آسیاب قهوه برای روش های مختلف دم کردن

آسیاب برای روش های مختلف دم کردن :

آسیاب قهوه به این معنی است که بیشتر دانه در معرض آب قرار گیرد این باعث می شود ترکیبات سریعتر در آب حل شوند و ترکیبات بیشتری نیز استخراج شوند. آسیاب در استخراج طعم از دانه ها بسیار مهم است و باعث می شود نوشیدنی خوشمزه و با کیفیتی تهیه شود. آسیاب کردن به صورت تازه و قبل از دم کردن ، تاثیر بسیار فوق العاده ای بر روی مزه و عطر دارد.

قهوه زمین نسبت به قهوه دانه سطح بسیار بیشتری دارد و به آب (عامل استخراج) اجازه می دهد تا هنگام دم کردن با قهوه بیشتری ارتباط برقرار کند. تماس بیشتر به معنی استخراج بیشتر طعم و عملکرد بهتر است.

چه آسیابی برای چه قهوه ای مناسب است :

میزان آسیاب برای فرنچ پرس :

آسیاب برای فرنچ پرس

آسیاب درشت برای فرنچ پرس مناسب است.

با آسیاب درشت ، شما از مزایای فرنچ پرس استفاده می کنید از آنجا که این روش مستلزم غوطه وری است ، تمام قهوه ها در تمام مدت زمان دم کردن اشباع می شوند. آسیاب درشت همچنین به شما امکان می دهد قهوه را هنگام غوطه وری فیلتر کنید. توجه داشته باشید که برخی از فرنچ پرس ها را می توان با فیلترهای کاغذ استفاده کرد ، و برخی دارای میکروفیلترهای نسبتا نازکی هستند که به شما امکان می دهد تا از آسیاب ریزتر هم استفاده کنید.

میزان آسیاب برای اسپرسو :

اسپرسو احتیاج به آسیاب ریز دارد.

بدون ایجاد آسیاب ریز در پرتافیلتر ،نمی توانید فشار لازم را برای کشیدن یک شات مناسب ایجاد کنید. مدت زمان تولید دم بسیار کوتاه است. برای استخراج کامل قهوه در چنین مدت کوتاهی به حداکثر مساحت سطح نیاز دارید باید دانه را ریز کنید. اسپرسو تحت فشار زیاد تولید می شود و این باعث افزایش سرعت استخراج می شود.

میزان آسیاب برای قهوه ترک :

قهوه ترک نیاز به یک آسیاب بسیار ریز ریزتر از اسپرسو دارد.

باید مانند پودر باشد و تا حد ممکن خرد شود ، این ذرات بسیار ریز به بدن قهوه کمک می کنند. زمان دم کردن سریع  به این معنی است که به بهترین آسیاب ممکن احتیاج دارید اگر این روش مورد نظر شما باشد ، شما به آسیاب مناسب نیاز دارید زیرا اکثر دستگاه های آسیاب معمولی نمی توانند آسیاب ریز مورد نیاز را تولید کنند.

میزان آسیاب قهوه برای ایروپرس :

آسیاب متوسط ​​برای ایروپرس مناسب است.

به شما امکان می دهد برای چند دقیقه دم بکشد و غوطه وری خیلی دشوار نخواهد بود. در صورت استفاده از آسیاب ریز می توانید برای تهیه دم کوتاه (کمتر از یک دقیقه) استفاده کنید. برای دم قهوه با اندازه متوسط ​​و درشت ، بین سه تا پنج دقیقه زمان احتیاج است. اندازه آسیابی که انتخاب می کنید ، کاملا بر طعم و مزه تأثیر مستقیم می گذارد ، هرچه آسیاب ریز تر باشد، فشار بیشتری لازم است. این به نوبه خود بر روی عطر و طعم و بدن قهوه نیز تأثیر می گذارد.

میزان آسیاب برای قهوه ساز کمکس :

اندازه آسیاب قهوه کمکس

پودر قهوه متوسط و کمی درشت برای کمکس مناسب است.

از یک آسیاب متوسط و کمی ​​درشت در کمکس استفاده کنید تا در زمان استخراج و دم کردن تعادل برقرار شود. یک آسیاب متوسط ​​تا کمی درشت به کمکس اجازه می دهد تا سرعت جریان را ثابت نگه دارد ، که باید مدت زمان دم کردن آن در حدود سه و نیم تا چهار و نیم دقیقه باشد اگر سریعتر از این باشد ، باید کمی ریز آسیاب کنید اگر زمان دم کشیدن طولانی شد ، لازم است کمی درشت تر آسیاب کنید.

اندازه آسیاب دستگاه های قطره ای اتوماتیک :

آسیاب قهوه

آسیاب متوسط ​​برای اکثر دستگاه های قطره ای اتوماتیک مناسب است .

با استفاده از اندازه مناسب آسیاب (و البته تازه آسیاب کردن) می توانید بیشترین بهره را از دستگاه قهوه قطره ای ببرید. برای ماشین آلات با فیلترهای مخروط معمولاً بهتر است با یک آسیاب ریز و متوسط شروع کنید. در هر حالت ، شکل سبد فیلتر و فیلتر تأثیر می گذارد که چه مدت طول می کشد که آب از پودر قهوه عبور کند شکل مخروط به معنای زمان کمتر و استفاده از آسیاب ریز تر است. با فیلترهای تخت ، قهوه برای مدت طولانی در آب می ماند، بنابراین یک آسیاب متوسط ​​برای شروع خوب است.

میزان آسیاب قهوه برای سایفون :

آسیاب قهوه

آسیاب متوسط ​​برای سایفون مناسب است.

این بدان معناست که یک آسیاب متوسط ​​نقطه شروع خوبی است و از آنجا که این مجموعه ها به طور معمول از یک فیلتر کاغذ استفاده می کنند ، دیگر نیازی نیست که نگران خاکه های ریز قهوه داخل فنجان قهوه باشید.

اندازه آسیاب قهوه برای موکاپات :

آسیاب قهوه

آسیاب ریز برای دم کردن موکاپات مناسب است.

اگر می‌خواهید یک فنجان قهوه خوشمزه در این قهوه ساز ساده و کلاسیک آماده کنید، بهتر است با دانه‌های ریز یا متوسط رو به ریز شروع کنید. از آنجایی که زمان دم کشیدن قهوه در این وسیله نسبتا کوتاه است، برای لذت بردن عطر و طعم واقعی قهوه باید از میزان آسیاب متوسط استفاده کنید. اگر متوجه شدید قهوه خیلی تلخ شده است، دفعه بعد آسیاب کمی بزرگ‌تر را امتحان کنید. مدل های مختلف موکاپات وجود دارند ، بنابراین برای پیدا کردن نقطه دلخواه ، باید آزمایش کنید.

میزان آسیاب برای وی سیکستی (v60) :

آسیاب قهوه

دانه متوسط و کمی ریز برای وی سیکستی (v60) عالی است.

انتخاب اندازه آسیاب پور اور کمی پیچیده است زیرا میزان آسیاب هنگام دم کشیدن بر متغیرهای مختلف تأثیر می‌گذارد. اندازه آسیاب قهوه نه تنها عطر و طعم کلی را تغییر می‌دهد بلکه بر روی مدت زمان دم کشیدن قهوه نیز تاثیر می‌گذارد. پودر قهوه با اندازه متوسط و کمی ریز بهترین گزینه است.

منبع :

https://handground.com/coffee-grinder-performance-grind-size-chart

https://www.homegrounds.co/coffee-grind-chart/

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *