طرز تهیه قهوه روسی

قهوه روسی یا راف کافی :

قهوه روسی یا راف کافی نوشیدنی است که با مخلوط کردن قهوه اسپرسو ، خامه ، وانیل و شکر تهیه می شود و طعمی شیرین ، بافتی نرم و خامه‌ای دارد. فرهنگ قهوه روسی طی دهه گذشته به سرعت در حال توسعه است. تعداد کافی شاپ های موج سوم و رستوران های مخصوص قهوه در سراسر کشور ظاهر شدند در برخی کشورها قهوه راف را قهوه روسی می نامند به این دلیل که اولین دستور تهیه این نوشیدنی در روسیه ایجاد شده است.

تاریخچه قهوه روسی (راف کافی) :

دستور تهیه این نوشیدنی در سال 1996 در یکی از کافی شاپ های مسکو به لطف میهمانی به نام رافائل ابداع شد. رافائل عاشق قهوه بود، اما هیچ نوع دستورالعملی برای قهوه وجود نداشت که با ذائقه او همخوانی داشته باشد. رافائل نمی فهمید که چگونه مردم می توانند از طعم قهوه لذت ببرند او مطمئن بود كه هيچ دستورالعملی برای قهوه وجود ندارد كه او بخواهد. وقتی رافائل در یکی از کافی شاپ‌ های مسکو به یکی از باریستاها که برایش رضایت مشتری مهم بود مراجعه کرد از باریستا خواست که تا قهوه او را با شیر به گونه ‌ای سرو کند که دارای طعم جدیدی و خاص باشد ، برای انجام این کار باریستا دستورالعمل های مختلفی را تکرار و امتحان کرد تا این نوشیدنی را تهیه کرد ، نام مشتری رافائل بود ، بنابراین نوشیدنی به نام او نامگذاری شد.

این دستورالعمل از ترکیب اسپرسو، خامه، شکر و وانیل تهیه می شود، به سرعت این نوشیدنی بسیار محبوب و در میان کافی شاپ های روسی رواج پیدا کرد. ویژگی اصلی قهوه روسی یا راف کافی این است که خامه به همراه اسپرسو ،  وانیل و شکر زده می شود ، این امر موجب ایجاد نوشیدنی غلیظ و در عین حال لطیف می شود. بسیاری از باریستاها به سلیقه خود ادویه‌ ها یا مواد اضافی دیگری شامل شربت، شیر، براندی، کارامل، شکلات و… را به این قهوه روسی اضافه می ‌کنند، البته به هیچ عنوان مواد اصلی و روش تهیه آن را تغییر نمی‌ دهند.

مواد لازم برای تهیه قهوه روسی :

_ اسپرسو یا هر قهوه غلیظ دیگر (30 میلی لیتر)
_ 100 میلی لیتر خامه
_ یک قاشق غذا خوری شکر
_ یک قاشق غذا خوری وانیل

طرز تهیه قهوه روسی (راف کافی) :

در ابتدا برای تهیه این قهوه روسی اسپرسو  را تهیه کنید. (به جای اسپرسو می‌ توانید از هر قهوه قوی دیگری هم استفاده کنید.) (نسب قهوه آسیاب شده شما به آبی که استفاده می کنید 7 گرم به 30 میلی لیتر آب باشد)

قهوه روسی

خامه را داخل یک ظرف بریزید و آن را روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید زمانی در حدود 3 تا 5 دقیقه بگذرد تا خامه روی شعله به خوبی گرم شود. در این مدت باید خامه را به طور مدام هم بزنید تا به ته ظرف نچسبد یا نسوزد. (استفاده از مایکروویو نیز برای اینکار بسیار مناسب است)

قهوه روسی

در ادامه شکر، وانیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

سپس اسپرسو را با مخلوط خامه و شکر و وانیل با مخلوط کن یا میکسر قدرتمند کاملاً مخلوط کنید تا بتوانید ترکیبی از کف در آن ایجاد کنید

همچنین می توانید :

اسپرسو آماده شده را با خامه و شکر و وانیل کاملاً بهم بزنید و بعد به وسیله دستگاه اسپرسو ساز مخلوط کنید و به آن بخار دهید تا تبدیل به یک نوشیدنی غلیط و یکدست شود

قهوه روسی

نوشیدنی را در یک لیوان ریخته و می توانید برای تزیین روی آن وانیل بپاشید.

نوشیدنی آماده سرو است.

تفاوت قهوه روسی (راف کافی) با لاته یا کاپوچینو :

در لاته و کاپوچینو از شیر بخار داده شده استفاده می ‌شود و سپس اسپرسو را اضافه می‌ کنند. اما در قهوه روسی اسپرسو  ، خامه ، شکر و وانیل را با هم زده و در نهایت به آن بخار داده می‌ شود.

برای مشاهده محصولات پودر قهوه کلیک کنید

منبع : https://worldcoffeebeans.com/coffee-recipes/russian-coffee-raf-coffee-1243

https://www.baristainstitute.com/

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *