روش درست کردن کاپوچینو در خانه

روش درست کردن کاپوچینو در خانه :

شما دیگر مجبور نیستید صرفا برای میل کردن کاپوچینو به کافه یا خارج از خانه بروید. کاپوچینو از محبوب ترین نوشیدنی های قهوه در سراسر جهان است که اسپرسو در آن با شیر حرارت داده شده و کف شیر قرار دارد. این نوشیدنی معمولاً با یک گرد شکلات تراشیده یا پودر شده سرو می شود. ترکیبات این نوشیدنی شامل ترکیبی از اسپرسو و شیر است که با هم حرارت داده می شوند تا جایی که می توانند لایه ای از کف را اضافه کنند.

کاپوچینو

ایجاد کف یک فرایند شیمیایی است که در هنگام گرم شدن (فشار بخار) اتفاق می افتد. کاپوچینو با اسپرسو ، شیر داغ و کف شیر حرارت داده شده تهیه می شوند. بافت و درجه حرارت شیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شیر برای وارد کردن حباب های هوای ریز بخار می شود.

این چیزی است که به عنوان میکرو فوم شناخته می شود و به شیر لطافت و شیرینی می بخشد. شیر بخار داده شده دارای میکرو فوم شیرینی است که در آن حباب ها آنقدر کوچک و بیشمار هستند که دیده نمی شوند ، اما شیر را سبک تر و ضخیم تر می کنند. هنگامی که اسپرسو به درستی ریخته شود ، میکرو فوم تا حدودی در بالای لیوان باقی می ماند و با بقیه کاپوچینو خوب مخلوط می شود. این نوشیدنی معمولاً با استفاده از دستگاه اسپرسوساز ساخته می شوند ولی می توان آن را با اسپرسو ساز روی گازی (موکاپات) یا قهوه فوری هم تهیه کرد.

 

 

 

روش تهیه کاپوچینو با دستگاه اسپرسو یا اسپرسو ساز روگازی :

1. دانه خود را آسیاب کنید :

فرآیند ساخت کاپوچینو با دستگاه اسپرسو شما با خرد کردن دانه های قهوه منتخب خود شروع می شود تا به اندازه کافی اسپرسو درست کنید. یا در صورت نداشتن آسیاب از فرروشگاه قهوه بخواهید که قهوه شمارا مناسب برای اسپرسو آسیاب کند.

آسیاب قهوه کاپوچینو

2. اسپرسو خود را آماده کنید :

بسته به نوع دستگاه اسپرسو مورد استفاده ، تنظیمات می توانند متفاوت باشند. با این حال معمولاً برای تهیه یک فنجان کاپوچینو ، کافی است اسپرسو خود را تهیه کرده و منتظر بمانید تا دستگاه قهوه را درون فنجان شما بریزد. اگر دستگاه اسپرسو شما دارای کف است ، صبر کنید تا اسپرسو تمام شود قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید. اما اگر دستگاه اضافه کردن کف شیر را ندارد ، شیر خود را در حالی که اسپرسو تولید می کند آماده کنید. درصورت نداشتن دستگاه اسپرسو ساز می توانید از اسپرسو ساز روگازی استفاده کنید.

تهیه کاپوچینو

 

خرید کاپوچینو از فروشگاه کافه ساپورت

 

3. شیر را آماده کنید :

کف کردن شیر شما می تواند با استفاده از دستگاه برقی داخلی اسپرسو (در صورت وجود) یا با استفاده از یک دستگاه مکانیکی تولید فوم شیر درست شود. در هر صورت ، شما می خواهید شیر فقط به اندازه کافی کف کند تا یک کف ضخیم به وجود بیاید.

فم شیر کاپوچینو

4. قهوه و شیر را مخلوط کنید :

بعد از اینکه اسپرسو کار خود را انجام داد ، آن را داخل یک فنجان بریزید. شیر گرم و بخار شده خود را گرفته و قسمت مایع را با اسپرسو داخل فنجان اضافه کنید. پس از ریختن کافی برای پر کردن فنجان خود ، یک قاشق چایخوری بردارید و کف شیر را روی فنجان بریزید. به یاد داشته باشید که هر شیر مایع اضافی که ممکن است در قاشق چایخوری باشد را از بین ببرید و فقط کف آن را روی سطح مخلوط قهوه و شیر خود اضافه کنید.

طرز تهیه کاپوچینو

5. درصورت علاقمندی شکر اضافه کنید :

در صورت علاقمندی به مقدار مناسب شکر اضافه کنید. بعضی از افراد دوست دارند پودر قهوه ، پودر شکلات را در قهوه خود قرار دهند و بسته به سلیقه شما ، همه این افزودنی ها می توانند برای ایجاد کاپوچینو ایده آل جمع شوند. با این حال فراموش نکنید که زیبایی واقعی یک کاپوچینو خوب در سادگی و ترکیب مخلوط آن از دو ماده اصلی آن نهفته است.

تهیه کاپوچینو

6. نوش جان :

کاپوچینو در یک لیوان روی یک نعلبکی با دستمال سرو می شود. این نوشیدنی به صورت سرد با تکه های یخ هم سرو می شود.

میزان کافئین در یک کاپوچینو :

این نوشیدنی چه مقدار کافئین دارد ؟ کاملاً به مقدار اسپرسو استفاده شده بستگی دارد. تمام محتوای کافئین نوشیدنی از اسپرسو ناشی می شود . کاپوچینو ، در کوچکترین اندازه دارای حداقل یک اونس ( یک اونس = ۲ قاشق غذا خوری = ۶ قاشق چای خوری) اسپرسو است بسته به نوع اسپرسو مورد استفاده و نحوه تهیه آن ، این مقدار در هرجا بین 40-64 میلی گرم کافئین است. در کل میزان کافئین کاپوچینو شما با یک شات اسپرسو برابر است.

بیشتر بدانیم : کدام قهوه کافئین بیشتری دارد

 

 

کاپوچینو باید چه طعمی باشد :

یک کاپوچینو ساخته شده دارای طعم و بافت فوق العاده ای است.  طعم قهوه و مقداری شیرینی از قند طبیعی لاکتوز موجود در شیر دارد. در این نوشیدنی باید طعم اسپرسو قابل تشخیص ، اسیدیته پایین ، ساختار غنی و کف شیرین غنی را به شما بدهد. اگر در فنجان خود هیچ گونه طعم اسپرسو پیدا نکردید ، این نسبت خوب نیست. اغلب ، این نوشیدنی با شیر بیش از حد سرو می شود که اشتباه است. نسبت قهوه به شیر در یک کاپوچینو در حدود 1 تا 1.5 است ، با توجه به اینکه شیر فوم در مقایسه با شیر بخار حداقل دو برابر است. کاپوچینو مانند هر اسپرسو عطر و طعم غنی و جسورانه ای دارد اما با فم شیر آن را تحریک می کند.

تفاوت کاپوچینو با لاته :

تفاوت اصلی بین کاپوچینو در مقابل لاته ، شیر و کف شیر موجود در نوشیدنی است. به طور سنتی یک کاپوچینو نسبت به لاته کف بیشتری دارد و شیر کمتری نیز دارد. کاپوچینو نسبت به لاته کف شیر (فم شیر) بیشتری دارد. اگر از طرفداران شکلات و کف اضافی هستید ، کاپوچینو نوشیدنی مورد نظر شماست. اما اگر از قهوه خود با فوم کمتری و بدون شکلات لذت می برید لاته گزینه مناسبی است.

بیشتر بدانیم : طرز تهیه لاته در منزل

منابع :

www.thespruceeats.com

www.thekitchn.com

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *