گرایندر آندیمند چیست ؟ + تفاوت آندیمند و دیمند

انتخاب آسیاب قهوه مناسب برای کسب و کار و یا حتی مصرف خانگی تان ، درست مانند هر قطعه دیگر از تجهیزات ضروری، نباید ساده گرفته شود. آسیاب قهوه مناسب برای تهیه یک فنجان قهوه عالی و خوش طهم بسیار مهم است و مستقیماً بر کیفیت قهوه شما تاثیر خواهد گذاشت . به خاطر داشته باشید که مهم نیست که قهوه ساز شما چقدر خوب باشد، اگر از آسیاب با کیفیت پایین استفاده کنید، مسلما قهوه ای ک در نهایت آماده می شود کیفیت بالایی نخواهد داشت. دو نوع گرایندر آندیمند ( on-demend ) و دوزینگ( dosing ) وجود دارند که شما می توانید برحسب نوع کار و سلیقه خود آسیاب مناسب و کاربردی خود را انتخاب کنید.

گرایندر آندیمند

گرایندر آندیمند

 گرایندر آندیمند

آسیاب های قهوه آندیمند در صنعت قهوه بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و به دلیل توانایی آنها در ارائه قهوه تازه در هر بار استفاده، محبوبیت و طرفداران بیش تری دارند . در قسمت زیر به بررسی نقاط منفی و مثبت آن می پردازیم .

مزایای گرایندر آندیمند

استفاده از گرایندر آندیمند مزایای ارزشمندی دارد که در قسمت زیر به شرح آن می پردازیم .

1. حفظ طراوت و تازگی

بزرگترین مزیت آسیاب کردن قهوه در هر زمان که می خواهید قهوه خودرا دم کنید ، حفظ تازگی و طراوت آن است. قهوه آسیاب شده در عرض چند ثانیه به پورتافیلتر و سپس به دستگاه وارد می شود که به معنای این است که قهوه تازگی و عطر و بوی خود را حفظ خواهد کرد .

2. کنترل مصرف

هنگامی که شما از گرایندر آندیمند استفاده می کنید فقط قهوه مورد نیاز خود را در هر بار آسیاب و استفاده می کنید . بنابراین هیچ هدر دادنی وجود ندارد زیرا قهوه ای که آسیاب می کنید مستقیماً مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می شود همه ی قهوه آسیاب شده به طور سریع و تازه استفاده شود .

معایب گرایندر آندیمند

گرایندر آندیمند در کنار مزایای خود معایبی نیز دارد که در این قسمت به شرح آن می پردازیم .

 1. کاهش سرعت

هر بار آسیاب کردن برای تهیه قهوه و بلافاصله استفاده از آن می تواند بیشتر از ،از قبل آسیاب کردن و ذخیره کردن در یک مخزن و سپس استفاده از آن در هر بار تهیه قهوه طول بکشد و مسلما سرعت کار کاهش می یابد . در گرایندر های آندیمند زمان آسیاب قهوه برای تهیه دو شات بین 4 تا 18 ثانیه متغیر است.

2. سر و صدای بالا

هر بار آسیاب کردن آندیمند (بر حسب تقاضا ) به این معنی است که آسیاب بیشتر از زمانی که آسیاب انبوه برای پر کردن محفظه انجام می شود کار می کند و در محیط هایی آرام گاهی اوقات ممکن است اختلال ایجاد کند. این مشکل را می توان با استفاده از آسیاب های آندیمندی که دارای فرزها و موتورهای بزرگتر هستند و راحت تر کار می کنند و سر و صدای کمتری ایجاد می کنند برطرف کرد. که البته معمولا گران تر هستند و هزینه بیش تری برای آن ها باید بپردازید .

3. هزینه نسبتا زیاد

آسیاب های قهوه آندیمند نسبتا قیمت بالایی دارند ، و نسبت به آسیاب های قهوه دوزینگ گران تر هستند . بنابراین باید به این نکته توجه کنید که بر اساس نوع و میزان استفاده از آن و کار خود ارزش خرید را دارند یا خیر .

 

گرایندر آندیمند

گرایندر آندیمند

گرایندر دوزینگ

آسیاب های دوزردار در کافی شاپ ها و قهوه خانه های شلوغ با حجم فروش بالا کارآمدی بالایی دارند ،زیرا مقدار زیادی قهوه آسیاب شده را از قبل تولید می کنند و در یک مخزن نگه می دارند . سپس باریستا در صورت نیاز از قهوه آسیاب شده  درون مخزن برای تهیه قهوه استفاده می کند . مشکل اصلی این روش این است که اگر قهوه آسیاب شده برای مدت طولانی استفاده نشود طراوت و عطر و بوی خود را از دست می دهد و تقریبا غیرقابل استفاده می شود  .

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *