روش تهیه قهوه دمی با کمکس (Chemex)

روش دم آوری قهوه با کمکس :

روش تهیه قهوه کمکس پیچیده نیست ولی نیاز به ظرافت و ریزه کاری دارد دم آوری قهوه به وسیله کمکس جزو روش های دم آوری موج سوم (نسل سوم) مانند سایفون , ایوپرس , v60 و… می باشد.

موارد مورد نیاز برای تهیه قهوه کمکس :

_ کمکس
_ فیلتر کاغذی
_ آب ۹۳ درجه، برای هر نفر ۱۵۰ میلی لیتر
_ پودر قهوه یا دانه قهوه (ترجیحا دانه سینگل اوریجین)

روش تهیه قهوه کمکس (Chemex) :

توجه : مقدار قهوه و آب بسته به نوع قهوه ای که می نوشید و سنگینی مورد نظر شما متفاوت است. به عنوان نقطه شروع ، توصیه می کنیم برای 450 میلیلیتر آب 27 تا 35 (بنا بر علاقه و میزان عصاره گیری) استفاده کنید.

آسیاب مناسب برای قهوه دمی Chemex

فیلتر خود را باز کنید و آن را در Chemex خود قرار دهید ، فیلتر کمکس به گونه ای تا میخورد که یک طرف فیلتر یک لایه کاغذ و طرف دیگر سه لایه کاغذ قرار می گیرد اطمینان حاصل کنید که طرف سه لاید در قسمت جلویی (محل خروج قهوه) بنشیند.

بهتر است با آب داغ فیلتر کاغذی تان را کمی خیس کنید تا هم کمکس تان گرم شود هم قهوه تان طعم و بوی کاغذ نگیرد در پایان این کار، آب را دور بریزید.

قهوه زمین خود را درون فیلتر بریزید و به آن لرزش ملایم دهید. این کار سطح قهوه را صاف می کند امکان ریختن یکنواخت تر آب را فراهم می آورد.

آب ۹۰الی۹۳ درجه را روی قهوه بریزید به اندازه ای که پودر قهوه خیس بخورد یا به اصطلاح، قهوه شکوفه کند (blooming) سپس کمی صبر کرده و آب باقی مانده را اضافه کنید. آب را باید به صورت چرخشی یا دورانی روی پودر قهوه بریزید. حدودا بعد از گذشت ۳۰ ثانیه باقی آب را می توانید اضافه کنید.

روش تهیه قهوه کمکس

 خرید قهوه کلمبیا برزیل و… از فروشگاه کافه ساپورت

۳:۳۰ الی ۴ دقیقه باید صبر کنید تا عصاره گیری از قهوه تان انجام شود و نوشیدنی نهایی در گوی پایینی تشکیل شود. بعد از دم آوری، فیلتر کاغذی را به همراه تفاله قهوه دور بیاندازید.

روش تهیه قهوه کمکس

منبع :

https://www.eatingbirdfood.com/why-cold-brew-coffee-is-better-how-to-make-it/

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *