طرز تهیه اسموتی

اسموتی چیست :

اسموتی

اسموتی یک نوشیدنی ساخته شده از پوره میوه و / سبزیجات خام است که به طور معمول با استفاده از یک مخلوط کن تهیه می شود. غالباً دارای پایه مایع مانند : آب میوه ، شیر و بعضی اوقات محصولات لبنی مانند ماست ، بستنی است. اسموتی ها ممکن است با استفاده از مواد دیگری مانند یخ خرد شده ، شیرین کننده ها ( عسل یا شکر ) ، شکلات یا مکمل های غذایی تهیه شود. برای تهیه آن می توان طبق سلیقه شخصی اجزای تشکیل دهنده را تغییر داده و از میوه های گوناگون استفاده کرد. این نوشیدنی  در سال 1930 از برزیل وارد بازار آمریکا شد و در دهه 1960 به یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های جهان تبدیل شد.

دارای 3 قسمت اصلی هستند :

اکثر اسموتی ها از سه قسمت تشکیل می شوند: نوعی مایع (که اغلب “پایه” اسموتی نامیده می شود) ، مجموعه ای از میوه ها  / سبزیجات و یخ (در صورت استفاده از میوه یا سبزیجات منجمد ، بدون استفاده از یخ می توان به دمای سرد دست یافت.)

“ضخامت و مواد تشکیل دهنده اختیاری”

“ضخامت” یک اسموتی معمولاً با توجه به نسبت مایعات به مواد جامد تعیین می شود. بنابراین برای غلیظ کردن هر دستور تهیه می توانید به طور کلی مقدار مایع اضافه شده را کاهش دهید یا برعکس مقدار میوه یا سبزیجات اضافه شده را افزایش دهید. به صورت اختیاری ، برخی از افراد پودرهایی را اضافه می کنند تا مکمل و طعم دهنده اضافی ایجاد کنند و این باعث ضخامت نیز می شود. (یک نمونه از این موارد پودر پروتئین یا مکمل های ویتامین با طعم است.)

پوشش ها ، تزئینات و شکل ظاهری :

از تزییناتی مانند برگ های تازه نعناع و میوه های نیمه خرد شده یا کامل مانند برش های لیمو به طور فزاینده ای برای تزئین این نوشیدنی در دستور العمل ها استفاده می شود.

تفاوت اسموتی و آب میوه :

اسموتی

آبمیوه عصاره‌ ی مایع گیاهان و میوه‌ ها است که هیچ بافتی ندارد. گرفتن آب میوه باعث می‌ شود تا تمامی بافت و مقداری از پروتئین میوه و گیاه از بین برود و به صورت مستقیم جذب خون می‌شود. اسموتی نوشیدنی است که از ترکیب و مخلوط کردن تهیه می‌ شود و اجزای میوه شکسته می‌ شود و به حالت یک نوشیدنی در می‌ آید نوشیدنی که بافت دارد و آبکی نیست از آنجا که در تهیه آن معمولاً از میوه ها یا سبزیجات خام استفاده می کنند ،  حاوی فیبر غذایی می باشند و بنابراین غلیظ تر از  آب میوه هستند.

آب میوه می تواند یک روش موثر برای توزیع مواد مغذی به افراد با ظرفیت هضم محدود یا کسانی که تحت بیماری درمان می شوند ، باشد با این حال ، اسموتی ها این مزیت اضافی را دارند که علاوه بر حفظ محتوای فیبر ، می توانند منابع پروتئین جامد و چربی را نیز در خود داشته باشند ، و آنها را به یک وعده غذایی متعادل با مواد مغذی کلان تبدیل کرده است که حاوی وعده های بزرگ یا متعدد میوه و سبزیجات هستند که در یک رژیم غذایی سالم توصیه می شوند با این حال ، آب میوه حاوی مقادیر زیادی قند می تواند کالری دریافتی را افزایش داده و باعث افزایش وزن شود .

برای مشاهده مقاله لانگ بلک کلیک کنید

انواع و دسته های اسموتی ها :

تقریباً 100 سال است که مردم اسموتی درست می کنند. همچن و در آن زمان روند یافتن مواد جدید منجر به تولید انواع یا دسته های مختلف شده است.

اسموتی سالم :

می توان گفت هر اسموتی که هدف آن بهینه سازی مقدار محتوای تغذیه ای با هدف جایگزینی مکمل ها و تأمین تمام ویتامین ها و مواد مغذی کلان توصیه شده روزانه به شکل طبیعی باشد یک اسموتی سالم محسوب می شود.

اسموتی های میوه ای :

اسموتی تهیه شده از میوه ها ، مخصوصاً برای طعم شیرین آنها.

اسموتی های سبز :

به دلیل استفاده از سبزیجات سبزیجات تیره مانند اسفناج معمولاً به رنگ سبز تیره هستند.

اسموتی های کاهش وزن :

اسموتی

این نوع اسموتی ها به طور معمول قند اضافی را  (با هدف به حداقل رساندن بار کلی قند) حذف می کنند. اغلب حاوی چربی های سالم مانند دانه کتان یا کره بادام برای سیر شدن اشتهای فرد هستند. همچنین می توان محرکهای حاوی کافئین مانند چای سبز یا قهوه را اضافه کرد که با افزایش متابولیسم و ​​کاهش اشتها باعث کاهش وزن می شوند.

اسموتی های دسر :

اسموتی های دسر به طور معمول حاوی قند یا چربی اضافه شده به شکل بستنی یا شربت هستند.

تفاوت اسموتی و میلک شیک :

اسموتی‌ها تقریبا شبیه میلک‌شیک‌ ها هستند. اما نسبت به آن‌ها کمی غلیظ‌ تر بوده و به جای بستنی از شیر در آن‌ها استفاده می‌شود.

طرز تهیه اسموتی :

برای تهیه اسموتی می‌ توانید از گیاهان، سبزیجات، میوه‌ها، دانه و مغزها، ادویه‌ها و هر چیزی دیگری که دوست دارید، استفاده کنید.

تصمیم بگیرید با چه میوه ای می خواهید اسموتی خود را درست کنید. این می تواند یک نوع میوه یا چند میوه به انتخاب شما باشد.

سپس انتخاب کنید چه مایعی می خواهید، آب یا آب میوه ! اما اگر می خواهید کلسیم را به نوشیدنی خوش طعم خود اضافه کنید ،می توانید از شیر استفاده کنید. به طور معمول یخ را به یک اسموتی اضافه می کنند ، اما اگر میوه شما از قبل منجمد شده باشد ، استفاده از یخ ضروری نیست. افزودن آب میوه گزینه خوبی است ، اما به یاد داشته باشید که از مقدار قند آب میوه ای که به اسموتی خود اضافه می کنید ، آگاه باشید.

_ ابتدا میوه ها را خرد کرده و معادل 2 تا 4 ساعت داخل فریزر قرار دهید.

_ (در این روش به دلیل اینکه میوه ها منجمد می شوند استفاده از یخ ضروری نیست.)

اسموتی

_ خامه و شیر را در داخل مخلوط کن بریزید و کاملا هم بزنید.

_ (برای زیاد شدن شیرینی می توانید از مقداری عسل و یا شکر استفاده کنید.)

_ سپس میوه های یخ زده را داخل مخلوط کن بریزید.

 اسموتی

همه مواد را داخل مخلوط کن خوب مخلوط کنید. اگر مخلوط خیلی سفت شد، کمی آب یا شیر داخل آن بریزید

اسموتی

اسموتی آماده شده را در داخل لیوان بریزید و در آخر هم آنها را  با تکه‌ های میوه تزئین کنید.

منبع : https://hillcrestclaremore.com/news/5-easy-steps-making-healthy-smoothie

http://perfectsmoothie.com/what-is-a-smoothie

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *