طرز تهیه لاته در خانه

طرز تهیه لاته در خانه : 

لاته به معنی “شیر قهوه” است. مانند کاپوچینو ، نوشیدنی بسیار جهانی است بافت کف روی یک لاته بسیار مهم است و همان چیزی است که به این قهوه شکل ظاهری میبخشد. لاته اصطلاحی است برای انواع نوشیدنی که با فوم شیر (تحت فشار بخار) به کار می رود. در واقع هر گاه یک نوشیدنی مستقل را با مقدار شیر ترکیب کنید در واقع به آن نوشیدنی ترکیب شده با شیر لاته می گویند. اولین و ساده ترین نوع لاته ترکیب اسپرسو با فوم شیر (تحت فشار بخار) داده شده است که به آن اختصارا لاته می گویند.

لاته یا کافه لاته چه طعمی دارد :

با مشخص تر بودن لایه ها ، طعم قهوه قوی است. لایه های اسپرسو و شیر حرارت داده شده با هم کاملا مخلوط می شوند و با یک لایه سبک فوم در بالا (Latte Art) یا هنر لاته قرار می گیرد. این نوشیدنی خامه ای تر و طعم قهوه لطیف تر است.

در ادامه با طرز تهیه (Latte) با ما همراه باشید.

کافه لاته

روش تهیه لاته در منزل :

موارد و تجهیزات لازم :

1. یک شات اسپرسو

2. دو لیوان شیر

3. کتری

4. قابلمه کوچک

5. ظرف شیشه ای

با تهیه شیر شروع کنید. در یک قابلمه کوچک ، شیر را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. بگذارید تا بجوش بیاید تا وقتی حباب ها را در لبه های تابه شکل گرفت شعله را خاموش کنید و آن را کنار بگذارید. شیر جوشیده را با دستگاه برقی یا همزن های دستی حسابی هم بزنید با شروع به غلیظ شدن شیر سرعت را افزایش دهید. همزدن مخلوط را تا زمانی که حجم مورد نظر را بدست آورید ادامه دهید. اگر همزن برقی ندارید ، می توانید از روش شیشه / مایکروویو استفاده کنید. شیر را درون یک شیشه بریزید ، حدود نصف آن را با شیر پر کنید و درب آن را ببندید. به مدت 30-60 ثانیه کاملا تکان دهید تا حجم آن دو برابر شود. در مایکروویو برای حدود 30 ثانیه ، کف به بالا می رسد. قهوه را با بودادگی تیره عصاره گیری کنید.

بنر کمپین قهوه

نکته : چون قهوه های رست تیره بادی سنگین تری دارند و تلخ مزه تر هستند در (Latte) و کاپوچینو طعم قهوه بیشتر مشخص می شود لذا قهوه رست تیره مناسب تر است.

خرید قهوه اسپرسو 

 

_ قهوه را که دم کشیده است ، درون یک فنجان بریزید و شیر حرارت دیده را که درست کرده اید اضافه کنید.

_ میزان استاندارد قهوه یک سوم 1/3 و میزان شیر استفاده شده دو سوم 2/3 فنجان است.

_ با استفاده از قاشق کف شیر به دست آمده را اضافه کنید و با پودر کاکائو لاته را تزیین کنید.

_ اگر می خواهید از شربت طعم دار استفاده کنید ، قبل از افزودن به لاته ، باید آن را در مایکروویو گرم کنید. این خصوصاً در مورد یخچال فریزر صادق است.

نوش جان .

تفاوت کاپوچینو با لاته :

تفاوت اصلی بین کاپوچینو در مقابل (Latte) ، شیر و کف شیر موجود در نوشیدنی است. به طور سنتی یک کاپوچینو نسبت به (Latte) کف بیشتری دارد و شیر کمتری نیز دارد. کاپوچینو نسبت به لاته کف شیر (فم شیر) بیشتری دارد. اگر از طرفداران شکلات و کف اضافی هستید ، کاپوچینو نوشیدنی مورد نظر شماست. اما اگر از قهوه خود با فوم کمتری و بدون شکلات لذت می برید (Latte) گزینه مناسبی است.

مقاله مرتبط : طرز تهیه کاپوچینو در خانه

 

طرز تهیه آیس لاته در خانه :

روش تهیه :

_ یک لیوان بلند را با یخ پر کنید و یک شات اسپرسو دم آوری شده را روی آن بریزید.

_ شیر و شیرین کننده اختیاری را درون یک ظرف شیشه ای بریزید.

آیس لاته

_ درب شیشه را محکم ببندید و تکان دهید ، تکان دهید ، تکان دهید.

آیس لاته

_ شیر و کف را با یخ و اسپرسو درون لیوان بریزید.

_ آیس لاته آماده است میل کنید.

منبع:

www.homegrounds.co

www.diffen.com

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *