فهرست مطالب
راه اندازی یک کافه رستوران و رستوران می تواند یک فکر خوب باشد ، اما برای برپایی کافه رستوران خود و کسب سود باید
یک برنامه کاری تنظیم کنید و به آن پایبند باشید.
برنامه ریزی به شما کمک می کند تا تمرکز خود را بر روی آنچه مهم است و نیست و همچنین آنچه باید برای پیشرفت کار
در اولویت قرار دهید حفظ کنید
رستوران خود را با درک اینکه چه چیزی آن را از رقابت جدا می کند ، علامت گذاری کنید و از طریق تبلیغات و سایر استراتژی
های بازاریابی حرف خود را بزنید.
طرح تجاری برای راه اندازی کافه رستوران
یک طرح تجاری تنظیم کنید که شامل اهداف تجارت و مأموریت یا مفهوم کافه و رستوران باشد.
چندین “کلید موفقیت” مانند حفظ غذا و قهوه با کیفیت بالا ، خدمات مناسب به مشتری و مدیریت عملی را برای ایجاد
وفاداری مشتری شناسایی کنید و همچنین اهداف مالی و معیارهایی را برای خود تعیین کنید.
با یک چشم انداز شروع کنید
فرایند افتتاح یک کافه را با شفاف سازی دید خود شروع کنید. تصمیم بگیرید که چه نوع غذایی را می خواهید تهیه کنید و
برای چه جمعیتی می خواهید غذا را سرو کنید.
به اهداف مالی خود نیز فکر کنید. آیا می خواهید کافه شما راهی برای تأمین معاش باشد یا در نهایت می خواهید
یک زنجیره کافه سودآور راه اندازی کنید؟
هیچ پاسخ درست و غلطی برای این سوالات وجود ندارد ، اما دانستن آنچه می خواهید به شما کمک می کند تا برای
تعیین موقعیت خود برای رسیدن به اهداف خود ، یک اقدام عملی ترسیم کنید.
جهت مشاهده مقاله راهکارهایی برای موفقیت کافه رستوران اینجا کلیک کنید.
یافتن مکان
برخی از افراد به اندازه کافی در بازاریابی باهوش هستند که هر کجا که بخواهند یک کافه را باز کنند ، طرفداران خود را جذب
می کنند.
اگر از توانایی خوبی برای برقراری ارتباط با محله خود و بیرون آوردن نام و نشان رستوران خود در آن محله برخوردارید ، می
توانید حتی در مکان خارج از راه نیز کافه رستوران خود را قرار دهید.
اگر مهارت خاصی در ساختن نام تجاری ندارید ، به دنبال مکانی باشید که احتمالاً هر رستوران یا کافه ای موفق خواهد شد
، مانند منطقه ای که مغازه های خرده فروشی فراوانی در کنار خود دارد.
تحقیقات در مورد بازار فروش
یک قدم حیاتی در راه اندازی هر شغلی شناخت بازار خود است. این شامل تحقیقات زیادی است و شما باید صادقانه از خود
بپرسید که آیا کافه شما موفق خواهد شد.
بازار خود را بشناسید و مطمئن شوید ایده کافه شما در بازار متناسب است. به عنوان مثال ، اگر هدف شما این است که
کافه خود را در جایی قرار دهید که مسافر بتواند یک قهوه و ساندویچ را در حین سفر بگیرد ، پس بعید است که این امر
در یک منطقه حومه ای پر از خانواده موفق شود.
به همین ترتیب ، شما باید سطح رقابت در منطقه را نیز در نظر بگیرید. اگر در آن منطقه در حال حاضر کافه های بی شماری
وجود دارد ، و بازار دیگری ندارد ، ممکن است مجبور شوید که کافه رستوران خود را در مکانی دیگری راه اندازی کنید.
با وجود این ، شما نباید از رقابت ترس داشته باشید ، زیرا بسیاری از مشاغل می توانند یکدیگر را تغذیه کنند. در عوض ، با
ارائه کاری که هیچ تجارت دیگری در آن منطقه انجام نمی دهد ، اطمینان حاصل کنید که کاری انجام می دهید که باعث
برجسته شدن تجارت شما شود.
به عنوان مثال می توانید منوی قهوه خود را منحصر به فرد کنید یا پیشنهادات ویژه خاصی داشته باشید.
خرید تجهیزات
خرید تجهیزات از طریق نمایندگی های جدید و دست دوم فروشی ها و وب سایت ها.
اگر بودجه کافی دارید ، تجهیزات جدید نیاز شما را تأمین می کنند زیرا همراه با ضمانت هستند و از قبل خرابی ندارند.
تجهیزات استفاده شده می توانند بطور قابل توجهی ارزان تر باشند ، اما عنصر عدم اطمینان را به آن اضافه می کنند.
برای کالاهایی که ضروری نیستند ، مانند یخچال و فریزر ، در صورتی که قادر بودید، نو خریداری کنید.
بودجه بندی
بودجه بخشی اساسی در برنامه تجاری شما و مدیریت مناسب امور مالی شماست. این به شما کمک می کند تا از میزان
درآمد خود و میزان خرج کردن خود پیگیری کنید و به شما امکان می دهد متناسب با آن تنظیماتی را انجام دهید.
همیشه هزینه های خود را بیش از حد ارزیابی کنید تا در مواقعی که چیزی بیش از آنچه برنامه ریزی کرده اید گیر نیفتید.
هزینه های خاصی وجود دارد که هرگز نمی توانید پیش بینی کنید ،مقداری پول را به یک طرف بگذارید تا وقتی ناخواسته
مشکلی پیش آمد ، پولی برای رفع آن داشته باشید. مانند خرابی ماشین ظرفشویی
پول خود را ماه به ماه برنامه ریزی کنید. بعید است که کسب و کار شما هر ماه درآمد یکسانی داشته باشد.
به یاد داشته باشید که هزینه های راه اندازی خود را درج کنید. به دلایلی مانند نیاز به خرید تجهیزات ، سال اول شغل شما
گران تر از بقیه خواهد بود. فراموش نکنید که این موارد را در بودجه خود جای دهید.
لیست قیمت گذاری خود را برنامه ریزی کنید. با پیشنهادات مشتریان جدید را مجذوب خود کنید و به تدریج قیمت های خود
را افزایش دهید ، اگرچه باید هنگام انجام این کار مراقب باشید
با یک مشاور مالی مشورت کنید. اگر در زمینه بودجه بندی به کمک نیاز دارید ، یا می خواهید یک برنامه مالی دقیق تر ایجاد
کنید ، مشاوره با یک مشاور مالی می تواند سرمایه خوبی باشد.
منو کافه رستوران
یک منوی هدف بازار ایجاد کنید.
منوی شما باید بیانگر دیدگاه و موضوع کافه شما باشد. همه چیز باید مورد توجه قرار گیرد ، از گزینه های غذایی ، طراحی ،
رنگ و فونت گرفته تا توصیفات جذاب ، تصاویر و قیمت ها.
یکی از رایج ترین اشتباهاتی که دارندگان کافه مرتکب می شوند تلاش برای جلب رضایت همه است. شما باید این را
بدانید مشتری های زیادی با ذائقه های مختلفی وجود دارد و شما نمی توانید پاسخگوی همه ی آن ها باشید و هر
موردی را در منوی کافه ی خود قرار دهید.
کارمندان مناسب را استخدام کنید
استخدام پرسنل مناسب بخشی اساسی در راه اندازی کافه است آنها به معنای واقعی کلمه چهره کافه شما هستند.
عجله نکنید – وقت خود را برای یافتن افراد خوب و نزدیک به کافه خود اختصاص دهید.
استخدام می تواند یک پروسه دلهره آور و طاقت فرسا به نظر برسد. گزینه های مختلفی برای مصاحبه در دسترس است و
مصاحبه رسمی همیشه بهترین روش نیست.
دعوت از متقاضیان برای گپ و گفتگو در مورد نقش و مسئولیت ها را در نظر بگیرید ، یا مصاحبه گروهی انجام دهید تا افراد را
بشناسید.
کافه خود را به بازار عرضه کنید
یک گام مهم در راه اندازی یک کسب و کار تصمیم گیری در مورد چگونگی بازاریابی است و تبلیغات آنلاین یک روش عالی
برای بازاریابی است
برای نمایش کافه خود ، به فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام بپیوندید. فیس بوک به مردم این فرصت را می دهد تا درباره
کسب و کار شما نظرات خود را بگذارند و بیشترین استفاده از حساب رسانه های اجتماعی است.
برای جلب توجه از طریق هشتگ ها از توییتر استفاده کنید و از اینستاگرام برای ارسال تصاویر غذاها و نوشیدنی های
خوشمزه خود استفاده کنید.
رسانه های اجتماعی همچنین راهی عالی برای آگاهی از آخرین اخبار و نحوه فعالیت مشاغل مشابه هستند.
افتتاح کافه رستوران
افتتاح کافه یک دستاورد باورنکردنی است و آغاز یک ماجراجویی هیجان انگیز جدید است. پس از ماهها (یا سالها) برنامه
ریزی ، آماده سازی و استخدام بهترین پرسنل ممکن ، “افتتاحیه بزرگ” شما فرصتی برای نشان دادن سخت کوشی شما
است.
همچنین این یک فرصت عالی برای شروع روابط طولانی مدت با مشتریان خود است. برای برگزاری یک افتتاحیه بزرگ و
موفق ، برنامه ریزی را زودهنگام شروع کنید.
اما قبل از آن اطمینان حاصل کنید که برای این رویداد کارکنان کافی دارید و سایر رویدادهای محلی را که ممکن است با
رویداد شما درگیر شود بررسی کرده اید
دیدگاهتان را بنویسید