب به شیوه ای کارآمد و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

قهوه سبز متابولیسم را تقویت می کند :

فواید قهوه سبز

قهوه سبز حاوی اسیدهای کافئین است که وظیفه تقویت انرژی و تحریک سلولهای بدن را بر عهده دارد. ثابت شده است که عصاره قهوه سبز میزان متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

قهوه سبز باعث کاهش سرعت پیری می شود :

اسید کلروژنیک به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به از بین بردن هرگونه سموم در بدن کمک می کند با خلاص شدن از شر این سموم ، عصاره ها می توانند سرعت پیری را به شدت کاهش دهند. اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز اثرات آنتی اکسیدانی دارد. به عنوان یک آنتی اکسیدان ، کلروژنیک مسئول از بین بردن هرگونه رادیکال آزاد موجود در بدن است. در صورت انباشت ، این رادیکالهای آزاد می توانند منجر به علائم پیری مانند از بین رفتن غشاهای سلولی شوند. با نابودی این رادیکال های مضر ، این عصاره قادر است در واقع سرعت پیری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

فواید قهوه سبز :

استقامت را افزایش می دهد. به کاهش اندازه سلول های چربی کمک می کند که LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) را کاهش دهید. به جلوگیری از جذب کربوهیدرات ها کمک می کند.

قهوه سبز سوخت و ساز بدن را تقویت می کند :

فواید قهوه سبز

وجود اسید کلوژنیک در قهوه سبز برای تقویت سوخت و ساز بدن شناخته شده است. این ماده به افزایش ضربان متابولیک بدن کمک می کند ، که باعث آزاد شدن بیشتر گلوکز از کبد به جریان خون می شود. برای تحقق نیاز گلوکز بدن شروع به سوزاندن چربی اضافی ذخیره شده در سلولهای چربی می کند و درنهایت منجر به کاهش وزن می شود.

اشتها را کنترل می کند :

اگر کسی هستید که مدام  دچار گرسنگی می شوید و در نتیجه این امر به کالری های غیر ضروری ختم می شود ، قهوه سبز بخورید. اسید کلروژنیک به عنوان یک سرکوب کننده اشتها به کنترل اشتها کمک می کند و از پرخوری ممانعت می کند.

گردش خون را بهبود می بخشد :

تاثیر قهوه سبز در گردش خون

خون چندین عملكرد مهم را در بدن انجام می دهد ، از جمله انتقال اکسیژن به سلول ها و در همان زمان ، گازها و سموم را از سلول ها خارج می كند. هرگونه انسداد یا گردش خون کند می تواند باعث عدم تحرک و منجر به خستگی و بی حالی شود که می تواند بر متابولیسم تأثیر بگذارد و به نوبه خود روند چربی سوزی را کند کند.

سوزاندن چربی :

تاثیر قهوه سبز در سوزاندن چربی

دانه های قهوه سبز خالص در افزایش توانایی چربی سوزی بدن کمک می کند. باعث آزاد شدن آنزیم های چربی سوزی در بدن می شود بعلاوه ، این ماده به عنوان یک ماده سم زدایی طبیعی عالی برای کبد عمل می کند کبد را تمیز می کند و کلسترول بد و چربی های غیر ضروری را از بین می برد.

جذب قندها را کاهش می دهد :

مصرف قهوه سبز باعث کاهش جذب قندها در روده های کوچک می شود ، به این معنی که قند کمتری برای ذخیره شدن به عنوان چربی موجود است و کالری بیشتری نیز سوزانده می شود و به شما در از دست دادن وزن اضافی کمک می کند.

اثر قهوه سبز بر “درد میگرن و عضلات ” :

فواید قهوه سبز

یک مزیت تعجب آور عصاره قهوه سبز این است که در واقع اثربخشی داروهای ضد درد ، از جمله داروهای میگرن را افزایش می دهد. همچنین خطر ابتلا به دیابت در آینده را کاهش می دهد و به بدن کمک می کند چربی های بیشتری را در مقایسه با کربوهیدرات هایی که ممکن است در درد عضلات ورزشکاران یا بدنسازان از بین بروند ، بسوزاند.

بهترین زمان مصرف قهوه سبز کی است؟

فواید هر نوشیدنی فقط درصورتی حاصل می شود که آن نوشیدنی در زمان مناسب و به مقدار مناسب مصرف شود. بهترین زمان برای نوشیدن قهوه سبز قبل از مصرف هر وعده غذایی است. بدین معنی که می توانید قبل از صبحانه ، ناهار و شام یعنی سه بار در روز بنوشید. قهوه سبز باعث آزاد شدن گلوکز در خون می شود بنابراین ، توصیه می شود که آن را قبل از غذا مصرف کنید. به طوری که گلوکز آزاد شده پس از مصرف یک وعده غذایی به خصوص در افراد دیابتی قابل مدیریت است. سطح قند خون به طور کلی بعد از مصرف هر وعده غذایی بیشتر افزایش می یابد زیرا مواد غذایی حاوی کربوهیدرات است اما قهوه سبز از آزاد شدن کربوهیدرات ها از یک وعده غذایی به خون جلوگیری می کند این باعث کاهش قند خون می شود این دلیل اصلی قهوه سبز در مدیریت دیابت است.

نحوه استفاده از قهوه سبز برای کاهش وزن :

اگر می خواهید از قهوه سبز برای کاهش وزن استفاده کنید ، نحوه استفاده از بهترین نتایج را در اینجا آورده ایم :

1. بهترین قهوه سبز را انتخاب کنید :

ابتدا بهترین مارک را انتخاب کنید و مطمئن شوید که مارکی که خریداری می کنید قهوه ای با کیفیت پایین نیست. اگر می خواهید وزن کم کنید بهتر است قهوه سبز آلی را انتخاب کنید تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که دانه های قهوه را در آسیاب خرد کنید و سپس آن را برای مدت حدود پنج دقیقه در آب داغ قرار دهید.

2. مکمل ها را اضافه کنید :

اگر نوشیدن قهوه سبز ساده را دوست ندارید ، همیشه می توانید مکمل ها را اضافه کنید تا بهتر شود. برای تقویت فواید قهوه می توانید زردچوبه ، دارچین ، برگ نعنا و زنجبیل اضافه کنید.

قهوه سبز و زرد چوبه :

قهوه سبز و زردچوبه یک ایده عالی است زیرا می تواند سوخت و ساز بدن را تقویت کند ، التهاب را کاهش دهد نصف قاشق چایخوری ریشه زردچوبه را حداقل 5 دقیقه قبل از نوشیدن در قهوه قرار دهید برای کسب بهترین نتیجه زردچوبه را آسیاب کنید.

قهوه سبز و دارچین :

قهوه سبز و دارچین

اگر می خواهید از دارچین استفاده کنید ، یک لیوان چوب دارچین یک اینچی را در یک فنجان آب در طول شب بریزید و سپس صبح قهوه سبز خود را با استفاده از آب دارچین درست کنید. دارچین دارای خواص ضد التهابی است ، که به تنظیم قند خون ، کاهش LDL و بهبود حساسیت به انسولین کمک می کند.

قهوه سبز و برگ نعنا :

برگ نعناع به بیرون راندن سموم بدن کمک می کند ، بنابراین به کاهش وزن کمک می کند تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که قبل از نوشیدن آن ، چند برگ نعنا در قهوه سبز خود تفت دهید.

قهوه سبز و زنجبیل :

زنجبیل ماده دیگری است که می توانید به آن اضافه کنید. زنجبیل از جمله موادی است که به تنهایی منجر به کاهش وزن بدن می شود.، شما می توانید اثر سریع تری را برای لاغری با ترکیبی از قهوه و زنجبیل بدست آورید و همچنین به بهبود حساسیت به انسولین کمک می کند.

شروع به دم کردن قهوه سبز خود کرده و سپس مقداری زنجبیل آسیاب شده به آن اضافه کنید. بگذارید زنجبیل به مدت پنج دقیقه در قهوه سبز حل شود ، سپس صاف کرده و لذت ببرید.

3. غذاهای قندی مصرف نکنید :

اگر سعی در کاهش وزن با قهوه سبز دارید از خوردن غذاهای پر قند خودداری کنید.

4- بلافاصله بعد از غذا قهوه سبز ننوشید :

نوشیدن قهوه سبز بلافاصله بعد از غذا باعث می شود معده ناراحت شود و حتی شاید با غذای تازه مصرف شده واکنش نشان دهد و مسمومیت غذایی ایجاد کند بنابراین از مصرف آن بعد از غذا خودداری کنید.

5- یک سبک زندگی سالم را دنبال کنید :

اگر می خواهید وزن کم کنید ، از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید. نوشیدن قهوه سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند. اما در کنار آن ، شما نیاز دارید که روزانه ورزش و غذای سالم بخورید با درج این دو عادت در شیوه زندگی خود در کنار مصرف قهوه سبز ، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

مقدار توصیه شده قهوه سبز برای کاهش وزن :

فواید قهوه سبز

برای کاهش وزن می توانید روزانه 3-4 فنجان قهوه سبز بنوشید از نوشیدن زیاد فنجان قهوه خودداری کنید. زیرا این امر می تواند سلامتی شما را تحت تأثیر منفی قرار دهد. مقدار توصیه شده اسید کلروژنیک برای کاهش وزن 200-400 میلی گرم در روز است. برای اینکه بفهمید روزانه چند فنجان قهوه برای کاهش وزن باید بنوشید ، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

فواید سلامتی قهوه سبز :

قهوه سبز دانه های قهوه خام  است.  قهوه سبز ، عصاره قهوه سبز و مکمل های قهوه سبز انواع فواید سلامتی را ارائه می دهند. اگرچه در درجه اول برای کاهش وزن استفاده می شود اما همچنین به تنظیم قند خون و بهبود مهارت های شناختی و حافظه در بزرگسالان کمک می کند. همچنین اعتقاد بر این است که در درمان عوامل زیر مفید است :

  • بیماری آلزایمر
  • سرطان روده بزرگ
  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • بیماری قلبی
  • سندرم متابولیک
  • چاقی
  • بیماری پارکینسون

گفته می شود که قهوه سبز باعث کاهش وزن ، کاهش التهاب و کند شدن روند پیری نیز می شود. قهوه سبز حاوی کلروژنیک اسید ، یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که هنگام برشته شدن دانه های قهوه تمایل به تجزیه دارد. برخی تحقیقات حاکی از آن است که احتباس اسید کلروژنیک در قهوه سبز تا حد زیادی برای فواید سلامتی موثر است.

قهوه سبز و کاهش وزن :

با توجه به بررسی مطالعات منتشر شده در تحقیقات و عملكرد معده ، می توان قهوه سبز برای كسانی كه سعی در كاهش وزن دارند ، مفید باشد.

تاثیر قهوه سبز بر دیابت :

فواید قهوه سبز

اسید کلروژنیک  موجود در قهوه سبز از اثرات ضددیابتی برخوردار است. اسید کلروژنیک یکی از وفورترین پلی فنول ها در غذاهایی است که می خوریم. پلی فنول ها مواد شیمیایی گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی هستند آنها نه تنها با رادیکال های آزاد که به سلول ها آسیب می رسانند ، مبارزه می کنند. بلکه به تنظیم قند خون (گلوکز) نیز کمک می کنند.

کاهش فشار خون بالا با قهوه سبز :

فواید قهوه سبز

 

قهوه سبز به کاهش فشار خون بالا کمک می کند. کاهش فشار خون باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز می شود. همانند فشار خون ، اضافه وزن نیز با کلسترول ارتباط دارد. بنابراین هنگامی که وزن خود را از دست دادید ، میزان کلسترول خون نیز پایین تر خواهد بود.

تاثیر قهوه سبز در بهبود بیماری آلزایمر :

به نظر می رسد ، قهوه سبز به طور بالقوه می تواند برخی از علائم شناختی و عصبی روانپریشی آلزایمر را پیشگیری یا کاهش دهد.

قهوه سبز / سرطان روده بزرگ :

قهوه سبز در جلوگیری از سرطان روده بزرگ موثر است.

نقش آنتی اکسیدان قهوه سبز :

آنتی اکسیدان ها در محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد و برخی سرطان ها ، بیماری های قلبی بسیار کمک می کنند. آنتی اکسیدان ها به ایجاد پوستی درخشان و جوان کمک می کنند. همچنین آنتی اکسیدان ها در بازسازی سلول ها در فاز سریع تر و در نتیجه بدن سالم تر و پوستی بدون چروک تاثیرگذار هستند.

برای مشاهده مقاله ایلی (Illy) و تاریخچه اش کلیک کنید

منبع:

https://grecobe.com/best-time-drink-green-coffee/

https://skygreencoffee.com/benefits.html

https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/weight-loss/weight-loss-how-effective-is-green-coffee-for-weight-loss/photostory/72294257.cms

https://www.verywellfit.com/can-green-coffee-promote-weight-loss-90051

https://www.healthline.com/nutrition/green-coffee#bottom-line

https://parenting.firstcry.com/articles/magazine-green-coffee-for-weight-loss/

https://food.ndtv.com/food-drinks/can-a-cup-of-green-coffee-help-you-lose-weight-you-ll-be-surprised-1708635#:~:text=According%20to%20Dr.,benefits%20just%20like%20green%20tea.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *