قهوه کاسنی چیست؟

قهوه کاسنی (چیکوری کافی) چیست؟

قهوه کاسنی

قهوه کاسنی یا چیکوری کافی نوشیدنی است که با استفاده از ریشه کاسنی تهیه می شود به این صورت که تفت داده شده ، آسیاب می شود و در قهوه دم می شود. اعتقاد بر این است که اولین بار در دهه 1800 در فرانسه در هنگام کمبود قهوه استفاده شده است ، اما امروزه همچنان در سراسر جهان محبوب است این نوشیدنی گرم طعم قهوه دارد اما به جای دانه های قهوه از ریشه کاسنی برشته شده درست شده است معمولا می توان آن را به تنهایی استفاده یا با قهوه مخلوط کرد تا عطر و طعم آن را  تکمیل کند. طعم قهوه کاسنی شبیه قهوه است اما دارای طعمی است که غالباً کمی چوبی و مغزدار توصیف می شود

ارزش غذایی کاسنی :

ریشه کاسنی که حدود 60 گرم است شامل مواد مغذی زیر می باشد :

_ کالری: 44
_ کربوهیدرات: 10.5 گرم
_ پروتئین: 0.8 گرم
_ چربی: 0.1 گرم
_ فیبر: 0.9 گرم
_ ویتامین B6: به مقدار 0.1 میلی گرم
_ منگنز : 0.1 میلی گرم
_ ویتامین C: به مقدار 3 میلی گرم
_ پتاسیم: 74 میلی گرم

دلیل استفاده کاسنی در قهوه :

گیاه کاسنی یک گیاه دارویی مقاوم با گلهای آبی ارغوانی است از گل ها و برگ ها در غذاها و مکمل های گیاهی و برای ترکیب در سالاد استفاده می شود. کاسنی از گیاهان دارویی و مفید است که دارای کاربردهای بسیار فراوانی در زمینه پزشکی و طب سنتی می باشد. ریشه های گیاه کاسنی تفت داده و آسیاب می شود و به صورت پودر در می آید تا با قهوه مخلوط شود. وقتی ریشه تفت داده می شود همان رایحه قهوه را دارد با این حال ، بزرگترین مزیت این است که کاسنی هیچگونه کافئین ندارد اما از هر نظر دیگر به قهوه شباهت دارد.

کاسنی را می توان به تنهایی مصرف کرد زیرا دارای طعم کاراملی و غنی است. این ماده غالباً به عنوان یک نوشیدنی بدون کافئین به تنهایی یا به عنوان مخلوطی با قهوه برشته شده آسیاب شده استفاده می شود زیرا باعث افزایش طعم ، رایحه و دلپذیری قهوه می شود. دلیل دیگری که کاسنی به قهوه اضافه می شود ارزان بودن آن است در حالی که تمام خصوصیات قهوه را دارد همچنین ، هنگامی که با قهوه مخلوط می شود ، مصرف کافئین را کاهش می دهد و به خوبی با آن ترکیب می شود.

خواص و فواید قهوه کاسنی :

قهوه کاسنی

این قهوه در میان افرادی که سعی در کاهش مصرف کافئین دارند مشهور است و ممکن است با چندین فواید سلامتی از جمله کاهش التهاب ، کاهش قند خون و بهبود سلامت دستگاه گوارش مرتبط باشد کاسنی کاملاً سرد است، و تقویت‌کننده کبد، و مسکن حرارت و عطش، و گرمی و تقویت‌کننده کلیه و فشار خون و صفرا و پاک‌کننده مجرای ادرار و کلیه‌ها است. مصرف بیش از حد کافئین با چندین عارضه جانبی ناخوشایند مرتبط است. قهوه کاسنی فاقد کافئین است و می تواند به عنوان یک جایگزین موثر قهوه استفاده شود

سلامت دستگاه گوارش :

برخی مطالعات نشان داده اند که کاسنی می تواند عملکرد روده را بهبود بخشد و یبوست را کاهش دهد. همچنین حاوی اینولین است که می تواند به رشد باکتری های مفید در روده کمک کند

کاهش قند خون :

اینولین موجود در ریشه کاسنی نوعی فیبر بوده که برای کنترل قند خون مفید است. این گیاه کنترل قند خون با بهبود روش های متابولیسم کربوهیدرات ها کمک می کند. اینولین ممکن است بر قند خون و مقاومت به انسولین اثر مثبت داشته باشد. انولین مقاومت به انسولین را در فرد مبتلا به دیابت کاهش می دهد. منبع فیبر است که مانند پروبیوتیک، جایگزین چربی، جایگزین قند و همچنین متعادل کننده نسوج عمل می نماید.

ضدباکتری و ضدقارچی :

کاسنی دارای خواص ضدقارچی و ضدمیکروبی قوی است و از تکثیر باکتری های مضر جلوگیری می کند.

کاهش ابتلا به بیماری قلبی :

ریشه کاسنی حاوی اینولین می باشد که باعث کاهش کلسترول خون شده و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد و فشار خون را تنظیم می کند.

درمان اضطراب و بی خوابی

مصرف کاسنی باعث رفع اضطراب و بی خوابی می شود. لاکتوسین موجود در کاسنی خاصیت آرام بخشی داشته و به درمان اختلالات خواب کمک می کند.

مضرات قهوه کاسنی :

  • برخی ممکن است به قهوه کاسنی حساسیت داشته باشند. همچنین برای زنان باردار توصیه نمی شود ، زیرا ممکن است باعث سقط جنین و خونریزی قاعدگی شود.
  • کاسنی می ‌تواند تولید صفرا را تحریک و این امکان وجود دارد که برای کسانی که مبتلا به سنگ کیسه صفرا هستند، مشکل ‌ساز شود.
  • مصرف کاسنی ممکن است باعث بروز علائم آلرژیک شود، قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید

برای مشاهده مقاله لانگ بلک کلیک کنید

طرز تهیه قهوه کاسنی :

کاسنی خام را تهیه کنید

قهوه کاسنی

ریشه کاسنی را بشویید تا کاملاً  پاک شود. ریشه ها را با حوله خشک کنید یا در معرض آفتاب قرار دهید تا به طور طبیعی خشک شود.

قهوه کاسنی

قهوه کاسنی

چاقوی تیز برداشته و ریشه کاسنی را خرد کرده و به برش‌های 5 میلی‌ متری تقسیم کنید نیازی نیست پوست ریشه ها را بگیرید.

قهوه کاسنی

_ تکه های ریشه کاسنی را روی صفحه پخت قرار دهید.

_ ریشه‌ های خشک‌شده را در فر از قبل گرم شده با دمای 220 درجه فارنهایت تفت دهید.

_ بعد از 30 دقیقه دما را تا 180 درجه سانتی‌گراد کم کنید و 10 تا 15 دقیقه دیگر تفت دهید. (برش‌ های ریشه رنگ قهوه‌ای تیره پیدا می کنند)

صفحه پخت و کاسنی را کنار بگذارید و اجازه دهید کاملاً سرد شود.

 کاسنی را آسیاب کنید

وقتی کاسنی خنک شد ، آن را در آسیاب قرار دهید و به اندازه پودر های معمول قهوه آسیاب کنید.

قهوه را آسیاب کنید

در صورت استفاده از دانه های قهوه آن را در این مرحله آسیاب کنید!

قهوه کاسنی

کاسنی را با قهوه آسیاب شده مخلوط کنید

اکنون باید کاسنی را با پودر قهوه مخلوط کنید. نسبتی که استفاده می کنید کاملاً به ذائقه شما بستگی دارد ( قهوه و کاسنی را به میزان 3 (قهوه) و 1 (کاسنی) مخلوط کنید.) اگر می خواهید مصرف کافئین خود را کاهش دهید ، ترکیبی با کاسنی بیشتر از قهوه را امتحان کنید.

 قهوه کاسنی خود را دم کنید

نحوه دم کشیدن کاملاً به خود شما بستگی دارد تکنیکی که استفاده خواهید کرد همان روش تهیه قهوه معمولی است شما فقط باید مخلوط کاسنی / قهوه را جایگزین مواد قهوه مستقیم کنید (می توانید برای دم کردن قهوه از یک روش قطره‌ای یا یک روش فیلتری استفاده کنید.)

قهوه را در یک فنجان بریزید. در صورت تمایل شیر و شکر را اضافه کنید

منبع : https://simplybeyondherbs.com/make-chicory-coffee/

https://foodsafetyhelpline.com/chicory-coffee-chicory-mixture-and-how-it-has-been-discussed-under-fssr/

https://www.healthline.com/nutrition/chicory-coffee#TOC_TITLE_HDR_9

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *