همه چیز راجب قهوه برزیل

همه چیز راجب قهوه برزیل :

برزیل بزرگترین صادر کننده دانه های قهوه در جهان است که دارای طعمی ملایم است و باعث ایجاد رست تیره بسیار معمولی می شود. حدود یک سوم قهوه های جهان در برزیل پرورش می یابد !  برزیل بزرگترین صادرکننده جهان است و تقریباً 60% قهوه جهان را تأمین می کند این تا حدودی به دلیل حجم بسیار زیاد این کشور است. در حالی که برزیل صادرکننده پرکاری است متوسط ​​ارتفاع آن برای تولید قهوه تنها در حدود 1100 متر است. قهوه دومین کالای با ارزش در جهان است و تخمین زده می شود 25 میلیون نفر در سرتاسر جهان برای تأمین معیشت خود به تولید آن وابسته باشند. کشور برزیل بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده و تولیدکننده و صادر کننده برجسته قهوه است.

مناطق مهم کشت :

از مناطق مهم کشت  می توان از سانتوس .. سائوپائولو .. سرادو .. استیت برزیل ..پارانا  .. موکوکا نام برد. دوره برداشت از ماه مه تا سپتامبر به طول می انجامد و مناطق در حال رشد محبوب شامل سرادو ، سول د میناس ، ماتا د میناس و موگیانا است.

مناطق تولید قهوه :

قهوه در ابتدا در سال 1727 از گویان فرانسه وارد برزیل شد و از شمال برزیل تا ایالت های کوهستانی جنوب شرقی پخش شد. قهوه در این مناطق به دلیل درجه حرارت بارندگی شدید و یک فصل خشک خاص که شرایط بهینه برای رشد آن فراهم کرده است رونق می گیرد.

مناطق کشت قهوه برزیل

 

مناطق اصلی تولید قهوه در 12 ایالت پخش شده است که می توانید در نقشه بالا مشاهده کنید. حدودا تخمین زده می شود حدود 300000 مزارع قهوه در کشور وجود داشته باشد که در سراسر 1950 شهر پخش شده باشند.

قهوه برزیل معمولاً به این شکل صادر می شود :

_ قهوه سبز

_ قهوه خرد شده و برشته شده

_ قهوه محلول

_ عصاره های غلیظ / ضروری

_ مانده قهوه

انواع قهوه برزیل :

مناطق قهوه ساز برزیل در کنار ساحل اقیانوس اطلس در منطقه جنوب شرقی این کشور واقع شده اند. این مناطق در طول سال از تابش آفتاب و باران معتدل برخوردار می شوند که برای رشد دانه ی عربیکا و روبوستا بسیار عالی است. دو نوع قهوه اصلی برای نوشیدن وجود دارد: عربیکا و روبوستا . تفاوت بین این دو از نظر سلیقه ، شرایط رشد و قیمت قابل توجه است.

دانه عربیکا و روبوستا برزیل

روبوستا یک نوشیدنی با کیفیت بالا و کافئین است که در کافه های فوری و اسپرسوس موجود است. عربیکا با کیفیت بالاتر در نظر گرفته می شود و حدود 70 درصد از تولید جهان را تشکیل می دهد. تقریباً هر مخلوط تجاری قهوه در کشورهای توسعه یافته عمدتاً عربیکا است. روبوستا منحصراً در نیمکره شرقی رشد می کند و عربیکا در درجه اول در آمریکای لاتین رشد می کند. بیشتر کشورها فقط یک نوع دانه تولید می کنند اما برخی مانند برزیل هر دو را تولید می کنند.

مورد دیگری که برای قهوه برزیل بی نظیر است روش پردازش است :

_ روش طبیعی خمیر شده

پردازش نقش زیادی در عطر و طعم بازی می کند ، و خشک کردن آن به قهوه طعم بسیار متفاوتی می بخشد که قهوه برزیل برای آن شناخته شده است.

در سایر نقاط جهان ، قهوه به طور معمول یا مرطوب یا فرآوری شده خشک است. این روش ها تمایل به ایجاد روش های طعم دهنده تر دارند: یا بسیار اسیدی و یا بسیار میوه ای و تخمیر شده. به طور معمول ، دانه از برزیل دارای ویژگی های عطر و طعم مانند شکلات ، فندق و کارامل است.

بررسی قهوه برزیل :

بهترین قهوه های از اسیدیته ای نسبتاً کمی برخوردار هستند و طعمی شیرین را نشان می دهند ، اغلب تلخ با طعم رست شکلاتی. بیشتر قهوه های سبز نشده برزیل که فرآوری نشده اند ، فرآوری خشک (بدون شستشو ، طبیعی) هستند .

قهوه بوربون سانتوس :

بوربون سانتوس یک قهوه پردازش شده (شسته شده) مرطوب و متوسط ​​با کیفیت بالا از برزیل است. معمولاً از طریق بندر سانتوس حمل می شود. سانتوس یک نام بازار است. یک بوربون سانتوس برزیلی خوب ، از بدن سبک و متوسط ​​برخوردار است ، از اسیدیته کم برخوردار است و عطر بسیار مطبوعی دارد. قهوه بوربون تمایل به تولید قهوه هایی دارد که از سایر قهوه های برزیل میوه تر و درخشان تر هستند. بیشتر بوربن سانتوس در ارتفاعات از 600 به 1200 متر در شمال سائوپائولو ، در برزیل رشد می کند و به دلیل طعم های نرم و ملایم ، اغلب شیرین و مغذی است.

خصوصیات طعمی قهوه برزیل :

بهترین قهوه برزیل نرم ، مغذی ، کم اسیدیته است و طعم شکلات تلخ و تلخی را ارائه می دهد. به همین دلیل ، قهوه برزیل یک پایه عالی برای تهیه قهوه های طعم دار ایجاد می کند. یک قهوه خوب برزیل می تواند مقدار زیادی به ترکیب اسپرسو نیز بیفزاید قهوه برزیل از نظر اسیدیته کم است ، عطر و طعم مطبوعی شیرین به نمایش می گذارد و اغلب با طعم رست شکلاتی شکل تلخ است.

طعم قهوه براساس منطقه :

میناس گرایس :

میناس گرایس که بزرگترین منطقه قهوه ساز در برزیل است ، 50% از تولید قهوه این کشور را در بر می گیرد و منابع اصلی قهوه مخصوص خود را تولید می کند. نسبت به سایر قهوه های برزیل نوشیدنی های میوه ای تر و روشن تر (اسیدی تر) دارد.

سائو پائولو :

منطقه سائوپائولو برای تولید قهوه خالص عربیکا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است ، این شهر همچنین در بندر سانتوس ، جایی که قهوه از برزیل صادر می شود ، قرار دارد. بوربون سانتوس یک الگوی طبقه بندی است که گفته می شود بهترین قهوه برزیل است. معطر با تعادل مناسب اسیدیته و بدن تیره است. بوربون سانتوس دارای خاصیت اسیدی ملایم و طعم متعادل است.

منطقه پارانا :

قهوه عربیکا که در این مناطق تولید می شود دارای طعمی شیرین تر و نرم تر و دارای شکر ، میوه و انواع توت ها است.

منطقه باهیا :

این منطقه با ارتفاع آب و هوای گرم ، 75% قهوه عربیکا تولید می کند.

اسپیریتو سانتو :

این منطقه از نظر تولید قهوه روبوستا در تولید جهانی دوم است. 28% از تمام قهوه های آن عربیکا با مزه ملایم و خنثی است.

شمال برزیل :

مناطق شمالی کشور برزیل که نزدیک به اقیانوس هستند ، شناخته شده است که قهوه را با طعمی از دریا تحریک می کنند.

بهترین روش برای تهیه قهوه برزیل :

دستگاه قهوه ساز (فرس پرس) :

دستگاه قهوه ساز (فرس پرس) به دلیل دم کردن قهوه به صورت کامل و سنگین شناخته شده اند. از آنجا که دستگاه قهوه ساز (فرس پرس) یک کارخانه غوطه وری کامل است ، قهوه تا 5 دقیقه در آب قرار می گیرد. این کار با قهوه بسیار اسیدی انجام نمی شود ، زیرا می تواند مزه ترش و گل آلود باشد اما برای کافه هایی که به طور طبیعی از نظر اسیدیته کم هستند ، عالی است. (این روش برای قهوه با اسیدیته پایین و همراه با نت های شکلات شیرین مناسب است.)

روش درست کردن قهوه فرانسه

اسپرسو :

می توان گفت تقریباً هر اسپرسو سنتی دارای دانه برزیلی است. دانه برای اسپرسو جایی که محتوای شیرین و شکلاتی تولید می شود تهیه می شود. علاوه بر این ، اگر شما یک قهوه اسپرسو یا یک نوشیدنی اسپرسو را در کافی شاپ محلی خود سفارش دهید ، احتمالاً در ترکیب های مورد استفاده قهوه از برزیل غالب است.

سرد دم :

قهوه برزیل برای تهیه دم سرد مناسب است زیرا صاف ، شیرین و با طراوت است.

مناسب ترین نوع رست برای دانه برزیل :

دانه های قهوه همه کاره هستند و می توانید به هر طریقی که دوست دارید آنها را درست کنید.

رست سبک تر : صاف ، کم اسید ، شکلات و فنجان قهوه است.

رست متوسط : بهترین روست است. طعم های متعادل و اسیدیته پایین

رست تیره تر : بدن کامل و دارای شخصیت

دانه های قهوه برزیل سبک تر است و این باعث می شود که بو دادن کمی مشکل باشد. برای جلوگیری از سوزش حبوبات باید مدت زمان طولانی حرارت کمتری اعمال کنید.

روش های پردازش قهوه برزیل :

برزیل قهوه را توسط مرطوب (شسته شده) ، خشک (طبیعی) و نیمه شستشو (پالپ طبیعی) پردازش می کند. اکثریت قهوه های قهوه برزیل هنوز هم از طریق روش خشک فرآوری می شوند زیرا برزیل یکی از معدود کشورهای جهان است که آب و هوای مناسبی را برای انجام این کار با موفقیت دارد. با توجه به فصل های خشک و مرطوب مشخص برزیل ، بلوغ گل و گیلاس یکدست است این به برزیلی ها اجازه می دهد تا قهوه را از طریق روش چیدن نوار و / یا مکانیکی برداشت کنند.

فرآیند خشک :

قهوه های فرآوری شده خشک (بطور طبیعی فرآوری شده) در حالی که هنوز در گیلاس هستند خشک می شوند. قبل از خشک شدن ، فقط گیلاس هایی که شناور هستند برداشته می شوند. از آنجایی که قهوه ها در تماس با مخاط شیرین خشک می شوند ، قهوه در بدن سنگین ، شیرین ، صاف و پیچیده خواهد بود. این قهوه همچنین از پیچیده ترین برای مقابله با زمان خشک کردن طولانی و احتمال تخمیر است. با این حال ، از آنجا که قهوه های فرآوری شده خشک مشکل تر هستند ، برزیل برای توسعه سیستم های جدید خشک کردن و شیوه های خشک کردن برای جلوگیری از تخمیر ، وقت و هزینه قابل توجهی سرمایه گذاری کرده است.

قهوه های پردازش شسته :

قهوه های پردازش شسته یک روش نسبتاً جدید برای از بین بردن چهار لایه اطراف حبوبات قهوه است. این فرایند منجر به قهوه ای تمیز تر روشن تر و میوه تر می شود. پردازش شسته در نسبت نسبتاً کمی نسبت به فرآوری خشک در برزیل انجام می شود ، اما ابعاد تمیزتر و روشن تر دیگری به کافه های برزیل ارائه می دهد.

روش پالپ طبیعی :

روش پالپ طبیعی شامل خمیر یک قهوه است ، اما ساطع کردن مرحله تخمیر برای از بین بردن ابریشم. این منجر به یک نوشیدنی می شود که دارای خصوصیات قهوه خشک و فرآوری شده است. اغلب شیرین تر از قهوه فرآوری شده مرطوب است ، مقداری از بدن قهوه فرآوری شده خشک را در خود جای داده است ، اما همچنین برخی از اسیدیته های یک قهوه فرآوری شده مرطوب را حفظ می کند. این نوع پردازش فقط در کشورهایی رخ می دهد که رطوبت کم باشد و قهوه پوشیده شده در مخاط شیرین می تواند به سرعت بدون تخمیر خشک شود. برزیل این روش را معروف کرده است.

منبع:

medium.com

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *