قهوه تازه رست شده

فواید قهوه تازه رست شده :

قهوه تازه رست شده تاثیر مستقیم بر کیفیت قهوه دارد مشخص است که اگر بهترین فنجان قهوه را می خواهید ، باید از دانه های تازه و با کیفیت استفاده کنید. در حالی که بسیاری از خصوصیات متمایز قهوه با توجه به محل رشد و نحوه پردازش آن تعیین می شود ، بخش عمده ای از طعم قهوه ناشی از رست تازه است.

قهوه تازه رست شده

هنگامی که یک دانه قهوه سبز در معرض گرمای شدید برای رست کردن قرار بگیرد ، یک ترکیب پیچیده دانه سبز از مواد معدنی ، کربوهیدرات ها ، اسیدهای آمینه ، پروتئین ها ، لیپیدها ، آب و کافئین در واکنش های شیمیایی با هم مخلوط می شوند و باعث بوجود آمدن بو و طعم قهوه می شوند. دانه های قهوه بسیار مستعد اکسید شدن هستند. لحظه ای که یک دانه قهوه رست شده در معرض هوا قرار می گیرد ، بلافاصله شروع به تخریب و از بین رفتن طعم می کند پس باید آنها را در اسرع وقت مورد استفاده قرار دهید.

چرا قهوه رست می شود ؟

رست قهوه

رست قهوه  عطر و طعمی را که درون دانه های قهوه سبز قفل شده است ، به وجود می آورد. دانه های سبز هیچ یک از خصوصیات دانه های رست داده شده را ندارند نرم و اسفنجی هستند و بوی سبزه می دهند. در رست کردن باید توجه داشت که دانه های قهوه خام انتخاب شده از بالاترین کیفیت برخوردار باشند برای رست دو فاکتور درجه رست و زمان خیلی حائز اهمیت است.

فواید قهوه تازه رست شده برای سلامتی :

فواید رست تازه

فواید اصلی نوشیدن قهوه تازه رست شده ، بهبود تدریجی سلامت کلی شما است. از كاهش وزن گرفته تا افزایش طول عمر تا كاهش خطرات ناشی از سرطان . از جمله موارد دیگر عبارت است از : کاهش خطر ابتلا به بیماری شریانی، خطر کمتر دیابت نوع 2، محافظت بهتر در برابر آسیب کبد، خطر ابتلا به آلزایمر کاهش می یابد.

فواید قهوه تازه رست شده

علاوه بر این ، یک فنجان قهوه تازه رست شده فعالیت مغز را تقویت می کند و به آزادسازی  اندورفین ها کمک می کند ، روغن های طبیعی و مواد مغذی موجود در رست تازه نیز باعث افزایش خلاقیت ، تمرکز و کمک به شما می شود. دانه های قهوه یک ماده غذایی حاوی آنتی اکسیدان بالا است که به محافظت از بدن کمک می کند و با تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با بیماری ها کمک می کند.

ویژگی های قهوه تازه رست شده :

طعم عالی

طعم قهوه تازه رست شده

قهوه تازه رست شده حاوی عطر و طعم واقعی قهوه در بهترین حالت مطلوب ، طبیعی و شیرین و سرزنده است.

عطر تقویت شده

عطر قهوه تازه رست شده

عطر قهوه یک ویژگی مهم است. عطر و بوی خوش قهوه درمانی است. ، حواس را بیدار می کند و باعث ایجاد اندورفین می شود.

فواید سلامتی

فواید سلامتی رست تازه

قهوه تازه رست شده حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که با تقویت سیستم ایمنی بدن به سلامتی کمک می کند.

کیفیت بی نظیر

ویژگی قهوه تازه رست شده

رست تازه به قهوه کیفیت و قوام بی نظیری می بخشد.

تشخیص قهوه تازه رست شده :

تشخیص قهوه تازه رست شده

یک راه ساده برای فهمیدن قهوه تازه رست شده شامل بررسی دانه است. اگر تازه رست شده باشند، باید رایحه قدرتمند داشته باشند، بافت آنها باید روغنی باشد و ظاهری براق و تقریبا باریک داشته باشند. همه این عوامل نشان می دهد که دانه های قهوه بیشتر روغنهای طبیعی خود را نگه داشته اند.

رایج ترین رست های قهوه :

می توان رایج ترین رست قهوه را از روشن تا تیره به شرح زیر طبقه بندی کرد :

 

انواع رست قهوه

رست روشن :

 

رست روشن

این رست به رنگ قهوه ای روشن است. معمولاً برای انواع قهوه ملایم تر ارجحیت دارد. در این سطح دانه ها هیچ روغنی وجود نخواهد داشت. این فرآیند شامل دانه های قهوه برشته در دماهای بین 355 ℉ و 400 ℉ برای یک دوره کوتاه است.

رست متوسط :

رست متوسط

این رست به رنگ قهوه ای متوسط ​​و دارای طعمی قوی تر و سطحی غیر روغنی است. فرآیند رست کردن دانه در دماهای حدود 410 ℉ و 428 ℉ صورت می گیرد.

رست های تیره متوسط :

رست تیره متوسط

دانه های قهوه رست تیره متوسط ​​، رنگ قهوه ای تیره و غنی با سطح نیمه روغنی است این نوع رست یک قهوه تلخ درحد متوسط ​​ایجاد می کند. رست کردن دانه قهوه در دماهای بین 437 ℉ و  450 ℉ انجام می شود.

رست های تیره :

رست تیره

این رست دانه ی سیاه براق با سطح روغنی و تلخی تولید می کند هرچه رست تیره تر باشد ، اسیدیته کمتری در نوشیدنی قهوه پیدا می شود. فرآیند رست کردن در این مرحله در حدی است که می توانید دانه های قهوه خود را در دماهای بین 470 ℉ و 485 ℉ رست کنید.

منبع :

https://www.blackoutcoffee.com/blogs/news/why-fresh-roasted-coffee-is-the-best-brew-for-your-morning-java

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *