قهوه بلند یا ترکیبی چیست؟

قهوه بلند یا ترکیبی چیست؟

شاید شما بارها اصطلاح بلند یا ترکیب قهوه را هنگام خرید قهوه از فروشنده شنیده باشید. اصلی ترین هدف بلند قهوه رسیدن به طعم و خصوصیات دلخواه شما می باشد.

بلند قهوه | کافه ساپورت

بلند قهوه | کافه ساپورت

به عنوان مثال بعضی از ویژگی های قهوه گونه عربیکا عطر فوق العاده , پیچیدگی طعمی و اسیدیته (ترشی قهوه) بالا باشد و از طرفی خصوصیات قهوه گونه روبوستا تلخی و کافئین بالا است حالا اگر شما بخواهید به یک طعم ایده آل (نه خیلی تلخ نه خیلی ترش) با عطر عالی و کافئین مناسب برسید بهتر است از 80% قهوه عربیکا و 20% گونه روبوستا استفاده کنید و یا اگر بخواهید قهوه شما تلخی و کافئین بالا تری داشته باشد از 60% قهوه عربیکا و 40% قهوه روبوستا استفاده کنید.

همان طور که از اسم این قهوه مشخص است، قهوه بلند در واقع قهوه ای است که از ترکیب چند قهوه سبز که متعلق به دو یا بیش از دو منطقه ی جغرافیایی می باشند، تهیه شده است. در واقع ایده ی ترکیب چند قهوه در این است که می خواهیم قهوه ای با‌کیفیت با عطر و طعم دلنشین و متعادلی که حاصل چند گونه ی متفاوت از قهوه ها است را تجربه کنیم.

ویژگی های قهوه بلند (قهوه ترکیبی) :

1- با ترکیب کردن چند گونه ی متفاوت از قهوه ها، می توانیم به قهوه‌ی بلندی دست پیدا کنیم. که تمام طعم یادهای هر دو گونه را دارا می باشد. و همین باعث به وجود آمدن طعم های فوق العاده و متفاوت در یک بسته قهوه می شود.

2- قهوه های ترکیبی به این علت که از ترکیب قهوه های عربیکا و روبوستا به وجود می آیند، به مراتب به اندازه‌ی قهوه های سینگل اورجین قوی نیستند و به همین علت برای نوشیدنی هایی که بر پایه‌ی اسپرسو (مثل لاته و کاپوچینو) درست می شود، استفاده می شوند.

برای مشاهده مقاله دستگاه قهوه ساز خوب و مشخصاتش کلیک کنید

ممنون که در این مقاله با ما همراه بودید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *