قهوه دالگونا چیست؟ طرز تهیه قهوه دالگونا

قهوه دالگونا :

طرز تهیه قهوه دالگونا

قهوه دالگونا به دنبال قرنطینه خانگی در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است، طعم و مزه قهوه چهار ماده ای و دو رنگ باعث شده است مورد علاقه قرار بگیرد. این نوشیدنی خوشمزه چندین سال است در کشورهای دیگر مانند ماکائو و هند پرطرفدار است. از آنجا که هر کشوری پروتکل قرنطینه خود را برای بیماری همه گیر آغاز کرده است ، و دیگر نمی توان با عزیزانمان تعامل داشته باشیم با این حال، برای افزایش ارتباطات و مشغول نگه داشتن یکدیگر در فعالیت های سرگرم کننده ، مردم در شبکه های اجتماعی یکدیگر را به چالش می کشند و چالش های جدید ایجاد می کنند.

یکی از این چالش ها که باعث طوفان اینترنت شده است ، تهیه قهوه دالگونا (Dalgona) است. که تهیه آن قرار است در خانه انجام شود و تصاویر آن در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. روند به اشتراک گذاری دستور العمل ها و عکس های این قهوه برای اولین بار در کره جنوبی مورد توجه قرار گرفت.

ترکیب قهوه دالگونا :

قهوه دالگونا

قهوه دالگونا نوشیدنی است که با ترکیب نسبت مساوی پودر قهوه فوری ، شکر و آب گرم (تا زمانی که حالت خامه ای پیدا کند) و سپس افزودن آن به شیر سرد یا گرم تهیه می شود. گاهی اوقات برای تزیین ، روی آن پودر قهوه ، کاکائو ، بیسکویت خرد شده یا عسل استفاده می شود. قهوه دالگونا در هنگام شیوع کرونا (COVID-19) در رسانه های اجتماعی رواج یافت ، هنگامی که مردم در خانه شروع به ساخت فیلم های تهیه قهوه در خانه ، با استفاده از میکسر برقی یا همزن دستی می کردند . این نام از dalgona ، یک شیرینی شکر کره ای گرفته شده است. قهوه دالگونا بدون نیاز به داشتن مهارت در آشپزی، و بدون استفاده از مواد و امکانات خاص در کوتاه ترین زمان قابل تهیه می باشد و در نهایت از یک نوشیدنی خوشمزه برخوردار خواهید شد.

نکته :

برای درست کردن قهوه دالگونا قهوه فوری مورد استفاده قرار می گیرد با قهوه فوری می توان شکل فوم مانند برای این نوشیدنی ایجاد کرد.

بنر کمپین قهوه

مواد لازم برای تهیه قهوه دالگونا :

2 قاشق غذاخوری قهوه فوری
2 قاشق غذاخوری شکر ( متناسب با سلیقه دلخواه)
2 قاشق غذاخوری آب بسیار داغ
1 فنجان شیر
چند تکه یخ

طرز تهیه قهوه دالگونا :

قهوه دالگونا

برای تهیه قهوه دالگونا پودر قهوه فوری، شکر و آب جوش را در یک ظرف بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

قهوه دالگونا

این کار را می توانید با همزن برقی یا دستی انجام دهید. مواد را آنقدر هم بزنید تا پف کند و یک بافت خامه‌ ای ایجاد شود. (با همزن برقی حدود 2 دقیقه کافی است و اگر به صورت دستی هم می زنید لازم است 15 تا 20 دقیقه به هم زدن ادامه دهید تا بافت خامه ای پیدا کند.) (با چنگال هم می توانید کار هم زدن را انجام دهید) حین هم زدن نیز  می توانید متناسب با سلیقه شکر اضافه کنید تا به شیرینی دلخواه برسید.

قهوه دالگونا

قهوه دالگونا

قهوه دالگونا

در یک لیوان چند تکه یخ بریزید و در مرحله بعد به لیوان شیر اضافه کنید ( اگر متناسب با سلیقه از شیر سرد استفاده نمی کنید داخل لیوان شیر گرم بریزید ، و دیگر نیازی به اضافه کردن یخ در لیوان نیست)

قهوه دالگونا

در این مرحله فوم قهوه ای که درست کردید را روی شیر بریزید.

در مرحله آخر می توانید با پودر قهوه یا شکلات تزیین و میل کنید.

فواید قهوه دالگونا :

دالگونا به شما انرژی می بخشد :

درست مثل قهوه معمولی ، این قهوه سطح انرژی را، برای مدت طولانی در روز افزایش می دهد.

برای اسیدیته مفید است :

دالگونا گزینه خوبی برای کسانی است که اغلب از اسیدیته شکایت دارند. از مزایای شیر سرد برای معده، درمان برگشت اسید معده یا زخم معده است. مقدار کلسیم بالا باعث کاهش تولید اسید معده می شود.

برای مشاهده مقاله لانگ بلک کلیک کنید

منبع : https://www.plantbasedfolk.com/dalgona-coffee/

https://www.fitfoodienutter.com/recipe/how-to-make-the-best-dalgona-coffee-at-home/

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *