لانگو چیست؟ طرز تهیه لانگو

اسپرسو لانگو چیست ؟

لانگو

لانگو یک نوع از انواع اسپرسو می‌ باشد که با دستگاه اسپرسوساز تهیه می شود. این نوشیدنی به میزان بیشتر نسبت به اسپرسو دارای عصاره‌گیری و در نتیجه حجم بیشتر است. این قهوه از اسپرسو تلخ تر است اما به نسبت از آن ضعیف تر می باشد. (lungo) به معنی “طولانی” است و اصالت ایتالیایی دارد برخلاف سایر سبک های قهوه ، در ایتالیا افزودن شکر به این قهوه غلیظ معمول است و خیلی شبیه اسپرسو به نظر می رسد.

اساس لانگو “Lungo” اسپرسو است ، اما زمان استخراج آن طولانی تر است ، به طوری که معمولاً یک اسپرسو با استفاده از حدود 30 میلی لیتر آب به مدت 18 تا 30 ثانیه درست می شود. اما برای تهیه لانگو از دو برابر آب معمول مورد استفاده برای اسپرسو استفاده می شود. به خاطر استفاده از همین آب اضافی، عصاره گیری لانگو حدودا یک دقیقه طول می‌ کشد. هرچه مایعات بیشتری از قهوه آسیاب شده عبور کند ، تلخی بیشتری حاصل می شود. این لزوماً به عنوان “ویژگی کیفیت” محسوب نمی شود ، بلکه بخشی از سلیقه شخصی است. طبق تجربه ، بسیاری از دوستداران قهوه  “لانگو” سفارش می دهند که یک “اسپرسو” با شدت کمتری در فنجان داشته باشند ، که هنوز حاوی ویژگی های طعم اسپرسو است.

مزه ” لانگو ” :

لانگو

از آنجا که برای کشیدن لانگو از آب بیشتری استفاده می شود ، در نتیجه طعم کمتری نسبت به اسپرسو به وجود می آید که کشش کمتری دارد با این حال ، در حالی که نوشیدنی از شدت کمتری برخوردار است (به دلیل آب) اما تلخ تر است. برای برخی ، ممکن است لذت بخش به نظر برسد اما برای دیگران تلخی باعث می شود که این نسخه کمترین علاقه را به انواع اسپرسو داشته باشد. این پدیده تلخی را می توان ناشی از این واقعیت دانست که بیشتر اجزای سازنده تلخی قهوه در فرآیند استخراج حل می شوند.

کافئین لانگو :

مقدار کافئین موجود در (lungo) قابل بحث است برخی می گویند کافئین در لانگو بیشتر از شات اسپرسو معمولی است. با این حال، مقدار کافئین در واقع به دانه های قهوه مورد استفاده نسبت به مقدار زمان و آب مورد استفاده در کشیدن شات بستگی دارد! به علاوه ، هر دو نوشیدنی از مقدار یکسانی دانه استفاده می کنند و کافئین یکی از اولین اجزای سازنده قهوه است. بنابراین توضیحی در مورد وجود کافئین بیشتر در (lungo) وجود ندارد.

 تفاوت لانگو و اسپرسو :

لانگو

لانگو را باید در فنجان های بزرگ ریخت. به این دلیل که فنجان های اسپرسو خیلی کوچک هستند و با مقدار قهوه خارج شده از دستگاه متناسب نیستند. از آنجا که در لانگو از آب بیشتر از اسپرسو استفاده می شود ، قهوه طعم آنقدر قوی نخواهد داشت. همچنین متوجه خواهید شد که طعم آن تلخ تر است این تلخی اضافی از آب اضافی منتقل شده از عصاره های قهوه آسیاب شده حاصل می شود. این بدان معناست که گرانولهای قهوه بیشتر از اسپرسو در لانگو حل می شوند. بنابراین اگر از اسپرسو لذت می برید اما آن را کمی قوی می دانید ، این نوشیدنی می تواند مورد مناسبی برای شما باشد! اگر طرفدار قهوه تلخ نیستید ، برای جبران تلخی مقداری شکر اضافه کنید. در اصل لانگو همان قهوه اسپرسو است که آب بیشتری دارد.

برای مشاهده مقاله طرز تهیه قهوه اسپرسو کلیک کنید

موارد مورد نیاز برای تهیه :

  • دستگاه اسپرسوساز
  • 90 الی 120 میلی لیتر آب
  • پودر اسپرسو مناسب دستگاه اسپرسوساز 8 الی 16 گرم

طرز تهیه لانگو :

لانگو

_ دانه های قهوه خود را آسیاب و یکدست کنید.

_ (برای لانگو، یک یا دو مرحله درشت تر دانه ها را آسیاب کنید)

تهیه لانگو

_ با تمپر قهوه را درون پرتافیلتر فشار دهید (اطمینان حاصل کنید که قهوه درون پرتافیلتر کاملاً مسطح است.)

_ دم کردن را شروع کنید!

_ زمان استخراج را بر روی دستگاه تنظیم کرده و آن را  60 ثانیه قرار دهید تا بهترین لانگو را بدست آورید.

لانگو آماده است آن را درون لیوان خود ریخته و بلافاصله سرو کنید.

خلاصه :

تهیه این نوشیدنی به این صورت است که، آب به میزان گفته شده از پودر اسپرسو موجود در پرتافیلتر می گذرد. عبور آب از  پودر قهوه حدودا 1 دقیقه زمان می برد. و در نتیجه (lungo) تهیه می شود

منبع : http://coffeegeek.com/guides/lungo

https://www.roastycoffee.com/lungo/

https://beans.at/en/kaffeewissen/kaffeerezepte-zubereitung/aus-italien/caffe-lungo

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *