روش صحیح نگهداری قهوه :

روش صحیح نگهداری قهوه از موارد حائز اهمیتی است. که حتما باید در نظر گرفته شود. به طور کلی نگهداری از دانه قهوه بسیار ساده تر از نگهداری از قهوه آسیاب شده است. اما به دلیل اینکه اغلب افراد مقدار زیادی از دانه قهوه را تهیه می کنند اگر در حفظ و نگهداری صیح آن نکات لازم را رعایت نکنند باعث ضرر بیشتری خواهد شد.

شرایط نگهداری از دانه قهوه نیز مانند قهوه آسیاب شده است. اما با حساسیت کمتر. مزیت های استفاده از دانه قهوه نسبت به قهوه آسیاب شده بیشترند. می توان به : مدت زمان نگه داری بیشتر ، آسیاب کردن به اندازه دلخواه و مصرف کردن با عطر و بوی بهتر ، حساسیت کمتر نسبت به جذب بو و چربی اشاره کرد. شاید مهم ترین نکته در نگه داری دانه قهوه ، نگهداری آن در ظروف در بسته و تیره مانند ظروف پلاستیکی ، سرامیکی یا استیل باشد ، چون اگر رطوبت ، نور و گرما به دانه قهوه نرسد دانه قهوه رست شده را به راحتی می توان تا یک ماه نگاه داشت.

مکان بدون هوا و خنک :

بزرگترین دشمنان قهوه شما هوا، گرما، رطوبت و نور می باشند. برای نگهداری و حفظ تازگی قهوه، حتما آن را در یک محفظه به رنگ مات، تیره و بدون هوا در دمای اتاق نگهداری کنید. دانه های قهوه بسیار زیبا هستند. سعی کنید برای نگهداری آنها از ظروف و شیشه های شفاف که با عبور نور باعث تاثیر منفی روی قهوه شما خواهند شد استفاده نکنید. بنابراین قهوه را در مکان خنک و تیره نگه داری کنید. فضای کابینت های نزدیک اجاق گاز معمولا گرم می باشد. ضمن اینکه پاکت های خرده فروشی قهوه محفظه مناسبی برای نگهداری طولانی آنها نمی باشند.

خرید به اندازه احتیاج :

قهوه به محض برشته شدن و از لحظاتی پس از آن شروع به از دست دادن طراوت و تازگی خود می کند. بنابراین میزان خرید خود را محدود به مصرف یک تا دو هفته خود کنید. اگر قصد خرید مقدار بیشتری قهوه دارید سعی کنید تا در بسته های عایق مختلف و در مقادیر کم آنها را بسته بندی کنید. تا مقادیر زیادی از قهوه مدام در معرض هوا قرار نگیرد. به ویژه در مورد خرید قهوه های آسیاب شده این مساله مهم تر است.

فریز کردن دانه های قهوه کار درستی است؟

یکی از راز و رمزهای نوشیدن یک قهوه خوب، استفاده از قهوه تازه درست پس از برشته شدن آن می باشد. در خصوص اینکه آیا می توان از فریزر یا یخچال برای نگهداری و حفظ تازگی قهوه استفاده کرد. در میان کارشناسان نظرات گوناگونی وجود دارد اما نظر غالب این است نه. نگداری قهوه در یخچال باعث جذب رطوبت و نیز عطر و بوی داخل یخچال خواهد شد. در نهایت اگر قصد نگهداری قهوه در یخچال یا فریزر را داشتید حتما از ظرف های آب بندی شده که مانع ورود و خروج هوا می شوند استفاده کنید. همچنین اگر قهوه خود را فریز کردید هر بار تنها به اندازه مصرف یک هفته خود از فریزر خارج کمید. پیش از تغییر حالت مابقی قهوه را به فریزر باز گردانید.

برای مشاهده مقاله دستگاه قهوه ساز خوب و مشخصاتش کلیک کنید

منبع : http://www.ncausa.org/About-Coffee/How-to-Store-Coffee

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *