هزینه راه اندازی یک کافی شاپ عالی

هزینه راه اندازی کافی شاپ :

اگر تصمیم به راه اندازی یک کافه دارید باید هزینه راه اندازی یک کافی شاپ را در نظر بگیرید، و هزینه های آن را مدیریت کنید تا موفقیت و سود خود را چند برابر کنید. برای ورود به صنعت کافه داری، شما باید بدانید که چه هزینه‌هایی ضروری هستند و چه هزینه‌هایی غیر ضروری خواهند بود. وظیفه اصلی شما، مدیریت هزینه‌های ضروری است. بسیاری از هزینه ها نیز به منوی شما بستگی دارد. شما باید در نقش موسس و مدیر کافی شاپ خود، ابتدا بدانید که برای راه اندازی یک کافه به چه مقدار سرمایه ای نیاز است.

۱- هزینه اخذ مجوزهای کافی شاپ :

همیشه اولین قدم برای شروع به کار یک واحد تجاری، گرفتن مجوز‌های لازم است. بهتر است بدانید برای راه‌اندازی یک کافی‌شاپ به ۲ مجوز اتحادیه صنف آب‌میوه و بستنی و کافی‌ شاپ احتیاج دارید. شما باید با اصل سند و اجاره نامه به اتحادیه صنف بروید اگر مکانتان مشکلی نداشته باشد با پروانه کافی شاپ موافقت می شود. همچنین برای مجوز اتحادیه ، نامه های اماکن ، بهداشت ،بیمه و دارایی باید ضمیمه شوند. بعد از گذراندن این مراحل پروانه کافی شاپ، در عرض کمتر از یک هفته صادر می‌شود.

مجوز

۲- چک لیست برای تجهیزات کافی شاپ خود تهیه کنید :

برای شروع کار در کافه، شما باید تجهیزات این کار را داشته باشید. با علم به هزینه تجهیزات کافی شاپ این کار را انجام دهید. شما باید همه اقلام را تهیه کنید، وگرنه خدماتتان ناقص و بی فایده خواهد بود. اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید، می‌توانید بعضی از وسایل مانند یخچال را به صورت دست دوم بخرید. قیمت دستگاه‌های اسپرسو از 50 تا 200 میلیون تومان است. برای دستگاه‌های قهوه‌ساز از 10 تا 50 میلیون تومان و آسیاب اسپرسو نیز از 8 تا 50 میلیون تومان است.

چک لیست هزینه های کافی شاپ

۳- هزینه مکان برای کافی شاپ :

باید در نظر داشته باشید که مکان مناسبی را برای افتتاح کافی شاپ در نظر بگیرید چون تاثیر بسیار زیادی در مقدار سود شما دارد . درست است که مکان های شلوغ هزینه زیادی دارد اما سود بیشتری را به ارمغان خواهد آورد. اگر سرمایه شما زیاد نیست، می‌توانید فعلا کافه خود را در منطقه‌ای با سطح دسترسی متوسط راه اندازی کنید.

لوکیشن کافی شاپ

۴- هزینه های مربوط به دکوراسیون کافی شاپ :

اگر می خواهید از بقیه رقیبان خود جلو بزنید و کافه ای شاخص و ممتاز داشته باشید، برای دکوراسیون کافه خود باید هزینه کنید. شما باید هم قسمت آشپزخانه و هم قسمت سالن کافه را به شکلی دربیاورید که مشتری پسند و جذاب باشد. اگر مشتری ها، فضای کافه شما را دوست داشته باشند. اگر سرمایه زیادی دارید، پیشنهاد ما این است که برای طراحی داخلی کافی شاپ خود از یک معمار کمک بگیرید. برای افرادی که سرمایه کمی دارند، استفاده از متدهای کم هزینه تر طراحی داخلی توصیه می شود ،حتی با خرید اقلام ارزان قیمت هم می توان به نتیجه دلخواه رسید.

طراحی دکوراسیون کافه

۵- طراحی منو کافی شاپ :

طراحی یک منو به صورت صحیح و مناسب بسیار مهم است. اگر سرمایه زیادی ندارید، منویی معقول تهیه کرده و اطمینان حاصل کنید که با توان مالی شما می خواند. همچنین به این فکر کنید که با هزینه های کم مواد اولیه می توانید چه آیتم های خوشمزه ای درست کنید. خوش سلیقگی و ابتکار آشپز شما نیز در این زمینه موثر است. چه بسا هزینه های زیادی برای تهیه مواد اولیه کنید، اما ندانید با آن ها چه می توان کرد.

هزینه راه اندازی کافی شاپ

۶- هزینه استخدام و بکارگیری کارکنان :

شما نیاز دارید برای راه اندازی کافی شاپ خود نیرو استخدام کنید تا در کارهای آشپزی، سفارشات مشتریان، سرو، نظافت و … به شما کمک کنند. ابتدا در مورد حقوق کارکنان ، حسابدار ، نظافتچی تحقیق کنید و همچنین اگر از نیروهای متخصص استفاده می کنید باید هزینه بیشتری را برای حقوق آنها در نظر بگیرید و برای تخصص آنها ارزش قائل شوید. از افراد پر انرژی استفاده کنید، چرا که باعث رضایت شما و مشتریان شما می شوند.

استخدام برای کافه

۷- خرید مواد اولیه برای کافی شاپ :

به تناسب منو باید مواد اولیه خود را تهیه کنید , کیفیت را حتما در نظر بگیرید و خرید اضافی نکنید! باید کم ترین هزینه های روز و کیفیت مواد خوب با سود لازم را در دستور کاری کافی شاپ خودتان داشته باشید.

مواد اولیه برای کافه

۸- تبلیغات کافی شاپ آخرین مرحله :

یکی از مهمترین بخش‌ها برای برآورد هزینه راه اندازی کافی شاپ بخش تبلیغات و بازاریابی آن است. برای اینکه بتوانید خود را به مشتریانتان معرفی کنید، باید برای تبلیغات و بازاریابی کافه خود هزینه کنید. در آخر توصیه ما به شما این است که علاوه بر هزینه ی راه اندازی کافی شاپ باید پول در دستتان باشد که تمامی هزینه های عملیاتی در 6 ماه اول را کاور کنید.

منبع :

https://bit.ly/3BAdn09

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *