فهرست مطالب
منوی رستوران می تواند تجربه غذا خوردن مجدد را تقویت کند ، به مشتریان کمک می کند تا انتخاب های رضایت بخشی داشته باشند و اشتها را تحریک کنند. با این حال ، منو چیزی فراتر از لیستی از غذاهای موجود در یک رستوران است. این یک ابزار تبلیغاتی است که می تواند هویت رستوران و سود را به شما اعلام کند البته اگر به خوبی طراحی شده باشد از وسوسه ارائه تعداد زیادی از غذا ها پرهیز کنید در نظر بگیرید که آشپزخانه رستوران شما قادر به تولید چیست. آیا ایستگاه های کافی برای ارائه غذاهای کبابی ، سالادها ، سوپ ها و …در آن وجود دارد؟
خواندن منوی شما باید آسان باشد
نوشته ای که سخت خوانده می شود و متن زیاد می تواند برای مراجعین مشکل ایجاد کند. طراحی منو خود را ساده نگه دارید و از استفاده بیش از حد اصطلاحات آشپزی خودداری کنید. تایپوگرافی عنصری است که به شما در فروش اقلام کمک می کند. به یاد داشته باشید که از حروف درشت و مورب به صورت استراتژیک استفاده کنید. این تکنیک های تایپوگرافی ابتدا افراد را به سمت موارد خاص موجود در منو می کشاند. مواردی را که رستوران شما به آنها معروف است یا برای خط اصلی شما مناسب هستند برجسته کنید.
منوی رستوران شما باید همه کاره باشد
اکنون شما باید موجودی خود را مدیریت کنید. هیچ موردی از فهرست شما نباید تنها باشد. برای مثال اگر یک غذای دریایی مانند میگو ارائه می دهید ، باید مطمئن شوید که میگو را در ظروف و یا در کنار غذاهای دیگر نیز می توانید جا دهید در غیر این صورت ، میگو خراب می شود و دور ریختن غذا در آشپزخانه رستوران ، به منزله دور ریختن پول است.
منو ی رستوران باید تراز قیمت داشته باشد
یکی از ترفندها برای منو قیمت گذاری است. اکثر دارندگان رستوران نمی خواهند مشتری ها منو را برای کمترین قیمت برای سفارش اسکن کنند. در اینجا پنج روش برای جلوگیری از اسکن قیمت وجود دارد:
- از نمادها در منو استفاده نکنید.
- قیمت ها را به صورت عمودی یا افقی تراز نکنید.
- از قیمت گذاری غیر سنتی استفاده کنید. استفاده از نقاط قیمتی را در نظر بگیرید که شامل یک رقم اعشار به جای تومان است (34.500 به جای 34.500تومان).
- رنگهای ظریف و تایپوگرافی را برای قیمت گذاری انتخاب کنید. به عنوان مثال ، اگر متن منو سیاه است ، یک قیمت خاکستری را در نظر بگیرید تا از اهمیت بصری کمتری برخوردار باشد.
- اقلام موجود در فهرست را از نظر قیمت از بالا به پایین یا پایین به بالا رتبه بندی نکنید. آنها را مخلوط کنید.
اگر به راه اندازی یک کافه یا رستوران فکر میکنید قبل از هر چیزی مقاله هزینه راه اندازی کافه رستوران را بخوانید.
از یک روانشناسی کوچک در منوی رستوران خود استفاده کنید
به خوبی از رنگ ها استفاده کنید. مواردی را که در مطالعات نشان داده شده است انتخاب کنید تا اثرات روانشناختی خود را به خوبی نشان دهند. گفته می شود رنگ زرد توجه بیننده را به خود جلب می کند. برخی از بررسی ها نشان داده اند که رنگ قرمز دریک رستوران فرد را گرسنه می کند. آبی گفته می شود مردم را آرام می کند اما شما می خواهید مهمانان غذای شما بخورند و از آن لذت ببرند و بعد جای خود را به مشتریان بعدی بدهند. شما نمی خواهید که آنها ساعتها آنجا بیکار بنشینند.
از زبان توصیفی استفاده کنید
ممکن است شما نام و توضیحات غذاها را ، قلب یک منو بنامید – این اطلاعاتی است که به افراد در انتخاب سفارشاتشان کمک می کند. به همین دلیل طراحان ، مهندسان و نویسندگان منو سخت تلاش می کنند تا از عباراتی جذاب ، اشتها آور و برانگیزاننده استفاده کنند.
منوی رستوران خود را به بخشهای منطقی تقسیم کنید.
طراحی منوی رستوران به بخشهایی تقسیم می شود با ترتیب دادن موارد به ترتیب و در گروه های منطقی ، با شروع پیش غذا ، جستجوی غذا را برای مشتریان آسان كنید.
از الگوهای اسکن چشم در منوی رستوران خود آگاه باشید
موقعیت مکانی هر ماده غذایی در فهرست می تواند بر میزان فروش آن کالا تأثیر بگذارد. آن را به عنوان سلسله مراتب غذایی در نظر بگیرید. اما مردم اول کجا نگاه می کنند؟ طراحی منوی رستوران الگوهای اسکن چشم سالهاست که رستوران ها منوی خود را با این فرض که چشم مشتری به طور طبیعی به سمت “نقطه شیرین” در گوشه سمت راست بالا جلب می شود ، طراحی می کنند و اقلام سود بالاتر خود را در آنجا قرار می دهند. در حقیقت یک سوم نیمه بالایی منوی شما موقعیت اصلی برای نوشتن هر مطلب است.
نکته دیگر این است که نگاه کردن به پشت منو یکی از اولین کارهایی که بسیاری از افراد هنگام تحویل گرفتن منو انجام می دهند (این می تواند یک مکان اصلی برای محصولات ویژه باشد.) تقریباً می توانید هر یک از بخش ها را به عنوان یک طرح مینی منو به خودی خود از نظر جایگذاری کالا در نظر بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید