آمریکانو چیست؟ طرز تهیه آمریکانو

آمریکانو چیست :

آمریکانو

آمریکانو نوعی اسپرسو رقیق شده با آب داغ است با طعمی متفاوت با قهوه دم کرده سنتی! قهوه آمریکانو (Caffe Americano) از قهوه‌ های پرطرفدار و محبوب در سراسر جهان می‌باشد. این نوع نوشیدنی با رقیق کردن اسپرسو با آب داغ تهیه می شود ، آب ، کمی اسپرسو را تضعیف می کند و قهوه با حجم بیشتر و طعم اسپرسو تهیه می شود نسبت اسپرسو به آب می تواند نصف نصف باشد و یا یک سوم اسپرسو و دو سوم آب داغ استفاده کرد.

تاریخچه آمریکانو :

تاریخچه آمریکانو به جنگ جهانی دوم باز می‌گردد، سربازان آمریکایی مستقر در ایتالیا علاقه‌ای به قهوه اسپرسو که ایتالیایی‌ها عاشق آن بودند، نداشتند. از این‌ رو سربازان آمریکایی تصمیم گرفتند که خودشان آب داغ را به شات اسپرسو ایتالیایی اضافه کنند که آمریکانو متولد شد!

برای مشاهده مقاله انواع قهوه اسپرسو کلیک کنید

مواد لازم برای تهیه آمریکانو :

  • دستگاه اسپرسو یا موکاپات
  • آب داغ
  • 14-18 گرم دانه قهوه
  • ترازو
  • آسیاب
  • تمپر (وسیله ای که برای فشرده کردن قهوه استفاده می شود)

طرز تهیه آمریکانو :

Americano از ترکیب یک شات اسپرسو به همراه آب داغ تهیه می‌شود. پس ابتدا با موکاپات یا دستگاه اسپرسوساز اسپرسو را تهیه کنید (نکته جالب در مورد آمریکانو این است که مشخصات طعم آن را می توان با روش های دستی و به آسانی در منزل درست کرد! واقعیت این است که هر کسی از پس پرداخت هزینه‌ های یک دستگاه اسپرسوساز بر نمی‌آید. و می توان از فرنچ پرس، ایروپرس یا موکاپات استفاده کرد)

 طرز تهیه آمریکانو با دستگاه اسپرسو :

تهیه دانه قهوه مناسب 

برای تهیه ی یک آمریکانو خوب به دانه اسپرسو با کیفیت خوب نیاز دارید ترازو برای اندازه گیری مقدار دانه ی قهوه مورد نیاز است. بیشتر افراد آمریکانو را با دو شات اسپرسو درست می کنند. زیرا آمریکانو تهیه شده با اسپرسو سینگل بسیار کم مزه خواهد بود. بنابراین 14 تا 18 گرم قهوه احتیاج دارید، که حتما باید با ترازو اندازه گیری شود.

آمریکانو

دانه های قهوه را ریز آسیاب کنید

به طور کلی، توصیه می شود که دانه ها را کاملاً ریز و مناسب دستگاه اسپرسو آسیاب کنید.

آمریکانو

قهوه را فشرده کنید قهوه آسیاب شده را در پرتافیلتر بریزید و مسطح کرده و با تمپر به آرامی فشرده کنید هنگامی که قهوه را فشرده کردید، پرتافیلتر را در جای خودش در دستگاه قرار دهید.

اسپرسوی ممکن را درست کنید

آمریکانو

آب داغ را آماده کنید

آب نباید خیلی جوش باشد دمای حدود 70 تا 85 درجه سانتی گراد مناسب است در عوض ، میزان آب مصرفی شما به سلیقه خود شما بستگی دارد. ( 2 قسمت آب را با 1 قسمت اسپرسو مخلوط می کنید.)

برای حفظ ظاهر نوشیدنی بهتر است اول آب داغ را داخل فنجان ریخته، سپس اسپرسو را به آن اضافه کنید. به این ترتیب آمریکانو شما آماده است (نوش جان!)

طرز تهیه آمریکانو با موکاپات :

_ با استفاده از پودر قهوه،  اسپرسو را عصاره‌ گیری کنید و آن را داخل فنجان بریزید.

_ آب داغ را آماده کنید و در یک فنجان دیگر بریزید.

_ اسپرسویی که آماده کردید را داخل آب داغ بریزید.

_ از قهوه خود لذت ببرید!

تفاوت آمریکانو (Americano) و لانگ بلک (long black) :

آمریکانو

لانگ بلک معمولاً از نظر طعم قوی تر و پررنگ تر از آمریکانو است ، لانگ بلک غنی‌تر می‌ باشد و درصد غلظت و تلخی آن بیشتر است. در این حالت، آب کمتری اسپرسو را رقیق می کند و از کرمای قهوه نیز برای مزه دار کردن آن استفاده می شود! لانگ بلک با یک یا دو شات اسپرسو روی آب تهیه می شود در لانگ بلک ابتدا آب داغ ریخته می شود بعد اسپرسو اضافه می شود در Long Black کرما (لایه‌ی خامه‌ای روی اسپرسو ) وجود دارد وقتی صحبت از طرز تهیه Americano می شود، دو دستور مختلف وجود دارد هر یک از دستورها طرفداران دوآتشه خود را دارد. بحث اصلی بر سر آن است که برای تهیه آن باید اسپرسو را به آب داغ اضافه کرد یا آب داغ را به اسپرسو!

شاید اینکه برای تهیه قهوه آمریکانو باید اسپرسو را به آب داغ اضافه کرد یا آب داغ را به اسپرسو، مسئله‌ای قراردادی به نظر برسد، اما باید بدانید که ترتیب اضافه‌کردن مواد بر میزان کرما قهوه (Crema) تأثیرگذار است.

تفاوت آمریکانو و اسپرسو :

آمریکانو نسبت به اسپرسو حجم بیش‌تر و طعم ملایم‌تری دارد.

میزان کافئین :

مقدار کافئین آمریکا‌نو و اسپرسو یکسان است. چون حجم قهوه برابر است

منبع : https://www.homegrounds.co/how-to-make-an-americano/

https://www.starkinsider.com/2011/12/how-to-make-a-caffe-americano-in-5-easy-steps.html

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *