خواص گل گاو زبان + نحوه مصرف آن

حتما شنیده اید که به افراد خسته و عصبی دمنوش گل گاو زبان پیشنهاد می‌کنند. در دنیای امروز به این نوع دمنوش ها نیاز زیادی داریم. دمنوش گل گاو زبان از گیاه گل گاو زبان تهیه می شود که به صورت خودرو در دامنه های البرز می روید و سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین c، منیزیم،کلسیم، آهن و پتاسیم است.

این گیاه استفاده های دارویی بسیاری دارد و به دلیل خواص سرشار آرام بخشی و ضد التهابی،  دارای طرفداران بسیاری است. برای آشنایی بیشتر با خواص گل گاو زبان، مضرات آن و نحوه مصرف گل گاو زبان با ما همراه باشید تا بتوانید از خواص این گیاه فوق العاده بهره ببرید.

ما در صفحه خرید چای و دمنوش بهترین و با کیفیت ترین ها را برای شما قرار دادیم تا با خیال راحت خرید کنید.

مضرات گل گاو زبان

اگر میخواهید کنار یک طعم رویایی از خواص دمنوش هم استفاده کنید از سیب و دارچین استفاده کنید. در مقاله خواص دمنوش سیب دارچین با این دمنوش بیشتر اشنا شوید.

خواص گل گاو زبان

گل گاو زبان به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی دارای خواص بسیاری برای بدن است که در این قسمت به شرح هر یک از خواص آن پرداخته ایم .

ضد التهاب و ضد قرمزی

در ترکیبات گل گاو زبان ماده ای به نام آلکوالویید وجود دارد که باعث می شود این گیاه ضد آلرژی ،ضد روماتیسم،ضد قرمزی و ضد التهاب باشد .

خواص گل گاو زبان برای سرما خوردگی

هنگام سرماخوردگی دمنوش گل گاو زبان به همراه بابونه می تواند به تسکین و رفع علائم سرماخوردگی و بهبود سرفه های مزمن و آسم ها خفیف کمک می کند .

خواص گل گاوزبان برای پریود

دمنوش گل گاو زبان به تسکین درد های قاعدگی بسیار کمک می کند و خونریزی را افزایش می دهد. هم چنین برای رفع و بهبود علائم پیش از قاعدگی و بهبود خلق و خو می توان از این دمنوش استفاده کرد . خواص دمنوش آویشن نیز مانند گل گاو زبان در تسکین درد های پریودی بسیار موثر است . هم چنین بهتر است به دلیل خاصیت آرامش بخشی و خواب آور بودن گل گاو زبان قبل از خواب استفاده شود و برای تاثیر گذاری بهتر آن بهتر است با معده خالی نوشیده شود.

بهبود تنگی نفس و آسم

به دلیل این که دمنوش گل گاو زبان حاوی آنتی اکسیدان های فراوان است می تواند در کاهش التهابات بسیار موثر باشد و این می تواند به افرادی که آسم و یا تنگی نفس دارند کمک کند تا تنفس بهتری داشته باشند .

خواص گل گاو زبان برای اعصاب و اضطراب

گیاه گل گاو زبان به دلیل خاصیت های نشاط آور و آرام بخش می تواند به رفع استرس و اضطراب شما کمک کند و همچنین باعث شود که خواب بهتری در شب داشته باشید . بعضی معتقدند این گیاه فوق العاده  می تواند در درمان وسواس هم موثر باشد .

بهبود عملکرد کلیه

گل گاو زبان یکی از گیاهان مفید برای بهبود عملکرد کلیه هاست و نقش موثری در سم زدایی بدن دارد و ادرار آور می باشد. هم چنین به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به درمان التهاب کلیه کمک می کند .

برای خرید چای با کیفیت به صفحه خرید چای سیاه مراجعه کنید.

نحوه مصرف گل گاو زبان

چای رویبوس نیز یکی از دمنوشهای مفید است. برای آشنایی با آن مقاله طرز تهیه دمنوش رویبوس را مطالعه کنید.

 ترکیب دمنوش گل گاو زبان و اسطوخودوس

به دلیل این که گیاه اسطوخودوس بسیار آرامش بخش می باشد دم کردن آن به همراه گیاه گل گاو زبان می تواند به درمان و بهبود بی خوابی و کم خوابی کمک کند و همین طور برای افرادی که دچار ضعف و بی حالی هستند و کسانی که دچار مشکلات گوارشی هستند می تواند کمک کننده باشد .

ترکیب دمنوش گل گاو زبان و زنجبیل

به دلیل خواص سرشار و ضد ویروس زنجبیل ، دمنوش گل گاو زبان و زنجبیل می تواند به تسکین سرفه و گلو درد شما کمک کند. به علاوه اینکه این ترکیب می تواند سرگیجه را کم و به بهبود حالت تهوع کمک کند.

مضرات گل گاو زبان

  1. به دلیل این که این گیاه می تواند باعث افزایش فشار خون شود افراد مبتلا به فشار خون بالا نباید از آن استفاده کنند. برای جلوگیری از بالا رفتن فشار خون بهتر است این دمنوش به همراه چند قطره آبلیمو نوشیده شود.
  2. به دلیل آلکالوئید پیرو لیزیدین موجود در گل گاو زبان که آسیب های کبدی را شدید تر می کند، مصرف بیش از حد و طولانی مدت آن می تواند ریسک ابتلا به سرطان کبد را افزایش دهد .
  3. بهتر است استفاده از دمنوش ها در دوران بارداری زیر نظر پزشک انجام شود و چای گل گاو زبان نیز به دلیل برخی از ترکیباتی که دارد می تواند به جنین آسیب بزند و نباید در دوران بارداری استفاده شود .
  4. نوشیدن بیش از حد دمنوش گل گاو زبان برای همه ی  افراد زیان آور است و اگر به صورت روزانه و پشت سر هم استفاده شود می تواند باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد به گل گاو زبان شود .

دمنوش گل گاو زبان

آیا میدانید اسطوخودوس برای چه مواردی مفید است؟ در مقاله خواص اسطوخودوس به این موضوع پرداختیم. آن را از دست ندهید.

نحوه مصرف گل گاو زبان

گل گاو زبان را بیشتر به شکل دمنوش مصرف می ‌کنند که گاهی با گیاهان دیگر نیز ترکیب می‌شود. در ادامه روش تهیه یک دمنوش گل گاو زبان خوشمزه و مفید را برای شما آوردیم:

مواد لازم

  • گیاه گل گاو زبان
  • لیمو عمانی
  • آب جوش
  • نبات

سه پیمانه آب جوش به همراه گل گاو زبان و نبات و لیمو عمانی های شسته شده و سوراخ شده را داخل قوری می ریزیم. سپس قوری را روی کتری قرار می دهیم تا با بخار آن  20 -30  دقیقه دم بکشد . در نهایت، آن را با یک صافی بیرونی یا درونی صاف می کنیم و در فنجان می ریزیم. حال دمنوش گل گاو زبان ما آماده ی نوشیدن است لذت ببرید .

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *