سان شاین چیست؟ + طرز تهیه سان شاین مخصوص

در این مقاله شما را با یکی از دسرها و نوشیدنی های جذاب فصل تابستان آشنا میکنیم. نوشیدنی سان شاین و سان شاین اسموتی از نوشیدنی هایی هستند که به دلیل خنکی و تنوع طرفداران زیادی دارند. با ما همراه باشید تا به سوال سان شاین چیست (سان شاین چیه) پاسخ بدهیم و شما را با طرز تهیه چند نوع از انواع سان شاین مخصوص و خوشمزه آشنا کنیم.

 سان شاین چیست؟

نوشیدنی سان شاین نوعی نوشیدنی محبوب است که به روش های متفاوتی تهیه می شود و طرفداران بسیاری دارد. این نوشیدنی معنای درخشش خورشید را می دهد و همان طور که از نامش بر می آید، در روز های آفتابی نوشیده می شود. در بیشتر مواقع این نوشیدنی با تکه های یخ و میوه پوره شده یا بستنی و ژله و میوه خرد شده همراه است و به روشهای مختلف تزئین میشود. در ادامه با ما با طرز تهیه سان شاین همراه باشید.

نوشیدنی سان شاین

برای آشنایی با اسموتی و انواع آن مقاله اسموتی چیست را از دست ندهید.

طرز تهیه سان شاین توت فرنگی

این نوشیدنی بسیار ساده و در عین حال خوش طعم و مقوی است و طرفدارای خود را دارد . در ادامه طرز تهیه سان شاین توت فرنگی را برای شما شرح داده ایم :

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی سانشاین توت فرنگی ( برای دو نفر ):

  1. چند تکه توت فرنگی تازه
  2. 1 موز بزرگ
  3. 1 فنجان آناناس ورقه شده
  4. 1 فنجان آب پرتقال
  5. 1 فنجان آب
  6. 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
  7. 12 تکه یخ

ابتدا همه مواد به جز یخ را درون مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید سپس در حین مخلوط کردن، تکه های یخ را هر بار 1 یا 2 عدد به آن اضافه کنید و بلافاصله نوشیدنی را سرو کنید.

طرز تهیه ساین شاین اسموتی انبه

سان شاین اسموتی انبه نوشیدنی محبوبی است که از مخلوط کردن میوه های مختلف تهیه می شود و می تواند بسیار پر خاصیت باشد . این نوشیدنی تنوع بسیار دارد و هر کس بر اساس سلیقه خود می تواند از میوه ها و طعم های متفاوتی استفاده کند .

اگر برای درست کردن انواع نوشیدنی به سیروپ نیاز دارید، صفحه خرید سیروپ توسکی را از دست ندهید.

طرز تهیه سان شاین

اگر به نسکافه علاقه دارید انواع ترکیبات آن را در مقاله انواع نوشیدنی با نسکافه ببینید و از درست کردن آنها لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه سان شاین اسموتی انبه:

  • موز : یک میوه ی مملو از ویتامین ها (ویتامین B6 و C)، مواد معدنی (پتاسیم)، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی، موز افزودنی شیرین اسموتی است و قوام غلیظ و یکدستی به اسموتی می دهد و می توانید از موز تازه یا منجمد برای سان شاین گرمسیری خود استفاده کنید.
  • انبه : انبه رسیده به غیر از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی (پتاسیم، منیزیم، آهن، منگنز و کلسیم) به اسموتی شیرینی و قوام غلیظ می بخشد . برای این دستور می توانید از انبه های تازه و منجمد استفاده کنید. هر دو خوب هستند .
  • آناناس :  آناناس با تامین مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین (ویتامین C، B6 و غیره) و مواد معدنی (پتاسیم، منگنز، مس، آهن و غیره) ارزش غذایی را بالا می برد . می توانید در این اسموتی از آناناس تازه یا یخ زده استفاده کنید .
  • پاپایا : پاپایا میوه ای کم کالری و بدون کلسترول است که ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان ها و  مواد مغذی گیاهی است .
  • ماست گیاهی : پروتئین و ارزش غذایی بیشتری به دستور تهیه اضافه می کند.
  • شیر : شیر نارگیل به اسموتی طعمی استوایی می بخشد.
  • یخ :  یک مکمل ضروری برای دستور تهیه در یک روز گرم تابستان است .

اگر می خواهید از میوه های تازه استفاده کنید، یک موز رسیده، پاپایای رسیده، انبه با پوست زرد و یک آناناس سنگین و در عین حال سفت با بوی شیرین را انتخاب کنید. از آناناسی که بوی ترش می دهد اجتناب کنید. میوه ها را پوست بگیرید و به همراه تکه های یخ در مخلوط کن بریزید و آنقدر هم بزنید تا غلیظ و کرم رنگ شود. اسموتی را در لیوان ها بریزید و بلافاصله سرو کنید. می توانید سان شاین اسموتی خود را با گیلاس تازه و پودر نارگیل تزیین کنید تا آن حس استوایی را به شما منتقل کند . اگر همه اسموتی مصرف نشد می توانید باقیمانده آن را فریز کنید و با فریز کردن آن در قالب بستنی از سان شاین باقی مانده استفاده کنید .

اگر از برند مونین در سیروپ استفاده میکنید، برای درست کردن نوشیدنی خود به صفحه خرید سیروپ مونین سر بزنید.

انواع سان شاین

اگر دوست دارید قهوه را به شکلی متفاوت امتحان کنید، مقاله طرز تهیه قهوه با یخ را از دست ندهید.

توصیه های ویژه برای تهیه سان شاین

  1. میوه های یخ زده پایه ای عالی برای نرم ترین و خامه ای ترین اسموتی ها هستند که غلیظ و فوق العاده لذیذ هستند.
  2. ممکن است بخواهید به اسموتی خود پروتئین اضافه کنید و برای این کار، می توانید به آن یک پیمانه پودر پروتئین (وانیل)، دانه کتان، دانه شاهدانه و یا دانه چیا را اضافه کنید.
  3. ماست و شیر نارگیل غلیظ ترین اسموتی استوایی را با بافت خامه ای فوق العاده و طعمی فوق العاده ایجاد می کنند.
  4. ماست و شیر بافتی غنی، خامه ای و غلیظ به نوشیدنی سان شاین می دهند و اگر می خواهید بافت سبک تری داشته باشید، ماست و شیر را با آب میوه دلخواهتان جایگزین کنید .
  5. هنگام مخلوط کردن مواد، به خاطر داشته باشید که ماست و شیر (مایعات) خود را در قسمت پایین و میوه ها را در بالا و به دنبال آن یخ قرار دهید. این بهترین راه برای ترکیب مواد به صورت یک دست است.
  6. می توانید از شیر دلخواهتان استفاده کنید. شیر گیاهی خامه‌ ای ترین اسموتی‌ ها را ایجاد می‌کند. بنابراین می توانید از شیر بادام هندی یا حتی شیر بادام برای تهیه کرمی ترین اسموتی ها استفاده کنید.
  7. می توانید در صورت دل خواه ماست را به طور کامل با شیر نارگیل جایگزین کنید تا خامه ای ترین اسموتی را تهیه کنید. فقط ¼ فنجان شیر نارگیل و ¼ فنجان آب را برای تهیه کردن غنی ترین و لذیذترین اسموتی سان شاین به آن اضافه کنید.
  8. شیرینی میوه ها به اندازه ای است که اسموتی کاملاً شیرین شود اما اگر می خواهید شیرینی بیشتری داشته باشید، یک قاشق غذاخوری عسل نیز اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

برخی سوالات متداول

سان شاین چیست؟

نوشیدنی سان شاین نوعی نوشیدنی محبوب است که به روش های متفاوتی تهیه می شود و طرفداران بسیاری دارد. این نوشیدنی معنای درخشش خورشید را می دهد و همان طور که از نامش بر می آید، در روز های آفتابی نوشیده می شود. در بیشتر مواقع این نوشیدنی با تکه های یخ و میوه پوره شده یا بستنی و ژله و میوه خرد شده همراه است و به روشهای مختلف تزئین میشود.

برای طرز تهیه سان شاین توت فرنگی به چه موادی نیاز داریم؟

چند تکه توت فرنگی تازه/1 موز بزرگ/ 1 فنجان آناناس ورقه شده/ 1 فنجان آب پرتقال/ 1 فنجان آب/ 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل/ 12 تکه یخ

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *