خوردن (جویدن) دانه قهوه مفید است؟

خوردن (جویدن) دانه قهوه :

جویدن دانه قهوه

خوردن دانه های قهوه برای افراد همان تأثیرات و فواید نوشیدن یک فنجان قهوه را دارا می باشد. دانه های قهوه در اصل نوع  غلیظ تری از قهوه هستند زیرا آبی برای رقیق کردن آنها وجود ندارد. آنها تقریباً همان طیف مواد موجود در فنجان قهوه از جمله مواد مغذی ، کافئین را شامل می شوند. دانه قهوه ، دانه های میوه قهوه هستند که اغلب به نام گیلاس قهوه شناخته می شوند. این دانه ها را معمولاً خشک کرده ، برشته می شوند و برای تهیه قهوه دم می کشند. نوشیدن قهوه به فواید بی شماری برای سلامتی مرتبط است ( مانند کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری کبد ) .

ممکن است تعجب کنید که آیا خوردن دانه های قهوه نیز همین تأثیر را دارد؟

جویدن دانه قهوه

با خوردن دانه قهوه می توان مانند نوشیدن یک فنجان قهوه از همه فواید قهوه استفاده کرد. تفاوت اصلی این است که خوردن دانه ممکن است منجر به جذب سریعتر کافئین شود. دانه های قهوه مملو از آنتی اکسیدان و کافئین هستند که می توانند انرژی را افزایش دهند و خطر ابتلا به بیماری های خاص و برخی از سرطان ها ، اختلالات مغزی و بسیاری از بیماری های مرتبط راکاهش دهند. به طور متوسط ​​، 8 دانه قهوه حاوی مقداری کافئین معادل یک اسپرسو هست همان طور که گفته شد بدن با سرعت بیشتری کافئین را جذب می کند ، بنابراین مراقب باشید. دانه های قهوه را می توان خورد اما نباید بیش از حد مصرف شود. در صورت مصرف به اندازه ​​، دانه قهوه می تواند روشی ایمن و سالم برای دریافت دوز کافئین روزانه باشد.

چه اندازه دانه قهوه می توانید بخورید :

جویدن دانه قهوه

بستگی زیادی به تحمل کافئین دارد و میزان تحمل به کافئین متفاوت است، دوزهای منفرد 200 میلی گرم و مصرف حداکثر 400 میلی گرم در روز (حدود 4 فنجان قهوه فیلتر شده ) برای بزرگسالان کاملا بی خطر محسوب می شود. مقدار کافئین در دانه های قهوه بر اساس اندازه و مدت زمان برشته شدن تغییر می کند. همچنین ، دانه های قهوه روبوستا تقریباً دو برابر دانه های عربیکا کافئین دارند. به طور متوسط ​​، دانه های قهوه روکش شده با شکلات هر کدام حدود 12 میلی گرم کافئین دارند. این بدان معناست که شما می توانید روزانه حداکثر 33 دانه قهوه روکش شکلاتی را برای استفاده از محتوای کافئین بخورید ،به شرط آنکه از سایر منابع کافئین خودداری کنید. هر چیزی بیشتر از این ممکن است بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد.

 برای مشاهده مقاله انواع دانه های قهوه کلیک کنید

 دانه های قهوه چه طعمی دارند ؟

جویدن دانه قهوه

طعم فنجان قهوه شما بسته به نوع دانه ای که انتخاب می کنید متفاوت است. بنابراین ، اگر می خواهید دانه قهوه بخورید ، طعم کلی آن بسته به نوع دانه متفاوت خواهد بود. اگر یک دانه قهوه سبز را بخورید، با طعم اسیدی و طعم چوبی یا خاکی روبرو خواهید شد. به طور کلی ، این برای اکثر مردم ناخوشایند خواهد بود.

در مقایسه با این ، اگر دانه های قهوه برشته شوند ، در طعم اسیدی کاهش چشمگیری حاصل می شود اما عطر و طعم آن هنوز نسبتاً شدید خواهد بود. سطح یا شدت برشته شدن نیز بدیهی است که طعم  دانه های قهوه را تحت تأثیر قرار می دهد. امروزه متداول ترین روش خوردن دانه های قهوه ،دانه هایی با روکش شکلات است. طعم و مزه این دانه ها به طور قابل توجهی از یک فنجان دم کرده قهوه قوی تر است با این حال ، شکلات با جبران تلخی ، طعم کلی را دلپذیر می کند.

تفاوت تغذیه ای بین فنجان قهوه با خوردن دانه قهوه :

جویدن دانه قهوه

اگر نوشیدن یک فنجان قهوه را با خوردن دانه ها مقایسه کنید ، تفاوت های غذایی کاملاً مشخص وجود دارد. خوردن دانه های قهوه باعث می شود اثرات کافئین سریعتر روی بدن تأثیر بگذارد . دلیل اصلی آن این است که از طریق مخاط دهان جذب می شود. علاوه بر این ، برخی مطالعات نشان داده اند که دانه های قهوه حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان مانند اسید کلروژنیک هستند. این آنتی اکسیدان ها می توانند التهاب را کاهش داده و خطر ابتلا به دیابت را در فرد کم کنند.

 فواید خوردن دانه قهوه :

خوردن دانه قهوه

دانه های قهوه سر شار از آنتی اکسیدان و کافئین هستند که به طور کلی باعث افزایش انرژی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های خاص می شوند.

دانه های قهوه دارای فیبر هستند :

دانه های قهوه حاوی فیبر بالایی هستند. مقدار فیبر می تواند حدود 3 گرم یا 10 درصد از مصرف روزانه شما را تأمین کند. خوردن دانه قهوه مقدار بسیار زیادی فیبر برای بدن تامین می کند.

 کالری کمتری دارند :

یک اونس دانه قهوه اسپرسو بسیار غلیظ فقط سه کالری تأمین می کند. شما می توانید بدون نگرانی از رژیم خود از مزایای شگفت انگیز قهوه بهره مند شوید.

باعث سم زدایی می شود :

افزودن دانه های قهوه در رژیم غذایی ما به پاکسازی مواد سمی که به پوشش روده می چسبند کمک می کند. استفاده مکرر از عصاره قهوه به پاکسازی بدن از مواد مضر کمک می کند.

فشار خون را تنظیم می کند :

خوردن دانه قهوه

دانه های قهوه چربی اضافی را به دام می اندازد افرادی که از فشار خون رنج می برند می توانند به فکر خوردن دانه های قهوه باشند. این یک روش ایده آل برای مقابله با چنین مواردی است.

خوردن دانه قهوه قند خون را متعادل نگه می دارد :

یک دانه قهوه حاوی آنزیم های حیاتی است که سطح تعادل قند را در خون حفظ می کند. آنزیم با کاتالیز فرآیندهای پانکراس ، که هورمونهای انسولین و گلوکاگون را تنظیم می کند ، قند خون را تنظیم می کند و به کاهش قند خون کمک می کند.

جویدن دانه قهوه اشتها را از بین می برد :

به گفته کسانی که از دانه های قهوه استفاده می کنند ، چند روز پس از مصرف ، کاهش چشمگیری در اشتها را تجربه کردند. این مورد خصوصاً برای افرادی که کنترل وزن برایشان دشوار است و بیش از حد مجاز غذا می خورند بسیار خوب است. با دانه های قهوه ، حتی در بین وعده های غذایی احساس سیری خواهید کرد و به خلاص شدن از شر گرسنگی کمک می کند این مزیت برای افرادی که به لاغری علاقه مند هستند عالی است.

با خوردن دانه قهوه کافئین با سرعت بیشتر جذب می شود :

به طور متوسط ​​، یک فنجان قهوه حاوی 8-9 دانه قهوه است. منطقی است که با خوردن دانه ، ما کافئین را سریعتر از مصرف به صورت مایع متابولیزه می کنیم. مطالعات نشان داده که نوشیدن دو فنجان قهوه با  200 میلی گرم کافئین ، برابر با 17 دانه قهوه ،با همان نتیجه است و همچنین تقریباً 60-70 میلی گرم کافئین ، که معادل 1 فنجان اسپرسو یا 5 دانه قهوه است ، باعث بهبود توجه و خلق و خو در طول روز می شود.

بنابراین کافئین چگونه کار می کند؟

کافئین آدنوزین را سرکوب می کند ( آدنوزین ماده ای است  که باعث خواب آلودگی می شود و ما را برای خواب آماده می کند ) کافئین همچنین می تواند قدرت بدنی و کاهش وزن بدن را به دلیل افزایش متابولیسم بهبود بخشد.

منبع عالی آنتی اکسیدان ها :

یکی از رایج ترین و قدرتمندترین آنتی اکسیدان های قهوه اسید کلروژنیک است که می تواند سلامت را بهبود بخشد. با کمک اسید کلروژنیک می توان خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش داد و همچنین با التهاب مقابله کرد. برخی دانشمندان معتقدند این آنتی اکسیدان دارای خواصی است که می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند. مقدار اسید کلروژنیک ممکن است بسته به نوع و روش روست دانه های قهوه متفاوت باشد.

عوارض خوردن دانه قهوه :

 خوردن دانه قهوه

با این حال ، مصرف زیاد می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کند. به عنوان مثال ، اگر از دانه های قهوه پوشیده شده از شکلات استفاده می کنید ، خطر دریافت کالری ، قند و چربی وجود دارد. با این حال ، اگر آنها را به میزان متوسط ​​مصرف کنید ، کافئین موجود در دانه می تواند راهی مطمئن برای تأمین نیازهای شما باشد. دو مسئله مشترکی که قهوه ایجاد می کند می تواند هنگام خوردن دانه های قهوه تشدید شود ، بنابراین آگاهی از آنها بسیار مهم است. در مرحله اول ، نشان داده شده است که کافئین و سایر ترکیبات به نام کاتکول موجود در دانه های قهوه باعث افزایش اسید معده می شود که می تواند منجر به سوزش معده و انواع دیگر ناراحتی معده شود. و در مرحله دوم ، کافئین می تواند منجر به مشکلات خواب شود.

کلسترول بالا :

برخی شواهد نشان می دهد که خوردن به جای نوشیدن قهوه می تواند منجر به افزایش تولید لیپوپروتئین های کم چگال (LDL) ، کلسترول “بد” شود. این به دلیل وجود دو ترکیب cafestol و kahweol است که در دانه های قهوه با مقادیر 10-40 برابر بیشتر از قهوه دم شده وجود دارد.توصیه می شود در صورت بروز مشکل در کلسترول بالا ، از خوردن دانه خودداری کنید.

خطر مشکلات بارداری مانند سقط جنین و تولد زود هنگام :

اگر به کافئین حساس هستید ، با اضطراب دست و پنجه نرم می کنید یا باردار هستید ، بهتر است نوشیدن قهوه یا خوردن دانه های قهوه را محدود یا از آن اجتناب کنید.

بی نظمی در خواب :

خوردن دانه های قهوه حاوی کافئین می تواند منجر به اختلال در خواب چندین ساعت پس از مصرف شود. این اختلالات شامل مشکلات خوابیدن است. میزان اختلال در خواب بستگی به تعداد دانه های قهوه ، تعداد دفعات مصرف قهوه توسط فرد و مدت زمان خوردن دانه ها دارد.

سوزش معده :

برای افرادی که حساسیت به اسید دارند ، خوردن دانه های قهوه می تواند منجر به سوزش معده شود. تعجبی ندارد که نوشیدن قهوه می تواند آن را بدتر کند. در کنار اسیدهای طبیعی ، دانه های قهوه حاوی مواد مختلفی مانند کافئین و کاتچین هستند که به عنوان محرک تولید اسید معده شناخته می شوند. در مقادیر بسیار زیادی در دانه های کامل در مقایسه با نوشیدن قهوه وجود دارد.

منبع : https://caffeinefiend.co/eating-coffee-beans/

https://myfriendscoffee.com/eating-coffee-beans/

https://www.welovecycling.com/wide/2019/03/07/is-it-safe-to-eat-coffee-beans/

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *