روش درست کردن قهوه فرانسه

روش درست کردن قهوه فرانسه :

قهوه‌ فرانسه قهوه‌ ای ملایم و سبک است. بر خلاف قهوه ترک زبر تر آسیاب می شود و با دستگاه قهوه ساز و یا فرانسه ساز (فرنچ پرس) دم می شود.

قهوه فرانسه

دانه های قهوه خود را به دستگاه قهوه ساز (فرنچ پرس) از قبل گرم شده اضافه کنید. سپس نسبت صحیح آب گرم را بعد از آن اضافه کنید. و با قاشق قهوه را سریع هم بزنید تا اطمینان حاصل شود که تمام دانه های قهوه شما به درستی در آب فرو رفته است.

 درب را بگذارید و زمان بندی را شروع کنید :

دم آوری قهوه فرانسه

زمان استاندارد دستگاه قهوه ساز (فرنچ پرس) 4 دقیقه است. اما بعدا می توانید این کار را متناسب با ترجیحات خود تنظیم کنید.

 به آرامی دکمه پایین را فشار دهید :

دم آوری قهوه فرانسه

نکته : توصیه می کنیم بعد از دم آوری حتما قهوه را از فرنچ پرس خارج کنید.

نسبت قهوه به آب :

از نسبت 1:15 قهوه به آب استفاده کنید. برای هر گرم قهوه به 15 گرم آب نیاز دارید. ، یعنی حدود 1 قاشق غذاخوری قهوه برای 1 فنجان آب. از اینجا شروع کنید زیرا این امر در سمت ضعیف تری قرار خواهد گرفت. ، بنابراین در صورت ضعیف بودن ، همیشه می توانید کمی قهوه اضافه کنید.

کافئین قهوه پرس فرانسه :

قهوه فرانسوی حاوی محدوده 80-135 میلی گرم کافئین در هر 8 اونس با میانگین 107.5 میلی گرم در یک فنجان است. بسیاری از مصرف کنندگان فرض می کنند که طعم قوی و غنی از رست های تیره نشان دهنده سطح بالایی از کافئین است. اما حقیقت این است که رست های سبک در واقع غلظت کمی بالاتر دارند.

آسیاب قهوه فرانسه :

از مهمترین عوامل در تهیه یک فنجان بزرگ قهوه ساز (فرنچ پرس) فرانسه ، اطمینان از درست بودن دانه های قهوه شما است. اگر آسیاب خیلی درشت باشد ، بیشترین عطر و طعم را از دانه قهوه خود دریافت نمی کنید.

نکته : هنگام استفاده از دستگاه های قهوه ساز (فرنچ پرس) ، می خواهید نوع  آسیابی را انتخاب کنید که درشت تر از چیزی باشد که برای دستگاه قهوه ساز قطره ای اتوماتیک استفاده می کنید.

تهیه قهوه از دستگاه قهوه ساز (فرنچ پرس) نیاز به آسیاب درشت  دارد. خرد کردن قهوه بیش از حد درشت باعث ضعیف شدن قهوه خواهد شد. آسیاب خیلی ریز باعث می شود قهوه تیره و مزه تلخ شود. تنها بهترین روش برای بهتر کردن قهوه در خانه ، خرد کردن دانه درست قبل از دم کردن است. شما باید قهوه خود را آسیاب کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام عطر و طعمی را که می پردازید دریافت می کنید. راهی که می توانید قهوه خود را خرد کنید (و وقتی آسیاب می کنید) اولین قدم برای تأثیرگذاری در چگونگی طعم دم کردن نهایی است. باور کنید یا نه ، شما می توانید بالاترین کیفیت قهوه ، رست بی نقص ، آب خالص ، فیلترهای پریمیوم و یک قهوه ساز عالی را تهیه کرده و هنوز هم آن را با یک آسیاب نادرست خراب کنید.

انتخاب اندازه صحیح :

آسیاب کردن ظرافت ایده آل (یا درشت بودن) قهوه محلول شما عمدتاً بستگی به این دارد که از چه نوع روش دم کردن استفاده می کنید.

تغییرات کوچک در اندازه آسیاب می تواند به طرز چشمگیری بر طعم دم نهایی شما تأثیر بگذارد

برای مشاهده مقاله دستگاه قهوه ساز خوب و مشخصاتش کلیک کنید

منبع : https://www.thekitchn.com/how-to-make-perfectly-robust-french-press-coffee-cooking-lessons-from-the-kitchn-113601

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *