بهترین زمان مصرف قهوه

زمان مناسب مصرف قهوه :

زمان مناسب مصرف قهوه بهترین زمان مصرف قهوه زمانی است که میزان کورتیزول در کمترین مقدار خود باشد. در غیر این زمان بدن نسبت به کافئین مقاومت نشان می دهد. قهوه به قدری نوشیدنی محبوبی است که سطح مصرف آن در برخی کشورها بعد از آب دوم است. کافئین موجود در قهوه علاوه بر اینکه به شما کمک می کند احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید ، باعث بهبود خلق و خو ، عملکرد مغز و عملکرد ورزشی می شود. همچنین ممکن است باعث کاهش وزن و محافظت در برابر بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 ، آلزایمر و بیماری های قلبی شود.

کورتیزول :

بخشی از مغز به نام هسته سوپراکیاسماتیک (SCN) وجود دارد که کورتیزول (معروف به هورمون استرس) را کنترل می کند ، که در صورت وجود احساس هوشیاری می کند و همچنین در صورت عدم وجود باعث خواب آلودگی می شود درست مثل کافئین. کورتیزول هورمونی است که می تواند هوشیاری و تمرکز را افزایش دهد. همچنین متابولیسم ، پاسخ سیستم ایمنی بدن و فشار خون را تنظیم می کند اگر قهوه می نوشید وقتی سطح کورتیزول پایین است ، سطح روحیه و انرژی را هموار می کند.

بهترین زمان مصرف قهوه :

زمان مناسب مصرف قهوه

هنگام بیدار شدن از خواب ، بدن معمولاً سرشار از کورتیزول است (هورمون استرس که باعث می شود هوشیار باشید). از آنجا که سطح کورتیزول در اوج است ، نوشیدن زود هنگام قهوه می تواند اثرات حیاتی کافئین را کاهش دهد. در عوض برخی از متخصصان توصیه می کنند قهوه خود را در اواسط صبح یا اوایل بعد از ظهر بنوشید. دریافت کافئین در حدود سه تا چهار ساعت پس از بیدار شدن از خواب نیز تاثیرگذار است. دلیلش این است که در آن نقطه در روز، بدن شما کم کورتیزول است.

تصور می شود که انتظار تا اواسط صبح ( هنگامی که سطح کورتیزول پایین است ) بهتر است زیرا کافئین این هورمون خوب را افزایش می دهد. زمان مناسب مصرف قهوه دارای کافئین برای یک فرد معمولی (یعنی کسی که نه خیلی زود از خواب بیدار می‌شود نه دیر می‌خوابد) بین ساعت 9:30 تا 11:30 صبح است. بین 12 ظهر تا 1 بعدازظهر و 5:30 تا 6:30 غروب نیز دیگر ساعاتی از شبانه‌ روز میزان کورتیزول بدن زیاد می‌ شود. بنابراین بهتر است در این ساعات نیز از نوشیدن نه تنها قهوه بلکه هر نوشیدنی کافئین‌ دار دیگری جدا خودداری کنید.

مصرف قهوه ناشتا باعث مشکلات گوارشی می شود؟

بهتر است قهوه را با شکم خالی مصرف نکنید. زیرا خاصیت اسیدی آن باعث تحریک شدن ترشحات معده خواهد شد.  مصرف قهوه هنگام ناشتایی در طولانی مدت باعث ورم، سوزش و حتی زخم معده می‌ شود. قهوه تولید اسید معده را افزایش می دهد بنابراین ، نوشیدن آن با معده خالی خصوصا برای افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند مشکلاتی ایجاد می کند.

آیا سطح هورمون استرس را افزایش می دهد؟

قهوه ممکن است باعث افزایش موقتی هورمون استرس کورتیزول شود. با این وجود ، صرف نظر از اینکه آن را با معده خالی یا همراه غذا می نوشید ، بعید است منجر به مشکلات سلامتی شود

خوردن قهوه بعد از غذا ؟

از بهترین زمان‌های نوشیدن قهوه بعد از غذاست زیرا در این صورت برای سیستم گوارش بدن مفید می‌ باشد.

بهترین زمان مصرف قهوه در بدنسازی :

زمان مناسب نوشیدن قهوه

قهوه می تواند عملکرد ورزشی را تقویت کند!

قهوه به دلیل توانایی در تقویت بیداری و افزایش هوشیاری شناخته شده است. اما این نوشیدنی به دلیل داشتن کافئین همچنین یک تقویت کننده عملکرد ورزشی است. به علاوه ، قهوه می تواند جایگزین بسیار ارزان تری برای مکمل های حاوی کافئین مانند پودرهای قبل از تمرین باشد. مطالعات نشان داده است که کافئین می تواند خستگی ورزش را به تأخیر بیندازد و قدرت و قدرت عضلات را بهبود بخشد. اگر به دنبال بهینه سازی تأثیرات مفید قهوه بر عملکرد ورزشی هستید ، بهتر است نوشیدنی را 30-60 دقیقه قبل از تمرین یا یک رویداد ورزشی مصرف کنید. این زمانی است که سطح کافئین برای اوج گرفتن در بدن شما طول می کشد.

مصرف قهوه قبل یا بعد از ورزش ؟

تحقیقات نشان می‌ دهند نوشیدن قهوه قبل از ورزش کردن، توانایی لازم برای انجام ورزش‌ های طولانی‌ تر و سخت‌ تر را فراهم می‌ کند ولی نوشیدن قهوه پس از ورزش نیز دارای فوایدی می باشد که باعث می شود اسپاسم عضلانی ناشی از ورزش کردن کاهش پیدا کند و کم‌تر احساس درد خواهید کرد.

بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی :

قبل از تمرین قهوه میل کنید. قهوه ترموژنز را تحریک می کند ، این راهی است که بدن از هضم غذا گرما و انرژی ایجاد می کند. این امر می تواند منجر به از دست دادن برخی کالری های اضافی شود. با نوشیدن قهوه قبل ار تمرین ، به بدن کمک می کنید تا کالری و چربی بیشتری بسوزاند.

عوارض جانبی قهوه :

نوشیدن بیش از حد قهوه ممکن است باعث اضطراب ، بی قراری ، میگرن و خواب ناخوشایند شود. با این حال ، هیچ مدرکی نشان نمی دهد که نوشیدن آن با معده خالی بر تعداد یا قدرت این عوارض تأثیر دارد در عین حال ، اگر هنگام نوشیدن قهوه با معده خالی دچار مشکلات گوارشی می شوید. سعی کنید آن را همراه غذا بخورید. اگر متوجه پیشرفتی شدید ، ممکن است بهترین کار این باشد که روال کار خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

مشکلات اضطراب و خواب :

زمان مناسب مصرف قهوه

کافئین موجود در قهوه می تواند باعث افزایش انرژی و عملکرد ورزشی شود. اما همچنین می تواند در برخی افراد مشکلات خواب و اضطراب ایجاد کند. اثرات تحریک کننده کافئین از قهوه 3-5 ساعت طول می کشد. بسته به تفاوت های فردی ، حدود نیمی از کل کافئین مصرفی بعد از 5 ساعت در بدن شما باقی می ماند. مصرف قهوه خیلی نزدیک به زمان خواب ، می تواند باعث مشکلات خواب شود. برای جلوگیری از تأثیرات منفی کافئین در خواب ، توصیه می شود حداقل 6 ساعت قبل از خواب از مصرف کافئین خودداری کنید.

منبع : https://www.ecowatch.com/us-drinking-water-regulation-2647868651.html

https://www.healthline.com/nutrition/coffee-on-empty-stomach#bottom-line

https://www.thehealthy.com/food/best-time-to-drink-coffee/

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *