بیزینس پلن کافه رستوران را چگونه بنویسم؟

 

در اصل بیزینس پلن کافه رستوران  سندی است که توضیح می دهد ایده تجاری شما چیست و چگونه موفق می شود.

بصورت کلی  بیزینس پلن کافه رستوران سوالاتی مانند هزینه راه اندازی فروشگاه ، نحوه تأمین هزینه های آن و میزان درآمد شما از کافه شما پاسخ می دهد.

بیزینس پلن کافه رستوران

بیزینس پلن کافه رستوران چیست؟

طرح تجاری کافی شاپ شامل اطلاعاتی در مورد رقبای شما ، بازار هدف و ساختار قیمت گذاری است.

پس از اتمام ، طرح تجاری شما می تواند به سرمایه گذاران بالقوه ، بانکداران ، شرکا و هر کس دیگری که به شما کمک می کند کافه خود را باز کنید نشان داده شود.

بنابراین وقت و تلاش شما برای درست کردن آن ارزش دارد.

ابتدا ، شما با تمام اطلاعات مختلف که در برنامه کسب و کار شما قرار می گیرد ، آشنا می شوید و سپس ما به شما کمک می کنیم تا یک بیزینس پلن کافه رستوران  بنویسید.

 

 برای نوشتن  بیزینس پلن کافه رستوران  چشم انداز داشته باشید

کافه رستوران

بیزینس پلن کافه رستوران اولین قدم برای تبدیل شدن رویای صاحب کافه به واقعیت است.

بنابراین با بیان دیدگاه خود برای کافه یا کافی شاپ آینده خود ، به رویای خود اختصاص دهید.

کافه شما چگونه خواهد بود؟ چگونه تزئین می شود؟ کجا قرار خواهد گرفت؟ کدام اجناس را می فروشید؟

از کافه هایی که دوست دارید ، تصاویری که دیده اید ، فیلم ها یا کتاب های مورد علاقه خود ، حتی سفرهای خود ، الهام بگیرید.

سپس همه را بنویسید یا تصاویر را روی دیوار بگذارید تا یک صفحه روحیه الهام بخش ایجاد کنید.

برنامه های تجاری دیگر را مطالعه کنید

قبل از اینکه بیزینس پلن کافه رستوران خود را بنویسید ، به نمونه طرح های تجاری صنعت خود نگاه کنید: کافه ها ، کافی شاپ ها و رستوران های. نحوه برنامه ریزی کسب و کار خود را مطالعه کنید و مطمئن شوید که کافه شما در مسیر درستی قرار دارد.

نمونه های واقعی صاحبان مشاغل کوچک نیز ارزشمند هستند.

به دنبال صاحبان کافی شاپ های فعلی یا سابق در شهر خود باشید و از آنها بپرسید که چگونه موفق شدند و متفاوت از آن چه می کردند.

در حالی که مشغول کار هستید ، می توانید برای مثلاً یک حسابدار که می تواند به شما در بیزینس پلن کافه رستوران کمک کند ، توصیه هایی را دریافت کنید.

حتی اگر صاحبان مشاغل محلی رقابت آینده شما باشند ، ممکن است مایل باشند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

قالب بیزینس پلن کافه رستوران خود را بسازید

 

بی شمار الگوهای بیزینس پلن کافه رستوران به صورت آنلاین در دسترس هستند تا به شما در شروع کار کمک کنند.

ما بخشهای اساسی را که باید در برنامه کسب و کار خود قرار دهید در زیر و همچنین نکات بیشتری در مورد نحوه ایجاد هر یک از آنها بیان کرده ایم.

 

بخش 1: خلاصه اجرایی از بیزینس پلن کافه رستوران داشته باشید

وقتی خواننده بیزینس پلن کافه رستوران شما را مطالعه میکند ، ابتدا خلاصه اجرایی را مشاهده می کند.

این یک نمای کلی از تمام بخشهای بیزینس پلن کافه رستوران شما می دهد.

یک خلاصه اجرایی به خوبی نوشته شده پای شما را درگیر می کند.

بنابراین حتماً نمونه هایی را بخوانید تا از نحوه بیان خلاصه و نحوه ارائه همه اطلاعات مطلع شوید.

 

بخش 2: تجارت کافه داری شما چگونه موفق خواهد شد؟

 کافه رستوران

بخش دوم به سوالاتی مانند “کافه شما چه مشکلی را حل می کند” پاسخ می دهد.

و “کافه شما چگونه راه حل خواهد بود؟” شاید هیچ قهوه خانه یا کافه ای در یک مرکز خرده فروشی شلوغ در نزدیکی شما وجود نداشته باشد.

این خلاصه یک نمای کلی از صنعت شما ارائه می دهد.

ایا کافه شما نزدیک فرودگاه است ؟ شما تصور کرده اید که چگونه کافه آینده شما موفق خواهد شد؟

اطمینان حاصل کنید که خوانندگان بیزینس پلن کافه رستوران شما نیز آن را درک کرده اند.

بخش 3: رقابت خود را مطالعه کنید

 

قسمت بعدی بیزینس پلن کافه رستوران شما معمولاً به عنوان تحلیل رقابتی نامیده می شود.

این توضیح می دهد که چگونه کافه شما با مشاغل مشابه غذایی و آشامیدنی رقابت می کند – از جمله زنجیره های بزرگ قهوه مانند استارباکس و غول های فست فود مانند مک دونالد.

رستوران های نزدیک ، کافی شاپ ها و حتی مکان های تجمع عمومی مانند سینماها همه رقابت شما هستند.

بنابراین اکنون زمان آن است که برای بازدید از رقبای احتمالی خود و یادداشت کردن مشتریان آنها و همچنین آنچه برای فروش و هزینه آن یادداشت می کنید ، تحقیق کنید.

با درک استراتژی قیمت گذاری برای مشاغل مشابه ، می دانید که چقدر باید برای قهوه ، شیرینی ، ساندویچ و هر چیز دیگری که می فروشید هزینه کنید تا بتوانید در بازار خاص خود رقابت کنید.

حاشیه ناخالص (میزان پولی که بر اساس آنچه می فروشید) برای کافه ها و کافی شاپ ها می تواند زیاد باشد ، اما کافه های کوچک به دلیل هزینه بالا، درآمد بسیار ناچیز دارند.

با این حال ، اگر زمان کافی را برای تجزیه و تحلیل کامل رقابت خود بگذارید ، کافه شما شانس بالاتری برای موفقیت دارد.

با نوشتن نحوه رقابت کافه شما در برابر مشاغل مشابه ، خواننده خود (و مهمتر از همه خودتان) را متقاعد خواهید کرد که هدف شما از افتتاح رستوران یا کافه دنج واقع بینانه و پایدار است.

 

بخش 4: بازار هدف خود را تجزیه و تحلیل کنید

موفقیت کافه شما ، نیاز به یک جریان مداوم از مشتریان دارد.

متأسفانه جذب ترافیک پیاده به این راحتی نیست که “اگر آن را بسازید ، آنها خواهند آمد”.

در برنامه کسب و کار شما ، مشتریان آینده شما به عنوان بازار شما شناخته می شوند.

تعداد مشتریان بالقوه اندازه بازار شما و نحوه دستیابی به آنها برنامه بازاریابی شما است.

 

 

بخش 5: به ما بگویید چه چیزی را می فروشید و چگونه آن را می فروشید

 

وقت آن است که برای کافه خود یک استراتژی قیمت گذاری ایجاد کنید.

هنگام ایجاد منو و قیمت ها ، هوشمند باشید.

شما مواد اولیه را به صورت عمده خریداری می کنید ، بنابراین سعی کنید از مواد اولیه یکسان در بسیاری از غذاهای مختلف استفاده کنید.

اما به منظور یک برنامه تجاری ، باید بدانید که چقدر قهوه یا سوپی را که قصد فروش دارید ، می پردازید ، که با تجزیه مواد لازم برای تهیه هر مورد و تحقیق در مورد رقابت خود تعیین می کنید.

 

بخش 6: ایجاد یک برنامه بازاریابی

برنامه بازاریابی شما می تواند بخشی از برنامه فروش شما باشد یا می تواند بخشی جداگانه باشد.

آیا هر روز صبح  پیشنهاد های ویژه ی خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ می کنید؟

آیا برای تبلیغات ویژه با مشاغل محلی دیگر شریک خواهید شد؟

علاوه بر بازاریابی ، این بخش خوبی نیز برای توضیح برنامه های شما برای حفظ مشتریان است.

 

بخش 7: مشخص نمودن  ساختار مالکیت در بیزینس پلن کافه رستوران

طرح تجاری شما شامل ساختار مالکیت کسب و کار شما خواهد بود.

توضیح دهید که شما و شرکایتان چقدر تجربه به دست می آورید و چرا شخص (یا افراد) مناسبی برای تجارت هستید.

 

بخش 8: برنامه عملیات شما

در این بخش ، اطلاعاتی در مورد امکانات ، کارکنان ، تجهیزات و ملزومات خود وارد می کنید.

به هزینه های مستقیم اجاره ، دستمزد باریستا ، مواد اولیه مانند دانه های قهوه و فناوری فکر کنید.

سعی کنید خدمات بسیاری را از ابزارهای فردی دریافت کنید .

مانند یک سیستم POS که به مشتریان شما امکان می دهد چک کنند .

کارکنان نیمه وقت شما وارد شده و همچنین موجودی کافه شما را مدیریت می کنند.

به عنوان مثال ، قهوه جوش هزینه اولیه راه اندازی است .

اما برشته کردن  قهوه خود در کافه می تواند در طولانی مدت در هزینه های عملیاتی شما صرفه جویی کند.

تا جایی که می توانید پول خود را پس انداز کنید

 

بخش 9: برنامه ریزی مالی

اکنون شما آماده تهیه یک برنامه مالی برای کافه خود هستید.

این معمولا زمان برترین و مهمترین بخش برنامه تجاری شما است.

این بخش  باید شامل یک نمای کلی از هزینه های راه اندازی شما ، صورت درآمد ، جریان نقدینگی پیش بینی شده ، ترازنامه و تجزیه و تحلیل نهایی باشد.

صورت حساب درآمد ی داشته باشید

کافه

هنگامی که از هزینه های راه اندازی ، هزینه های عملیاتی ، استراتژی قیمت گذاری و بازار هدف خود مطلع شدید ، آماده اید تا همه این اطلاعات را در صورت سود و زیان هضم کنید.

تمام هزینه های خود (عمدتاً هزینه های عملیاتی) و میزان فروش پیش بینی شده خود را (مبلغی که هر ماه بر اساس استراتژی قیمت گذاری و تحقیقات بازار می فروشید) در نظر بگیرید تا ثابت کنید که تجارت کافه شما سودمند خواهد برد.

چشم اندازی از  آینده بیزینس پلن کافه رستوران خود داشته باشید

بخش عمده ای از نوشتن بیزینس پلن کافه رستوران این است که بدانید جریان نقدی پیش بینی شده کافه شما در طول زمان چه خواهد بود.

بسته به مخاطبان طرح کسب و کار شما ، ممکن است مجبور شوید جریان نقدینگی کافه خود را تا پنج سال قبل ، به چند ماه یا چهار ماه تقسیم کنید.

اگرچه ممکن است این تمرین دشوار به نظر برسد ، اما غیر ممکن نیست.

شما قبلاً بیشتر کارهای مالی را انجام داده اید.

 

زنده نگه داشتن رویای رستوران

اگرچه ایجاد بیزینس پلن کافه رستوران ممکن است پیچیده به نظر برسد ، اما به یاد داشته باشید که این یک گام مهم است که باید قبل از راه اندازی کافه بردارید.

یک طرح تجاری متفکرانه به دیگران (و خودتان) ثابت می کند که کافه شما می تواند موفق باشد.

آیا به دنبال سرمایه گذاری روی ابزارهای مناسب کافه خود هستید؟

آیا تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی رستوران را میشناسید؟

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *