قهوه سفید چیست؟

قهوه سفید چیست؟

قهوه سفید از همان دانه های اصیل قهوه یعنی عربیکا و روبوستا تهیه و به نسبت های متخلف ترکیب می شود. این نوع قهوه در دما و مدت زمان کمتری برشته و تفت داده می شود. قهوه سفید معمولا در دمای 325 درجه تفت داده می شود. در حالی که سایر انواع قهوه معمولا در بازه دمایی 450 تا 480 درجه برشته می شوند.

قهوه سفید ممکن است جدیدترین مد قهوه باشد. اما در واقع قدمت طولانی در خاورمیانه دارد. تفاوت های اصلی این قهوه با سایر قهوه ها در فرایند رست (بو دادن)، زمان آماده شدن و نتیجه یعنی طعم است. دانه های این قهوه در دماهای پایین تر رست می شوند. (100 درجه یا کمتر از دمای معمولی)، و آنها مدت بیشتری را در دستگاه رست قهوه می گذارند و این کار با آهستگی انجام می شود. بسیار متراکم تر و سخت تر از قهوه کاملا رست شده است. به همین دلیل، به یک آسیاب بسیار قدرتمند تر از مدل خانگی احتیاج دارید.

آیا قهوه سفید کافئین بیشتری دارد؟

قهوه سفید | کافه ساپورت

قهوه سفید دارای کافئین بیشتری نسبت به سایر انواع قهوه است. و عمده دلیل آن هم درجه حرارت و زمان کمتری است که برای برشته کردن آن صرف می شود. اصولا به هر میزان که دانه های قهوه بیشتر تفت داده شوند از مقدار سختی و میزان کافئین آنها کاسته می شود. از آنجایی که دانه های قهوه سفید دارای درجه سختی بیشتری هستند بنابراین نیاز به آسیاب قوی تری دارند. پس از آسیاب شدن، این نوع قهوه هم مانند سایر انواع قهوه قابل استفاده است – میزان کافئین قهوه سفید چیزی در حدود 50 % بیشتر از قهوه هایی است که کاملا برشته شده اند و نیزدارای اسیدیته کمتری است.

به دلیل نوع فرایند برشته کردن این نوع قهوه دارای آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به انواع قهوه ها یی است که کاملا برشته می شوند. از دیگر محاسن استفاده از این قهوه آسیب و تغییر رنگ کمتر دندان های شماست. طعم و مزه ی قهوه ی سفید اغلب به عنوان یک مزه ی مغزدار (فندقی)، با اسیدیته ی مشخص و تلخی خیلی کم توصیف می شود. این خصوصیات به دلیل زمان برشته‌ کاری خیلی کم آن به وجود می آید. قندهای طبیعی موجود در دانه های این نوع قهوه خیلی کاراملی نیستند. بنابراین هیچ طعم تلخی در آن وجود ندارد و اسیدهای آلی موجود در دانه هم هم تبخیر نشده و طعم اسیدی درخشانی خلق می کنند.

مزایای نوشیدن قهوه سفید چیست ؟

این قهوه  آنتی اکسیدان بیشتری را حفظ می کند. قهوه در طی فرآیند برشتکاری اسیدی می شود ، و به دلیل اینکه قهوه سفید در نیمه راه برشته می شود. روی اسید کلروژنیک نگه می دارد که به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند شناخته می شود. اسید کلروژنیک برای کاهش خطر دیابت ، کاهش فشار خون و تحریک کاهش وزن شناخته شده است. قهوه سفید یک قهوه واقعی است. این دانه های قهوه به سادگی با میزان حرارت کمتری نسبت به دانه های معمولی قهوه تهیه می شوند. یک تفاوت قابل توجه : از این قهوه در حال حاضر در دستگاه اسپرسو و یا سایر تهیه کننده نوشیدنی های قهوه با غلظت بالا (مانند ظرف قهوه موکا) استفاده می شود، که به عنوان روشی برای تغلیظ طعم ها است. به همین دلیل است که به ندرت آن را در قهوه های پر اور یا قهوه های دریپ مشاهده می کنید.

برای مشاهده مقاله دستگاه قهوه ساز خوب و مشخصاتش کلیک کنید

منبع : https://soloespresso.net/white-coffee

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *