قهوه سبز چیست؟ طرز تهیه قهوه سبز

قهوه سبز چیست :

قهوه سبز

قهوه سبز ، دانه های قهوه خام و برشته نشده هستند آنها حاوی مقادیر زیادی از گروه آنتی اکسیدان های معروف به نام اسیدهای کلروژنیک هستند ، که دارای فواید بی شماری می باشند. قهوه سبز خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. قهوه سبز غلظت بسیار بالاتری از  اسید کلروژنیک دارد فرآیند برشته کردن بیشتر اسید کلروژنیک دانه های قهوه را از بین می برد .

برای مشاهده مقاله فواید قهوه سبز در چربی سوزی کلیک کنید

مواد لازم برای تهیه :

_ دانه قهوه سبز: 10 گرم (نوع عربیکا و ارگانیک)
_ آب گرم : 150 میلی لیتر
_ شکر، عسل یا هل: در صورت تمایل

طرز تهیه قهوه سبز :

تهیه قهوه از دانه های سبز زمان بر است بنابراین ممکن است این قهوه را بصورت دسته های بزرگ تهیه کنید.

طرز تهیه قهوه سبز

_ یک فنجان دانه قهوه سبز را در یک قابلمه بریزید.

_ سه فنجان آب روی دانه های قهوه در قابلمه بریزید.

_ بگذارید دانه ها یک شب در مقدار اندازه گیری شده آب خیس بخورند (از آنجا که این روش تهیه کاملاً زمان بر است ، توصیه می کنیم چندین وعده را همزمان تهیه کنید)

طرز تهیه قهوه سبز

روز بعد آب را با دانه هم بزنید ، آن را روی اجاق بگذارید تا جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه با حرارت ملایم دم بکشد. گاهی اوقات هم بزنید. (برای هم زدن دانه های قهوه از حرکات آرام استفاده کنید تا پوست نازک آنها از رویشان جدا نشود.)

طرز تهیه قهوه سبز

در مرحله بعد آن را از روی حرارت برداشته و بگذارید حدود 1 ساعت خنک شود ، سپس از طریق صافی دانه ها را خارج کنید. نوشیدنی قهوه ای که دریافت کرده اید ممکن است بسیار قوی باشد. بنابراین ابتدا آن را امتحان کنید و در صورت نیاز آن را با آب رقیق کنید.

نوشیدنی شما اکنون آماده است! ممکن است بخواهید به آن شکر ، عسل یا هل و مواد افزودنی مختلف اضافه کنید تا طعم بیشتری به این نوشیدنی ببخشید. (بقیه را می توان در یک ظرف شیشه ای در یخچال نگهداری کرد و باید ظرف 2 تا 3 روز مصرف شود)

طرز تهیه قهوه سبز با استفاده از دانه های آسیاب شده :

طرز تهیه قهوه سبز

_ دانه ها را آسیاب کنید تا بسته به نوع دلخواه ، پودر ریز یا درشتی بدست آورید.

_ (دانه های قهوه سبز دانه های برشته نشده است و آسیاب شدن آنها بسیار سخت است)

طرز تهیه قهوه سبز

_ دانه های آسیاب شده را در یک فنجان بریزید و روی آن آب داغ بریزید (تقریباً 90 درجه سانتی گراد).

_ بگذارید حدود 10 دقیقه بماند و سپس عصاره را از طریق صافی فیلتر کنید.

_ نوشیدنی آماده نوشیدن است! ممکن است در صورت تمایل به آن مقداری شکر، عسل یا هل اضافه کنید.

بهترین زمان مصرف قهوه سبز برای لاغر شدن :

بهترین زمان نوشیدن قهوه سبز برای لاغری، قبل از غذا است که به عمل هضم غذا و کاهش وزن کمک می کند. مصرف قبل از وعده غذایی برای دیابتی ها نیز مفید است زیرا قهوه سبز مهارکننده انتشار گلوکز در خون است و گلوکز بعد از مصرف غذا در بدن آزاد می شود، برای کنترل آزادسازی گلوکز و کربوهیدرات به داخل خون به ویژه در افراد دیابتی توصیه می شود قبل از صبحانه، ناهار و شام قهوه میل کنید.

فواید قهوه سبز :

قهوه سبز

متابولیسم را تقویت می کند :

وجود اسید کلروژنیک در قهوه سبز برای تقویت متابولیسم شناخته شده است و به افزایش میزان متابولیک (BMR) در بدن کمک می کند ، که بیشتر باعث آزاد شدن گلوکز از کبد به جریان خون می شود. برای تأمین نیاز به گلوکز ، بدن شروع به سوزاندن چربی اضافی ذخیره شده در سلولهای چربی می کند و در نهایت منجر به کاهش وزن می شود.

 اشتهای خود را محدود کنید :

 قهوه سبز

اگر کسی هستید که دائماً دچار گرسنگی ناگهانی می شود و در نهایت کالری غیرضروری مصرف می کنید ، مقداری قهوه سبز میل کنید. باز هم ، اسید کلروژنیک به عنوان یک مهار کننده اشتهای طبیعی عمل می کند و به کنترل اشتها کمک می کند و مانع از پرخوری می شود.

سطح کلسترول بد را کاهش می دهد :

سطح کلسترول به طور قابل توجهی با دانه های قهوه سبز قابل بررسی است. لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) ، که به عنوان “کلسترول بد” شناخته می شود ، عامل اصلی است که ما را در برابر اختلالات کشنده قلبی عروقی از جمله ایست قلبی آسیب پذیر می کند. مطالعات نشان داده است که با مصرف منظم عصاره قهوه سبز می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

 گردش خون را بهبود می بخشد :

خون چندین عملکرد حیاتی را در بدن انجام می دهد از جمله انتقال اکسیژن به سلول ها و همزمان گازها و سموم را از سلول ها خارج می کند. هرگونه انسداد یا جریان خون کند ممکن است باعث کم تحرکی و خستگی و بی حالی شود که می تواند بر متابولیسم تأثیر بگذارد و به نوبه خود روند چربی سوزی را کند کند. یک فنجان قهوه سبز می تواند انرژی خوبی برای سوزاندن سریعتر چربی ها و کالری ها در بدن باشد.

 چربی می سوزاند :

دانه های قهوه سبز به افزایش قابلیت چربی سوزی بدن کمک می کنند. باعث ترشح آنزیم های چربی سوزی در بدن می شود علاوه بر این ، به عنوان یک سم زدایی کننده عالی برای کبد عمل می کند کبد را تمیز می کند و کلسترول بد و چربی های غیر ضروری را که در نهایت متابولیسم بدن را فرا می گیرد از بین می برد.

موادی را که به مو آسیب می رساند از بین می برد :

محتوای آنتی اکسیدان دانه های قهوه سبز برای موها مفید است. کمک می کند تا در برابر هرگونه ماده سمی و مخرب ، موها همچنان قوی ، سالم و زیبا باقی بمانند.

جذب قندها را کاهش می دهد :

قهوه سبز

مصرف قهوه سبز باعث کاهش جذب قند در روده کوچک می شود ، به این معنی که قند کمتری برای ذخیره چربی موجود است و کالری بیشتری می سوزاند و به شما کمک می کند تا وزن اضافی را از دست دهید. این نوشیدنی سطح قند خون را کاهش می دهد و می تواند منجر به کنترل دیابت نوع 2 شود . مطالعات نشان داده است که اسید کلروژنیک باعث می شود که بدن کربوهیدرات کمتری از مواد غذایی جذب کند ، که می تواند از افزایش قند خون و افزایش وزن جلوگیری کند همچنین کورتیزول را کاهش می دهد.

می تواند پوست را بهبود بخشد :

قهوه سبز دارای مقادیر زیادی مواد فرار است که می تواند پوست سالم را حفظ کرده و از بروز چین و چروک ها بکاهد. مطالعات نشان می دهد که اسید کلروژنیک باعث افزایش هیدراتاسیون پوست و رفع خشکی می شود. اسید کلروژنیک عملکرد سد پوست را بهبود می بخشد که باعث کاهش میزان تبخیر آب از سطح پوست می شود. با کمک به پوست شما در نگه داشتن آب بیشتر ، می تواند موارد خفیف خشکی پوست را از بین ببرد و رنگ سالم و درخشان تری به پوست شما بدهد .

عوارض و مضرات قهوه سبز :

عوارض این قهوه نیز همانند قهوه معمولی می باشد زیرا هر دو حاوی کافئین هستند و عوارض جانبی رایج کافئین عبارتند از :

_ ناراحتی معده

_ افزایش ضربان قلب

تکرر ادرار

_ مشکل خواب

_ خارشک

_ استرس و اضطراب

منبع : https://food.ndtv.com/food-drinks/can-a-cup-of-green-coffee-help-you-lose-weight-you-ll-be-surprised-1708635

https://www.sorichorganics.com/blogs/why-you-should-eat-healthy-seeds/how-to-make-green-coffee-from-unroasted-coffee-beans

https://rohebohnen.de/en/green-coffee/green-coffee-health/green-coffee-recipe/

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *